Gå till innehåll

Regler


stigigemla

Rekommenderade inlägg

Jag håller med Watter. Jag startade denna tråden för att jag ville ha en grundläggande disskussion om vad som är lämpligt på ett forum eller inte. Och att detta skall regleras genom reglerna för medlemskap.

Eftersom jag tyckte att för mycket på forumet handlade om detta livade jag upp min gamla tråd "boktipset" i dag. Kan inte ni andra som också tycker att denna tråd börjar bli olustig liva upp andra trådar som handlar om Saltvatten och därmed handlar om det vi gillar mest. Jag tycker det varit för mycket negativt här på guiden ett par dagar nu med glasburkar och gift. Kan vi inte börja skriva mer om vårt egentliga intresse igen?

Exakt :), vi glömmer detta och fortsätter som inget hänt, och börjar snacka saltvatten igen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

En sak jag finner lite konstig, när vi ändå diskuterar illojal konkurrans - S G sponsras ju av ett antal svenska butiker, men påfallande stor del av alla inlägg handlar om att länka till utländska webbshoppar som inte betalt ett öre för att stötta SG.

På utländska forum raderas sådana inlägg omedelbart!

(tips på ny sajt:snålvattensguiden.se - med länkar till webbshopar i afghanistan där salt är ännu billigare! ) :-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det märkligaste tycker jag är att väldigt många går in på utländska forum och sen länkar vissa sidor/diskussioner hit.

Får man göra så?

Eller är det också fel?

Efterssom man då surfar till det andra forumet och läser är det en referens. Samma som att länka till en vetenskaplig artikel.

Exempelvis så här: http://www.botany.hawaii.edu/Bot482/Kaneohe%20Bay%20algae%20N-P%20Larned%20Mar%20Biol.pdf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja nu får ni sluta. Vi lever i ett fritt land och vill han ha ett eget forum så låt han ha det och han ska nartuligtvis känna sig välkommen här också. Det är upp till var och en om man vill vara med där, för mig räcker det med SG som det är i nuläget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då kanske vi ska ändra i den här. Jag tror nog att de flesta som har skrivit mindre trevliga inlägg mår rätt så dåligt och undrar hur blev det så här det var ju inte meningen.

Det här är ett forum som gett mig mycke information som jag inte klarat mig utan så det gör ont i mig när det blir en trist stämning. Kan man kanske se av mina inlägg seaste dagarna.

DETTA ÄR JU EN SÅ SKOJ HOBBY

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska inte samma butiker som sponsrar sg få sponsra andra nya sidor ?

Löfbergs lila sponsrade med en hel hockyarena till färjestad, tror inte att färjestad skulle bli sura om löfbergs skulle sponsra något annat hockylag. det är väll upp till sponsorerna villka dom vill ge sponsorpengar till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...