Gå till innehåll

Live rock halleluja!!!!!!!!!


chopperholic

Rekommenderade inlägg

Inte ens dom som tycker om hårdrock kan ju tycka att det där var bra. T.o.m. jag kan uppskatta lite bra hårdrock som Guns n' Roses, INXS eller Aerosmiths. Det där var bara ett läte från några som kommer att bli stämda av producenterna bakom Sagan om Ringen.

Det tycks räcka med att sticka ut tillräckligt mycket från resten av bidragen för att vinna. Grattis Finland! Ni har vunnit........med den sämsta vinnarlåten i tävlingens historia.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag är Metal ända ut i fingerspetsarna och är uppväxt med Deep purple AC/DC mm och jag var med på pudeltiden (80 talet) som också har format mig musikaliskt. Att Lordi vann är det bästa som har hänt denna skittävling en käftsmäll åt alla schlagerälskare, Det är nya tider nu. Lordi är en blandning av kiss och Alice cooper och tilhör inte mina favoritband men den nya skivan är bra. Draedon jag trampade dig nog på en öm tå för du blev riktigt stött. Har du inte hört uttrycket Brothers in arms? Keep on rocking. AC/DC regerar och nya band som arch enemy och shakra är grymt bra också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jörgen!

Jag tycker inte det var ett sakligt argument du tog till när du diskuterade med Draedon. Sen har vi alla olika erfarenhetr och det tycker jag man ska dra nytta av. Det är inte bara musik vi har olika erfarenheter i utan även inom akvarie. Diskutera med argument som har med ämnet att göra istället än med personangrepp. Jag kan inget om din musikkunskap eller smak men jag gissar att du även här är erfaren. Använd din kunskap och erfarenhet så kommer jag med många andra lära oss mer. Jag hoppas i alla fall även i fortsättningen kunna använda din kunskap och erfarenhet!

MvH Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

svärd igång igen..käftsmäll för alla schlagerälskare??

vad då?

det är kanske lordi som ställde upp i ´lite´ fel tävling!!

jag skulle skämmas som rockare att ha vunnit en schlagertävling..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra låt eller ej. Lordi gjorde det som behövdes för att få in mer hårdrock i schlagern. Nästa år kanske vi får se lite mer goa rockband. Varför inte hammerfall från sverige istället för carola eller Len PH.

Tyckte låten klart höll måttet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men hallå. Metal? Lordi är väl knappast metal?!? Om det ska kallas hårdrock så får det bli dagishårdrock.

Möjligtvis är det nyskapande i Eurovisionssammanhang men annars låter det väl som lättviktshårdrock gjorde för 15-20 år sedan. Hard Rock Hallelujah hade platsat utmärkt på Alice Coopers plattorna Thrash (den med Poison) eller Hey Stoopid.

OBS detta är ingen dissning. Dagishårdrock kan ju vara kul och jag hoppades Lordi skulle vinna. Alice Cooper är en gammal hjälte. Men metal, nä, definitivt inte. Dagishårdrock. En barntillåten version av monsterhårdrockens enda sanna hjältar: Gwar (http://www.gwar.net).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo Lordi har en tjej med sig i bandet, de e hon som hörs lite för bra emellanåt;)

Sen så tror jag tyvärr att dehär med hårdrock i schlagertävlingen är en tillfällig fluga. Vi får nog höra på ballader å annan sk... i fortsättningen också. Men allt har ju sin tid. Tänkte bara på gamla godingar som Ac/Dc, Accept, Judas Priest mf...dom existerar ju som band ännu men deras musik är ju inte som den var förr(tyvärr)Kanske dom hade bättre låtskrivar mediciner på den tiden:skrattar:

Sen så hoppas man ju verkligen att Hammerfall representerar Sverige nästa år!

