Gå till innehåll

Live rock halleluja!!!!!!!!!


chopperholic

Rekommenderade inlägg

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Helt rätt att Lordi vann... trevlig vändning att hårdrocken får komma in i hemmen. Men det verkar som om många har problem med att acceptera denna "hemska" musik för fördärvar våra ungdommar :P

Bästa med hela showen var att höra Pekkas Heinos? frustration när den ena 12 och 10 efter den andra gick till Finland och de drog i från Sverige... och sen när Litauen ett tag gick om Sverige... då hade han det riktigt jobbigt :D :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kallar ni Lordi för metal? Omg.. Lordi är ju bara ytterligare ett gäng avdankade hårdrockare som gör ett patetiskt försök att få skjuts på karriären genom att förnedra sig i schlagersammanhang.

edit: bör tillägga att smaken är ju som bekant som baken. jag tycker dom suger.

enda hårdrocksbandet som, i min mening, har gjort bra ifrån sig i schalgersammanhang är norska Wig Wam. Klassisk hårdrock med spandex, smink och stora frisyrer istället för fem finnar som ser ut som troll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ju så j**la fel, de behöver inte festivalen alls det var festivalen som behövde Lordi. De är långt ifrån det bästa bandet och låten är långt ifrån den bästa men den är bra i sin enkelhet. Ursäkta mig men du är bara 22 år och vad vet du om klassisk hårdrock? Wig Wam!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

smaken är som sagt som baken.. jag tycker du (och resten av europa) har "så j**la fel".

och va f*n svärd, tror du inte jag kan veta något om hårdrock bara pga min ålder?

du e ju som du är... ge mig en fråga, vad som helst, om något som du anser vara klassisk hårdrock så lovar jag att jag kan svara direkt på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett litet slag mot opererade näsor och nya tänder var det i alla fall.

Visar nog att folk har tröttnat på det traditionella. Ha.

För att tala om TV igår var det ingen som tittade på animal planet igår 20.00 för mig som är grön var det en fantastiskt stund.

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ojjjj! De va som attan, trodde nog ärligt talat jag skulle få en massa skit för det här inlägget. Men ingenstans har kritiken mot Lordi varit så hård som här i Finland. Dom har ju blivit utpekade som bla. satanister, men nu så har ju helvetet frusit till is.:ler: Det hette ju så att när Finland vinner songtävlingen så fryser....... Lordis låt va ju heltenkelt suverän.

Hade nog tänkt mig att denhär tråden skulle handla on just ls, hemkörd sådan.

Skall senare i höst sparka igång ett kar(tacka det här forumet för det), efter 8 års uppehåll. Ls kostar runt 30€/kg i affären, så det blir nog till att göra en del av stenen själv. Har gjort en prov gjutning. Snäckskals kross importeras inte hit så jag blev tvungen att ändra på innehållet. Det blev korall sand blandat med krossad lavasten. Ska lägga ut en bild på det senare. Men hur är det att använda cement som bindmaterial? Cement innehåller ju en massa limämnen och salter. Dom här salterna ser man på vissa tegelfasader som en vit hinna i viss väderläk. Löser inte domhär limmen och salterna upp sig i saltvattnet? Vad annat än cement skulle kunna användas som bindmaterial?

Håller tummarna för att Sverige tar hem hockyn!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äh... förlåt ja bara måste.

DE E JU FÖR F.N INTE KLOKT!

Ojjjj! De va som attan, trodde nog ärligt talat jag skulle få en massa skit för det här inlägget. Men ingenstans har kritiken mot Lordi varit så hård som här i Finland. Dom har ju blivit utpekade som bla. satanister, men nu så har ju helvetet frusit till is.:ler: Det hette ju så att när Finland vinner songtävlingen så fryser....... Lordis låt va ju heltenkelt suverän.

Hade nog tänkt mig att denhär tråden skulle handla on just ls, hemkörd sådan.

Skall senare i höst sparka igång ett kar(tacka det här forumet för det), efter 8 års uppehåll. Ls kostar runt 30€/kg i affären, så det blir nog till att göra en del av stenen själv. Har gjort en prov gjutning. Snäckskals kross importeras inte hit så jag blev tvungen att ändra på innehållet. Det blev korall sand blandat med krossad lavasten. Ska lägga ut en bild på det senare. Men hur är det att använda cement som bindmaterial? Cement innehåller ju en massa limämnen och salter. Dom här salterna ser man på vissa tegelfasader som en vit hinna i viss väderläk. Löser inte domhär limmen och salterna upp sig i saltvattnet? Vad annat än cement skulle kunna användas som bindmaterial?

Ja det var klart att missuppfattas så nu fortsätter vi med ditt bygge av Levansten istället

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kallar ni Lordi för metal? Omg.. Lordi är ju bara ytterligare ett gäng avdankade hårdrockare som gör ett patetiskt försök att få skjuts på karriären genom att förnedra sig i schlagersammanhang.

Instämmer till fullo! Jag tycker att det räcker med freakshows, Big Brother et.al., så ESC behöver inlemmas i den skaran.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det måste finnas i ardex cement i finnland också använd det i stället fäller ej ut det kan du använda som lim till ls också när det är vatten i karet för mig det heter ardex 45
Golv spacklas med spackelmassa ARDEX A 31 (0-5 mm), ARDEX A 45 (1-50 mm) eller ARDEX E 70 (3-30 mm). Ovannämnda golvspackel........

Ifall de va dehär du menade så går de väl att få tag på. Nån ide om hur man skulle få bruket vitt? Blanda i lite vit målfärg kanske? Men skulle ju isåfall behöva vara nåt som inte innehåller gifter eller antimögel medel.

Förslag tas emot med tacksamhet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett litet slag mot opererade näsor och nya tänder var det i alla fall.

Visar nog att folk har tröttnat på det traditionella. Ha.

För att tala om TV igår var det ingen som tittade på animal planet igår 20.00 för mig som är grön var det en fantastiskt stund.

MVH BA

Jag såg bara massa lönnlöv som dansade till tre kronor. Som påminnelse kommer det en repris i kväll fast utan lönnlöv men med andra konor. Kl 1900 på TV 3!!!!!

Jag kan bara hålla med! Det var den bästa melodifestivalen genom tiderna! LORDI och sen Vote for the winner!!!!!!:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kallar ni Lordi för metal? Omg.. Lordi är ju bara ytterligare ett gäng avdankade hårdrockare som gör ett patetiskt försök att få skjuts på karriären genom att förnedra sig i schlagersammanhang.

Och vad kan man läsa i kvällstidningarna.

Plattan blir fördröjd

Om Carola hade vunnit skulle lanseringen ha startat omedelbart.

- Då hade det varit mer tryck initialt. Det hade gått snabbare i vissa länder.

Hmmm;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är det bara jag som misstänker att lordi betår av minst en tjej ?

Såg ni inte trummisen när han/hon kom ut när dom vunnit hoppade som en lite tjej på 14 bast ungefär ska bli kul att se om dom tar av maskerna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...