watter Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 Ska snart till att beställa t5 armaturer, vilka actinic rör rekomenderar ni?Tänkte jag skulle beställa en sånn här..Denna hitta jag på aquapro2000, men dom hade inte så mycket t5 rör, detta ver det ända jag kunde hitta http://www.aquapro2000.de/Lightning.41/Bulbs.86/ATI_T5.306/?osCsid=b1b2acf8c62b73ca960149d69d9f7fa7Är det någon som kör med dessa ATI blue plus?mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Steffo85 Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Jag har beställt. Ska förhoppningsvis komma i början av veckan, så jag kan ge bild och kommentar då. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 Så du har beställt både samma "armatur" och lysrör eller? Perfekt i så fall, hade varit mycket bra om du kunde skicka upp en bild, tack mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 Är osram 67 som ett actinicrör eller vad är skillnaden. Många anväder ju detta så man kanske skulle sätta dit två osram 67 istället för två vanliga actinic? Vad tror ni blir bästa blandningen med blv 14k? kanske ett av var?Vil helst att hela ljuset i karet blir lite mer åt det blåare hållet, så ni som har erfarenhet av detta, vad skulle ni valt? mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Ska snart till att beställa t5 armaturer, vilka actinic rör rekomenderar ni?Tänkte jag skulle beställa en sånn här..Denna hitta jag på aquapro2000, men dom hade inte så mycket t5 rör, detta ver det ända jag kunde hitta http://www.aquapro2000.de/Lightning.41/Bulbs.86/ATI_T5.306/?osCsid=b1b2acf8c62b73ca960149d69d9f7fa7Är det någon som kör med dessa ATI blue plus?mvh Emiljag hade satsat på giesenmann:s actinic+, rikitigt bra ljus och kvalité märke. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 jag hade satsat på giesenmann:s actinic+, rikitigt bra ljus och kvalité märke.Vart kan man få tag på dessa?mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Steffo85 Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Så du har beställt både samma "armatur" och lysrör eller? Perfekt i så fall, hade varit mycket bra om du kunde skicka upp en bild, tack mvh EmilNej, bara rören. Jag beställde en ATI Sunpower 6x24W... Har hört gott om dem, men lysrören vet jag tyvärr ingenting om. Så jag håller tummarna... I värsta fall får man byta ut dem. Lägger upp en bild med belysningen så fort den kommit. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Vart kan man få tag på dessa?mvh Emilpeter på reefzone har såna hemma tror jag? annars får han säkert hem rör ganska fort Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 faunamarin har bra t5,absolom anväder såna och är väldigt nöjd,jag ska oxå testa dessa,tror att både jr och bengan kan fixa domhttp://www.faunamarin.de/eng/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 Ingen som har erfarenhet av ATI blue plus t5 ?mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 faunamarin har bra t5,absolom anväder såna och är väldigt nöjd,jag ska oxå testa dessa,tror att både jr och bengan kan fixa domhttp://www.faunamarin.de/eng/Synd att dom inter säljer mer än ATI t5 rör på aquapro2000, så kunde man beställt samtidigt som armaturen mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 har kollat på en sånn här easyblade, men kom att tänka på rakbladet, hur går det i saltvatten? Om det sitter på ens algskrapa hela tiden, kanske avger gifter? Någon har testa denna, bra el dålig?mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 den funkar mycket bra,men jag tar upp min, järn är väl en grej som släpps ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 Måste det vara exkat denna typ av algskarapa, har höjd mm på den betydelse, eller passar den alla höjder?mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 Du behöver inte använda rakbladet så ofta. Det är ju bara mot kalkalger det behövs. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 Du behöver inte använda rakbladet så ofta. Det är ju bara mot kalkalger det behövs.Känns som det borde gå snabbare med rakbladet, annars brukar man få köra någa gånger fram och tillbaka, upp och ner innan det försvinner helt mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 oktober 2006 Författare Dela Postat 8 oktober 2006 Crille tror du det funkar att sätta på en sånn här? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 9 oktober 2006 Författare Dela Postat 9 oktober 2006 jaha då har man fått plattmaskar Satt och titta lite innan och såg några små maskar som kröp på glaset. Dom är brunaktiga och platta, liknar liet som en pil, bakdelen delar sig i två liksom, bara pyttesmå men ändå. Är detta något att oroa sig för?mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 jaha då har man fått plattmaskar Satt och titta lite innan och såg några små maskar som kröp på glaset. Dom är brunaktiga och platta, bara pyttesmå men ändå. Är detta något att oroa sig för?mvh EmilOm du har möjlighet fota så kan du lättare får hjälp om det är plattmask. Har du detta så utrota dom innan de blir för många. Inge kul djur att få in i karet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 9 oktober 2006 Författare Dela Postat 9 oktober 2006 Om du har möjlighet fota så kan du lättare får hjälp om det är plattmask. Har du detta så utrota dom innan de blir för många. Inge kul djur att få in i karetGår inte att fota tyvärr, dom är typ 1 mm storamvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 Crille tror du det funkar att sätta på en sånn här?nej tyvärr,det måste vara den fyrkantiga modellen,lika bra att ha två,för den med rakbladet måste man ta upp! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 9 oktober 2006 Författare Dela Postat 9 oktober 2006 nej tyvärr,det måste vara den fyrkantiga modellen,lika bra att ha två,för den med rakbladet måste man ta upp!okej, då får man inhadla en sådan mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 9 oktober 2006 Författare Dela Postat 9 oktober 2006 Jonas (addonic) kommer hit sen så han får ta en titt och se vad han tror, FAN om det är plattmask, har läst här inne om andra som haft det. Vad gör dom? Ger dom sig på koraller?mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 9 oktober 2006 Dela Postat 9 oktober 2006 skaffa dej en sixline wrasse,har ingen själv,men den lär vara effektiv.jag har en annan http://www.meerwasser-lexikon.de/de/29/212/Halichoeres/chloropterus.htmden äter oxå plattmask,och annat som den hittar i grusen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 9 oktober 2006 Författare Dela Postat 9 oktober 2006 Jepp jag får göra det, varför får man dessa, har inte haft en ända innan så nu helt plötssligt hittade jag några små jävlar på glaset Kan dom bara komma av sig själv eller måste man får in några sen blir dom fler eller hur funkar det? Går dessa på koraller?Mina är mycket små och bruna, någon som har haft samma?mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.