Finns ett finskt band som heter Teräsbetoni har lite samma stuk som Hammerfall, men inte i närheten lika bra. Kan ju va en idé att söka på.. om man vill lyssna på nåt som e hmmmm...ja vete f:censur: n vad.:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

svärd igång igen..käftsmäll för alla schlagerälskare??

vad då?

det är kanske lordi som ställde upp i ´lite´ fel tävling!!

jag skulle skämmas som rockare att ha vunnit en schlagertävling..

Hehe.. Lordi sparkade tydligen en massa andra på taskerna också ;) Alla dessa typ av reaktioner gör ju det ännu roligare...Jag kan förstå att tradionella schlagerfreaks är lätt chockade och bestörta nu när deras musiktävling är i stort sett död för jag menar hur ska det bli i framtiden oron är nog ganska stor i vissa kretsar och är det inte så att folk börjar bli trött på denna svällande koloss till tävling där av Lordis vinst. Hårdrocken har alltid avfärdats och setts som något katten har släpat in men ni som inte gillar hårdrock måste acceptera att den finns och står för över 25% av skivförsäljningen. Musik engagerar och berör och det ska den också göra och det är väl tur att allt inte låter samma och folk har olika smak. Jag är jäkligt glad att Lordi vann, Nästa år hoppas jag på Tyska Rammstein eller nått, de skulle göra sig bra på scenen i Helsingfors. Tack Finland och en hälsning till alla finska hårdrockare också för ni har många grymt bra grupper som children of bodom, Nightwish, Stratovarius, Sonata arctica mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Igen!!! Det är ingen slagertävling som hela Sverige inte verkar förstå för varje år så hör man babblet om att den som vann "var ingen riktig slager" What!!!!!

Håller med Svärd och dom andra som insett att detta var en seger för metal.

Sen om jag springer o handlar skivan, nja men hjärtat brinner för hårdrock och det här var skoj!!

Har spelat i allt från blackmetalband till kizz-rock n roll-band sen jag var 12-13 och det är möjligt att jag med

i 20 årsåldern upplevde lite attitydskris om vad som var metal och inte men det går över Dreadon med flera.

Lordi var väl det enda bandet som skrivit musiken själva i denna annars rätt plågsamma tävling och det ska dom ju klart ha pris för.

Däremot så var det lite rippof på en annan Finsk grupp som heter Flaming sideburns som släppt en skiva vid namn

"Rock´n rollah hallelulja" eller nått sånt för några år sedan.. Men men, kul som faen.....

Stay True..................

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad roligt för er hårdrockare!!

jag kallar inte lordis framträdande för musik...

Skönt att du kan glädjas åt oss;)

Men nästa år kanske Carola vinner och då e´allt gött igen... eller?

Om man håller på med musik oavsett vilken musik så ser man igenom

masker och lite skovlig sång och hör låten och inser att grabbarna och tjejjerna

har hållt på med detta proffesionellt i många år men det är inte meniningen att

alla ska fatta och tycka om allt och så kommer det alltid att vara och tur är väl det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

gesi. det är en show inget annat och förresten så tycker jag inte det är någon skillnad utseendemässigt mellan Lordi och de andra artisterna, de är freaks allihop, Carola ställde upp med en okey låt och hon är ett proffs med en ruskig pipa(Jag kan lyssna på annat också) men Frankrike kanske ska tänka på att det är en melodifestival nästa gång och även ställa upp med en artist som kan sjunga rent och inte småfalskt, jag påstår inte att Lordi kan sjunga nej nej nej men rösten passar med imagen och låten är så 80 tal och den blir fasen bara bättre och bättre. Jag älskar 80tals metal det är ju den som jag har växt upp med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var kul för Finland att vinna. Vi hade bjudit in folk på grillfest i lördags där jag var ensam svensk bland åtta finnar. Det började med förlust för Finland i VM hockey och sedan vinst för Sverige i den andra semin så feststämningen var väl inte på högsta nivå ett tag (förutom jag då :) ). Men sedan kom Lordi och skrällde och då blev det fart igen, inte minst efter att de slagit självaste Carola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...