Draedon Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 du kan ta det lugnt peter, du har ju inget som direkt kräver högt ca. vänta ut kh och se sen hur läget ser ut. Citera
h0llowman Postat 31 maj 2006 Författare Postat 31 maj 2006 jooo tror jag kommmer att göra så .. om ingen annan har något förslag så blir det nog så... Citera
h0llowman Postat 31 maj 2006 Författare Postat 31 maj 2006 då var det dax att uppdatera lite för akvariet har fått invånare nu ...jag och magnus (draedon) var ju stockholm i helgen och shoppade lite ... för min del var det 10 st sniglar blandad kompott dvs turbo och astrea 2 st eldräkor (som man knappt ser skymten från =(..)2 st blåbenta eremitkrabbor 4 st clownfiskar ( som står och trycker i ett hörn jätteroliga var dom =( ska införskaffa en anemon senare )1st sandvändare (vet ej namn på den men kanske kan få hjälp med det klar favoriten hos min son )1st skivanemon (vet ej namnet på den heller =P....hjälp kanske me id )1 st rödorange sjöstjärna ( namn???)sen 1 st sten med fraggar av xenia + någon fragg till var det av peppe i järfälla tack för dom mats... jajaj bifogar lite bilder också tyvärr har eremiterna krypigt och gömt sig så jag har inga bilder på dom än ... Citera
h0llowman Postat 12 december 2006 Författare Postat 12 december 2006 så var det dax att uppdatera lite har inte fått tummen ur förens nu haft så mycket annat i mitt liv ett tag som börjar ordna upp sig nu så nu tar vi nya tag tänkte lägga upp lite nya bilder har väl hänt lite iallafall lite nya invånare och ombyggnad m.m dom nya invånarna är :2 st Nemateleotris decora ( men har inte sett den en på ett tag pga den andra är dominant )2 st Zebrasoma flavescens 1 st Zebrazoma xanthurum 1 st Synchiropus splendidus - Mandarin Fisk 1 st blå sjöstjärna 3 st putsarräkor 4 st Chromis viridis - Grön Chromis ( hade 7 st men 3 st har dött tyvärr)1 st räka som jag inte vet namnet på (såg att shark of sweden hade en så på foto i sin tråd )sen tidigare har jag ju :4 st clownfiskar 1 st Valenciennea puellaris (sandvändare )2 st eldräkor 1 st putsarräka typ 50 st sniglar /snäckor typ astrea /turbo (fick ungar så det var en del ch ändå har det dött en del )1 st blåbent eremitkräfta (hade 2 st från början 1 dog =( )i korallväg har det tillkommit en del också (få se om jag får med allt annar så ser man väl på bilder som jag ska lägga ut ) *1 st anemon ( namn ??? som äntligen 2 av mina clowner har tagit som sitt hem efter typ 2-3 mån )*antal olika skivanemoner blå/ grön/brun/ rosaröd/ sen kanske ricorda eller hur det stavas =P...)*1 st grön/gul stjärnpolyp *1 st mjukkorall (vet ej namn)*x antal fragar av acroporor * 2 st + en lite frag Euphyllia PARADIVISA* 1 st Euphyllia ???? ( gulaktig och är lite längre och mer spaggeti aktig )*3 st röda moteporor fraggar har 2 sorters knapppolyper har säkert glömt något m.m joo att min xenia växer så det knakar lika min stora neon gröna skivanemon modell xxl =P...så var det lite bilder också =D........tyvärr får jag inte sanden och ligga kvar i fram kan vet i f-n hur jag ska rikta pumparna för att det ska ligga kvar ...////// peter Citera
simon Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 KanoonSnyggt!!!Det var ingen dålig inköpslista, tidig julklapp? Citera
h0llowman Postat 12 december 2006 Författare Postat 12 december 2006 nja har inte köpt in allt just nu har köpt in det under hösten !!! och i somras =P......ska även byta ut mitt T8 40watts marine-glo+reflektor mot 2 st osram 67 30 w rör bara det blir lön ... Citera
Sunny Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Mycket snyggt ! gillar verkligen upplägget av stenen tycker du lyckats få till ett mycket fint akvarium.Anemonen med Rosa toppar tror jag är en Condylactis Gigantea,Inte helt säker har en likadan själv..Den andra Anemonen kanske är en Heteractis Magnefica ? Är inte alls säker dock,överlämnar ID till Anemone Experterna Hehe se bara till att pumparna inte träffat framglaset så slipper du att sanden åker iväg.Mvh,Sunny Citera
