Gå till innehåll

Manks första (riktiga) saltvattensakvarium


Manks

Rekommenderade inlägg

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

När jag kom hem från jobbet idag låg ett paket på golvet. "Do not drop, Glass." Fint att man får ett stort paket glass. Hemglass, släng er i väggen.

Lite bilder på underverket. Medföljde i locket en reglerbar fläkt som var knäpptyst. Och ljuset blev skitfint. ska se om jag kan fixa en kamera som kan återge det. 2 ATI blue plus och 4 ATI 50/50-rör.

post-1011-14468913369053_thumb.jpg

post-1011-14468913369282_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo, som sagt. kameran suger värre än en.... *hrrrm* men jag kan säga att det lyser ordentligt. Jag kan skruva ner hallbelysningen. Reflektorerna är inte gröna heller som kameran tyckte att de skulle vara

Finns inte så mycket i karet ännu, men jag föredrar att ta det lugnt. varför stressa, jag har ju ett helt liv på mig att göra misstag.

Nästa punkt på dagordningen är att bygga in belysningen på något fint sätt och skaffa en moonlight. Ska även skaffa lite fosfatremover som är så trendigt nu och kasta i min skummare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte så att du tar kort med blixt? Vattnar ur färgerna rejält.

aha! det tänkte ja inte på först när ja såg bilderna men nu när du skriver det så håller jag med om att det är sånt där "blixt ljus" som blir.. ljust utanför och kolsvart i burken typ

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

stig: du hade rätt. nu är skyddsplasten borta.

Ett värre problem är att två av rören inte lyser. ringde webshopen som trodde att det kunde vara en av de elektroniska balasterna som var trasiga och bad mig ringa ATI. hoppas jag kan få tag på dem snart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ringde honom, han hade vajsing på sin telefon. Han ringde upp 2 minuter senare och berättade vad problemet kunde vara (en lös sladd till en av barlasterna) och undrade om jag var teknisk nog att kunna kolla det. Om det inte var det skulle jag skicka honom ett mail så skulle han skicka en ny ballast. Det stämde med den lösa ledningen och alla rör funkar. Dessutom har jag nu sett hur den ser ut innuti.

fem tummar av fem till honom. Han pratade även lite annat, t.ex att den nordiska marknaden inte är så liten. Alla siktar på USA, men han ansåg att den nordiska marknaden också var viktig. Kanske försäljarknep, men ändå.

Han berättade också att de får grymt mycket spam så en hel del supportmail kan bli utsorterade, så mitt råd är att ringa i stället. Han var hygglig på engelska, för att vara tysk.

Min dator och SG´s bilduppladdning är inte kompisar för tillfället, men bild på innanmätet kommer under kvällen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Morgondagens projekt är helt klart stt byggs en sarg/huv...

Fick ett SMS av Jill som löd -Älskling... Ehrmm vårt hus lyser blått över hela Biskopsgården och inne måste man ha solglasögon... inte speciellt mysigt faktiskt. Huvbygge omgående. Det är ju trots allt vackert innuti.

trots allt ett hyffsat bra betyg åt belysning i mina ögon.

Så i morgon bygger jag huv. Frågan är. Vet att den varit uppe förrut men vill ha svar igen. Vad ska jag lacka med? Skit i vad det kostar, jag vill bara ha nåt som gör spån/trä/mdf vattentätt och skyddar färgen.

Tacksam för svar innan hornbach öppnar i morgon ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ingen som har någon ide?

Då kanske ni kan hjälpa mig med microbubblor från skummaren. får ut en del från mce 600 i karet. och nu har den avrit igång några veckor och borde vara inkörd. Dock är den avstängd på natten, kan det ha något med saken att göra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Morgondagens projekt är helt klart stt byggs en sarg/huv...

Fick ett SMS av Jill som löd -Älskling... Ehrmm vårt hus lyser blått över hela Biskopsgården och inne måste man ha solglasögon... inte speciellt mysigt faktiskt. Huvbygge omgående. Det är ju trots allt vackert innuti.

trots allt ett hyffsat bra betyg åt belysning i mina ögon.

Så i morgon bygger jag huv. Frågan är. Vet att den varit uppe förrut men vill ha svar igen. Vad ska jag lacka med? Skit i vad det kostar, jag vill bara ha nåt som gör spån/trä/mdf vattentätt och skyddar färgen.

Tacksam för svar innan hornbach öppnar i morgon ;)

Syns man inte finns man inte!!! Du finns alltså!:ler:

Jag gjorde så när det var dags att måla insidan på min möbel att jag åkte till lokale färghandlaren och hadlade en blank färg som inte innehöll antimögelmedel. Sedan målade jag insidan med ett antal strykningar. Kan försöka hitta färgen jag använde om du har nytta av att veta vad den hette.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...