Gå till innehåll

Emils 375 liters


watter

Rekommenderade inlägg

  • Svar 886
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Den här använder jag för att fila upp borrade hål i glas. Jag kör den med en vanlig uppladdningsbar skruvdragare.

Clas Ohlson.

Trumslip diamant för slipning av hårda material som glas, kakel, keramik m.m. Sats om 2 st. (grov/fin) med diam. 13 mm. Skaft 3,2 mm.

30-9125 <TABLE cellSpacing=0 cellPadding=2 border=0><TBODY><TR><TD noWrap>59,00kr</TD></TR></TBODY></TABLE>

Tror jag satsar på det faktiskt :) Lånar ett glasborr som är 36 mm tror jag på spiggens sen slipar man upp resten :) Tack !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknade i morse och tittade in i mitt 120 liters kar och såg att mina montiporor hade som små bubblor längst ut på grenarna. Har aldrig sett detta innan, bara att dom växt som vanligt så att man ser en liten vit bit som kommit ut, men dom här är genomskinliga och som bubblor. Jag vet inte om det brukar se ut så här när dom växer som vanligt, men tänkte det kunde vara lika bra att fråga :)

post-2318-14468912749112_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fundera på att inte ha några blårör utan bara sätta en till 250 watt till i mitten med en lampa på 20 000 K och dom andra två med 10-14 000 K. Skulle ljuset blanda sig bra eller kommer man se att skenet är mycket blåare i mitten än vad det är på sidorna ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fundera på att inte ha några blårör utan bara sätta en till 250 watt till i mitten med en lampa på 20 000 K och dom andra två med 10-14 000 K. Skulle ljuset blanda sig bra eller kommer man se att skenet är mycket blåare i mitten än vad det är på sidorna ?

Det är ingen bra idé... Du kommer se en markant skillnad på de olika ljuskällorna i karet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, trodde det skulle vara så med, lysrör fördelar ju sig över hela karet mycket bättre. Då blir det två 54 watts och sen kanske längre fram kommmer jag nog kompletera med en 250 watt till, så blir det 858 watt i ett 375 liters, om jag räknat rätt :) Det borde räcka länge :) Skulle det bli bra om man köpte 14 000 K lampor till dom tre 250 watt och sedan två 54 blårör, eller blir det för blått ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte uppdatera lite hur det ser ut just nu :) Har målat bakrutan två gånger, ska minst måla den 4-5 gånger till innan det kommer täcka ordentligt ;)

Lägger upp lite bilder !

Någon som kan förklara för mig hur man lägger upp bilderna med imageshack, fattar inget, jag laddar upp bilderna sen kommer det en ruta med massa adresser ! Vad gör man sen då ? :)

post-2318-14468912751457_thumb.jpg

post-2318-14468912751604_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Imponerad grabben!

Tänk att kunna uppfostra föräldrarna att kunna få hålla på med ett sånt här projekt med målarfärgslukt och ett stort akvarium på golvet i TV rummat!-respekt

Tack, tur för dom att det är vattenbaserad färg :P:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag när jag tittade har det blivit fler bubblor, igår vad det bara på mina montiporor, men nu är det på alla. Lägger upp en bild till så ni ser hur det ser ut. Lägg märke till på topparna och foten på den orange montiporan. Som sagt jag vet inte om det är som dom växer eller om det är något fel, har haft dom ett tag nu och jag har sett dom växa genom att det kommer ut en liten vit bit, men detta är som bubblor, jag tycker inte dom ser ut att må så bra. Har ju haft dom i flera månader och dom har växt och vatt hur fina som helst. Någon som vet vad det är?

post-2318-14468912751726_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Imponerad grabben!

Tänk att kunna uppfostra föräldrarna att kunna få hålla på med ett sånt här projekt med målarfärgslukt och ett stort akvarium på golvet i TV rummat!-respekt

håller med,kul med föräldrar som fattar sina ungars intresse!!obs menar inte att du är en unge emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du verkar då satsa på bra grejer direkt Emil!

Inte som en annan som kör med terra-nova skummare och ett par maxi-jet som cirkulation ;)

hur borrade ni karet? dremeln?

Hade tur, Jonas Lindblom (Addonic) hade ett 43 mm borr, så stort tack till han :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...