h0llowman Postat 12 december 2006 Författare Postat 12 december 2006 tack !!! sunny Condylactis Gigantea så var det namnet ja på anemonen köpte den av hmm vem var det nu på saltvattensguiden ?????men sunny har ju bara 1 anemon ...ja det var det där med pumparna ska titta lite mer på det få se om man får sanden att stanna kvar .... Citera
Sunny Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Haha *suck* börjar väl bli trött ! Fin Euphyllia Antar att din anemone härstammar från samma koloni som min då ( Halogen?) Citera
Laggeman Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Skitsnyggt! Ursäkta språket, men det var det första som kom upp i huvudet på mig.Vad heter det där gröna svajande "gräset" i nedre högra hörnet? Sånt vill jag också ha... Citera
h0llowman Postat 12 december 2006 Författare Postat 12 december 2006 ja du vet faktist inte tror det är en stjärnpolyp vet inte det latinska namnet men det kanske någon annan vet???? Citera
adddo Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Jättefint upplägg av stenen! Ser skitbra ut. Citera
h0llowman Postat 13 december 2006 Författare Postat 13 december 2006 tack alla börjar ta sig lite men det är mycket jobb kvar innan man blir nöjd om man blir det någongång =P..... Citera
teggner Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 riktigt fint akvarium, gillar din uppbyggnad av ls, tror jag snor idén till mitt kar i framtiden. Citera
h0llowman Postat 23 december 2006 Författare Postat 23 december 2006 lite update: har bytt till 2 st 30w osram 67 blue rör och vilken skillnad det vart . körde förut med 1 st marine glo 40watts .. ska försöka ta lite foto sen ..////////// peter Citera
Victoria Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Oj vad fint. God Jul på dig.// Victoria Citera
Illustratören Postat 24 december 2006 Postat 24 december 2006 Skit H0llowman de har blivit grymt!Go Jul på re! Citera
h0llowman Postat 24 december 2006 Författare Postat 24 december 2006 tack !!! joo börjar likna något ska försöka fixa så sanden i framkant ligger kvar .. sen blir det att köpa lite mer chromisar i slutet av januari typ 10-15 st har nu 5 st (1 ser lite sliten ut ) //// peter Citera
watter Postat 24 december 2006 Postat 24 december 2006 Här har det hänt saker, snyggt som attan mvh Emil Citera
h0llowman Postat 3 februari 2007 Författare Postat 3 februari 2007 jah nu var det dax för lite uppdatering !!! jag och draedon var ner till reefzone i örebro för 1 veckan sen och det vart lite mer fisk och diverse kemikalier,mat m.m nytillskotten är :2 st blåbentaeremitkräftor5 st Chrysiptera talboti - Talbot´s frökenfisk ( grymt imponerad av den fisken livligoch finafärger )7st chromisar (sista försöket nu av denna fisk haft7 innan men har 2 st kvar =(...)1 st mandarinfisk hane (har en hona innan så jag hoppas det går bra med 2 st i samma 240l akvarium pga av mat brist men jag har en massa kräftdjur+ yngel av antingen putsarräkor eller eldräkor små rödafägade räkoryngel som simmar runt natte tid =P hoppas maten räcker för det är superfräckt att se dom tillsammans ) Sen var vi förbi" Garfish " och köpte jag en eupyllia + 1 Gramma loretomycket fin fisk tyckerjag .tog lite bilder också med polarns kamera OBS!!!!! ingen fotograf =P... Citera
h0llowman Postat 3 februari 2007 Författare Postat 3 februari 2007 har bara ett lite problem just nu är att jag har så många eupfyllier och vissa vill inte riktigt bulla upp sig pga av cirkulationen så jag måste nog bygga om lite så det blir lite lugnar för dom =P... men men gillar ju den korallen skarpt så det är nog bara att fixa lite .... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.