Gå till innehåll

Emils 375 liters


watter

Rekommenderade inlägg

Fina fiskar! Vilken av fiskarna är det som bestämmer,som är boss?

Mvh Kjell

Den gula kirurgen har tagit platsen, blev lite förvånad(trodde hepatusen skulle göra det) :) Tycker det funkar kanon, inget bråk eller liknande, dom acepterar varandra mycket bra. Dom har ju gått tillsammans i hans burk i snart 2 år tror jag så dom känner varran bra :) Den stora hepatusen gör inget mot min lilla som jag haft innan jag la i dom nya, verkar mer som om den tycker det är dens barn eller nått, den lille har aldrig käkat sallad innan, men när han såg den stora göra det så börja han med, (lär sig av dom stora fiskarna :P)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 886
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nu har jag kopplat in kylaren som jag hade tänkt ha den, gjorde som så att jag seriekopppla UV-C med kylaren, så först går det in i UV-C och sedan in i kylaren. Frågan är hur mycket tror ni UV-C värmer vattnet innan det kommer till kylaren?

Om det värmer det 1 grad så betyder det att om man ställer den på 25 så stannar den inte förens vattnet i karet är 24 grader, tror ni det värmer så mycket eller är det inget att oroa sig för?

Hur kallt kan man ha det i karet, vad är bästa tempen att ligga på, 25 grader? :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag och fassan sågat upp allt och dom saker som skulle limmas mm ska torka tills imorgon :) Så imorgon kväll är nog möblen klar :)

Mvh Emil

En bild på den ena täcksidan, sågat upp ett hål så man kan se in från sidan som från ett litet "fönster"

cimg0210gx8.jpg

Och så här ska det sitta, har bara ställt det där så länge för att ni skulle kunna se ungefär hur det kommer se ut :)

cimg0212vd2.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen :) Jag och fassan har jobbast hela dan med att fixa möblen och vi blev nästaan klara :), återstår att sätta upp luckorna på skåpet där nere samt en list vid sidorna av karet.

Slänger upp lite bilder på hur det blev :)

mvh Emil

En bild på karet rakt framifrån.

cimg0216bm7.jpg

En bild på vyn från ena soffan.

cimg0217pd1.jpg

Från hallen.

cimg0218sj6.jpg

En bild från köket.

cimg0219wb1.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt. Jag kom att tänka på en sak när jag såg täcksidan på sängen. En del byggmarknader säljer kantlist i olika trämönster man kan värma på sågade kanter.

I bruksen står det att man fäster med ett strykjärn men det går med värmepistol i böjar om man är försiktig. Pressar gör man där med en flaska över en tygbit.

Men antagligen har du redan gjort det...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt. Jag kom att tänka på en sak när jag såg täcksidan på sängen. En del byggmarknader säljer kantlist i olika trämönster man kan värma på sågade kanter.

I bruksen står det att man fäster med ett strykjärn men det går med värmepistol i böjar om man är försiktig. Pressar gör man där med en flaska över en tygbit.

Men antagligen har du redan gjort det...

Tack :)

Till en början funderade vi med på att köpa något liknande som man strycker på, men vi bestämmde oss för att vi kommer linda ca 20 mm tjockt tåg ( rep) runt kanten, tro detta kan ge en hyfsat bra avslutning och flyta in bra i möblen :) Tror du detta skulle bli snyggt? :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar era ermiter klämma in sig mellan stenar så dom fastnar och inte kommer låss?

Hittade min ena död på detta sätt nu har en till fastnat, ligger på samma ställe som igår inkilad mellan två stenar, ska hjälpa han nu direkt men undra bara om era göra likadant ? :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker på att den är död?

Jag hittade nämligen i städningen (tömningen) av mitt 112L en, vad jag trodde, död eremit, men det var i själva verket eremiten som hade ömsat skal för jag såg senare den i den andra burken - fullt frisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker på att den är död?

Jag hittade nämligen i städningen (tömningen) av mitt 112L en, vad jag trodde, död eremit, men det var i själva verket eremiten som hade ömsat skal för jag såg senare den i den andra burken - fullt frisk.

Det kan ju vara något att tänka på, nä jag såg att den ramlat ut och låg under setnen död, men detta kan ju faktiskt varit skalet. Men skalet den fastnade med sitter på samma ställe och jag har inte sett något livstecken, ska ta en extra check sen :)

mch Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den ena eremiten som jag har den skulle till varje pris krypa in och sätta sig i en liten spricka i en sten! flera gånger fick jag ta loss den. så det var barar att sätta igen den lilla grottan med små snäckskal och stenar.. dom är ju så stöniga så man blir knäpp på dom ibland.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den ena eremiten som jag har den skulle till varje pris krypa in och sätta sig i en liten spricka i en sten! flera gånger fick jag ta loss den. så det var barar att sätta igen den lilla grottan med små snäckskal och stenar.. dom är ju så stöniga så man blir knäpp på dom ibland.

Tänker göra precis som du sa, sätta in stenar eller snäckor i dom håler dom har fastnat i, till slut finns det inga kvar :P

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...