joda Postat 4 maj 2007 Postat 4 maj 2007 kan bara hålla med... skitläckra musslor... hoppas det går bra med dom...//jonatan
Sunny Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 Det var lengesen man sog bilder po detta fina akvarium,hur gor det for dig borta i Finland Patu...har du mojlighet att bjuda po lite bilder kanske, vill ju see musslorna i action bland annat.Mvh,Sunny
Patu Postat 7 oktober 2008 Författare Postat 7 oktober 2008 Jag har tagit den här bilden i july, tyvärr jag har inte musslorna kvar
Sunny Postat 7 oktober 2008 Postat 7 oktober 2008 Tack för bilden Patu,Det har blivit från snyggt till snyggare Lägg gärna upp fler.. verkar som om det har hänt en hel del i akvariet... är det din gamla hawaiiensis på bilden... snygg sohal också...skriv gärna vilka föränddringar som skett sedan sist om du orkar o så fler bilder Mvh,Sunny
Patu Postat 7 oktober 2008 Författare Postat 7 oktober 2008 Tack Sunny jå det är mitt gammla hawaiiensis, växat liten. Jag har ett nya fraggburken 100*60*30, jag väntar paketen hos bioted marin, där kommer liten grejor så man kan bygga den färdigt. Jag försök växa acropora fraggar till mitt nya burk, jag har inte köpt den ännu men det kommer Här är en gammal bild på min calendrum, den har växat mycket nu. Jag har haft inte så mycket tid att pyssla med akvarien, men alla mår bra och växer. Jag försök att ta nya bilder någon dag.
Patu Postat 23 oktober 2008 Författare Postat 23 oktober 2008 Liten updatering, jag har köpt "ny" begagnat burken. Det är 170*55*60, alla glaser är gjort med optiwhite. Jag ska hämta burken hem nästa helgen (1.11), burken har nu också sumpen (ca.250l).Mvh Pasi
Patu Postat 9 november 2008 Författare Postat 9 november 2008 Hej Petter, det går bra tack burken är hemma nu men jag måste tömma gamla först. Jag har gjort nya vatten nu en vecka och måste göra liten till. Jag har planerat att jag börjar byta burken i nästa veckanslutet om alt går bra.
artemia Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Hoppas allt går bra! Du hinner göra ordning på allt innan det är dags för mig att besöka Kom ihåg att spara alla korallbitar om du skulle råka bryta av. Du vet att jag är ute efter fraggar snart!!!
Patu Postat 3 januari 2009 Författare Postat 3 januari 2009 I dag (söndag) börjar det hänt, nu är dags att ta bruk mitt nya kar Jag har gjort ca.500 liter nya Ro-Di vatten och blandat tropic marin pro reef salt. Nya bilder kommer när jag fått den färdigt...
Patu Postat 4 januari 2009 Författare Postat 4 januari 2009 Här kommer några nya bilder det var jävligt jobb att byta kar men nu det är gjort...liten jobb kvar men är det är dag i morgon också.Och sista mitt pappa som har varit hela dagen att hjälp mig
Syd Postat 4 januari 2009 Postat 4 januari 2009 Ser mycket bra ut Pasi, mycket slit men det är roligt också. Kul att farsan hjälper till och inte bara skakar på huvet ;-)
Patu Postat 4 januari 2009 Författare Postat 4 januari 2009 Ser mycket bra ut Pasi, mycket slit men det är roligt också. Kul att farsan hjälper till och inte bara skakar på huvet ;-)Tack Bo farsan vill ha sin eget rev men morsan säger var skåpen stor så farsan hjälper varje gång när jag behöver hjälp. Farsans farsan hade 2 rum och kök och 30 akvarier, tror att vi har någon akvarie gen Förlåt mitt Svensk, jag har inte skrivit nu i lång tid.
Syd Postat 4 januari 2009 Postat 4 januari 2009 Inga problem Pasi jag förstår precis vad du skriver, det verkar vara en bra gen ni har i släkten.Sen är det nog tur att det finns morsor som sätter gränser, annars vet man inte var det slutar
Sillen Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 TJUSIGT! Gillar hur du fick upp Montiporan på den smala stenen! Hoppas få se någon bild om några dagar då allt "flytt dis" har lagt sig.Vad är det för stor korall som sitter bak uppe till höger?
Patu Postat 5 januari 2009 Författare Postat 5 januari 2009 Bo, det är sant och Jonas, om du menar den röda det är seriatopora hystrix, eller den grön det är seriatopora calendrum. I dag jag har jobbat hela dagen med akvarien, nu spelar iks, balling, skummare osv...nu det är bara att njut Jag ska vänta några dagar och sen jag tar några nya bilder.
Sillen Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Tackar!Det var inte en liten hysterix. Njut av karet nu!
Laggeman Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 Du får skapa en ny tråd nu Patu och avsluta denna. Ser väldigt fint ut!
Rekommenderade inlägg