Gå till innehåll

hollowman första saltvattensakvarium!!!!


h0llowman

Rekommenderade inlägg

liten uppdatering är väl på tiden kanske :: detta har hänt inhandlat 2 st pepparminträkor pga lite för mycket majonger hoppas räkorna tar det sen här et blivit en ny baltasar ( orange sjöstjärna ) + att idag när jag kom hem så hade min anemon delat sig så nu har jag 2 st lite mindre istället för 1 st nästa lite glad för det för när den var stor så vart lite knappar brända av den men inte längre och den nya anemonen har satt sig på ett bra ställe (hittils iallafall =P) så nu har mina clowner (3st) 1 till anemon att mysa i .......

ska ta lite bilder senare när jag lånat polarns kamera=P...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

liten uppdatering tyvärr har 2 st chromisar dött och 1 sunface efter introduseringen i mitt akvarium efter örebro resan !!!!! symtom rundamagar(uppblåsta) och litefjälliga lite utstående ögon ..

//// peter

Låter som bukvattensot (om nu den sjukdomen förkommer hos saltvattensfiskar) I så fall kan man misstänka stress eller övermatning....

Kul med anemonen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

riktigt snyggt akvarium du har, en klar inspirationskälla.

ett par frågor:

# har du satt fast dina stenar med ngt (tex epoxi, borrat+pvc) eller de är bara staplade på varandra?

#ngt problem med vattencirkulation mellan de 'gångar' 'väggar' du har som du märkt av? eller inga problem med 'stillstående' vatten? (tänkte att det ser ut som du kör en del cirkulationen mot rutan då sand flyttat sig)

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

hej hej !!!!

nu var det ett tag sen jag skrev på min sida akvariet tuffar väl på som vanligt har väl försvunnit någon fisk och kommit till någon =P...men i stor sett har jag samma besättning dvs :

5 clownfiskar

4 turkosa cromisar

2 gula kirurger (min xanthurus kirurg har jag byt in på triton den var lite undanskuffad av min minsta gula kirurg )

3 putsarräkor

1 eldräka

1 grön mandarin

2 frökenfiskar "talboti"

1 putsarfisk

1 lila fisk Pictichromis porphyrea

1 gramma loreto

12 st röda och blå och bruna eremiter + 15 tal städarsniglar/snäckor

senaste tillskottet:

1 schackbräds wrasse (riktig favorit hos mig )Halichoeres hortulanus

+ 2 st anthisar vet ej sort (tyvärr hade bara triton dom 2 när jag var ner få se hur det går går det bra så blir det några fler senare i tiden )

köpte även en cowfisk/koffertfisk (tror det heter så ) en gul med horn fram och bak men tyvärr fisk den svamp och dog men men den var riktigt cool så länge det gick

tror jag fått med i fisk väg =P...

mvh peter

post-2315-14468916191979_thumb.jpg

post-2315-14468916192107_thumb.jpg

post-2315-14468916192232_thumb.jpg

post-2315-14468916192441_thumb.jpg

post-2315-14468916192604_thumb.jpg

post-2315-1446891619277_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt!! Läset att du använde Tunze doc 9005. Letar själv efter skummare och är i dagsläget osäker på val av skummare då jag har karet i samma rum som jag sover i. Hur mycket låter den och är du nöjd med den? Mvh Andreas

tycker den inte låter så mycket och den fungerar bra i mitt akvarium .. klart har ju inte så mycket att jämnföra med heller men nej jag tycker den är relativt tyst ...'

mvh peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hade några till bilder också =).. bilderna är inte dom bästa tagit dom med tjejens mobil även dom i föregående inläg men men....

Vad är det för fisk i mitten av denna bilden(inte den gula då :P )?

Och vad är det du har för något bland knappolyperna? =)

attachment.php?attachmentid=27073&d=1224495329

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den fisk som du menar är en : 1 schackbräds wrasse (riktig favorit hos mig )Halichoeres hortulanus riktig roligfisk ... gräver ner sig i sanden ibland =)

det som är bland knapparna är tyvärr majano tror det heter så anemoner otyg alltså =)

har lite problem men dom men jag orkar inte försöka ta bort dom försökt i omgångar med hettvatten och joes juice men det kommer tillbaka ..

/ peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...