Gå till innehåll

Emils 375 liters


watter

Rekommenderade inlägg

  • Svar 886
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

du kan börja med det,emil,det bör räcka,jag har satt en luftslang,typ vanlig genomskinlig,och satt en srypning på den

så kan man reglera luften där,måste hänga över karet en bit,för häverten.

okej, fårse hur jag gör :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

crille: menar du luftslangen över vattenytan eller hela durson?

isåfall, hur högt har ni durson över vattenytan?

jag har min hälften på den vågrätta delen under vattenytan..jag har ingen box under durson..har ni det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

emil:

ett tips är att sätta en bit myggnät på insuget på durson så inga oönskade djur åker ner där..

eller du kanske hade en box runt durson..

du kan reglera luftfödet genom att du vrider på din knopp på toppen där och minskar hålet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja..jag menar ´typ´ myggnät..man tänker ju på hur man själv gjorde o sen så kan man inte ens framföra det ordentligt..:)

jag köpte ett nät med större hål i!

så kan man skrapa lite då o då där..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

crille: menar du luftslangen över vattenytan eller hela durson?

isåfall, hur högt har ni durson över vattenytan?

jag har min hälften på den vågrätta delen under vattenytan..jag har ingen box under durson..har ni det?

luftslangen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

detta är en bra lösning för strömavbrott och hävert effekten..jag har själv inte bestämt om jag ska göra en sån här eller låta min durso vara som den är idag..(hälften under vatten..)..jag tycker tyvärr det är så fult med detta lösning..

hmm..

jag måste nog simulera ett strömavbrott hemma o se hur mkt vatten kommer ut via durson inna det tar stopp..vilket det gör när vattenytan når ner underkanten på den..

post-2401-14468912759211_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt kar är ju 50 cm högt, vattenytan kommer väll liga ca 5 cm under det, alltså 45 cm högt, nu till frågan. Hur långt ner kommer sps som t.ex acroporor klara sig, hela vägen ner eller 10 cm upp från botten, skulle vara kul att veta eftersom jag hade tänkt ha en hel del sps i burkan. Min belysning än så länge är 2*250 watt Mh, ska man inskaffa en till eller tror ni jag klara mig på på dom :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ha stenkoraller ända ned till botten utan problem. De flesta Acroporor kan du ha hela vägen ned men de brukar få bättre färger i starkare ljus. Men det finns många andra stenkoralltyper att blanda upp med så att karet inte blir så enformigt och många av dem är lika snygga i litet svagare ljus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ha stenkoraller ända ned till botten utan problem. De flesta Acroporor kan du ha hela vägen ned men de brukar få bättre färger i starkare ljus. Men det finns många andra stenkoralltyper att blanda upp med så att karet inte blir så enformigt och många av dem är lika snygga i litet svagare ljus.

Det var ju bra :) Slipper jag köpa fler MH armaturer, kanske kompletera med en till 250 watt till senare när karet har vatt igång ett tag, om jag nu kommer tycka det behövas, vi får se ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En liten fråga, ska köpa tunze turbelle streamer, ska betälla en multicontroller och en 6100, min fråga är, kan man köra endast en pump med multicontrollern, ska köpa en till sen, men tänkte bara att man kanske kunne starta med en och sen när man får igång det ordentligt och den andra behövs så köper jag en till :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte uppdatera lite, så här ser bänken ut för tillfället, ska ha in ett ben till där bak. Hade tänkt betsälla mina tekniska prylar som skummare och pumpar inom kort, så det börjar närma sig mer och mer :) :)

Lägger upp en bild på bänken :)

cimg03474yz.th.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

YES :), nu har jag varit nere i min butik och beställt en Deltec APF600, en deltec HLP 4040, en tunze turbelle streamer 6100 och en multicontroller, kommer köpa en 6100 till innan karet startas, tänkte att det är bättre att lägga pengarna på det som behövs just nu och köpa en till sen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...