Hultis Postat 1 februari 2007 Författare Dela Postat 1 februari 2007 nej jag hoppas inte det! den ser mycket aktiv och exalterad över all sten den har fått Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 14 februari 2007 Författare Dela Postat 14 februari 2007 kirurgerna har äntligen flyttat in då det började komma lite små inkörnings alger på rutorna men dom försvann på 2 timmar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 5 mars 2007 Författare Dela Postat 5 mars 2007 nu är det full drift på karet förutom ljuset som jag är lite försiktigare med men annars är alla fiskarna i och korallerna växer bra. autovattenpåfyllningen kommer i morgon hoppas jag och resterande 4x80w T5 i slutet på månaden förhoppningsvis.ok, vattenvärdena kommer här:temp: 24salt: 1.024ph: 8,1 - 8,2fosfat: 0 silikat: 0nitrat: svagt färgatca: 410mg: 1260KH: 8 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas K Postat 5 mars 2007 Dela Postat 5 mars 2007 Snyggt. snåla inte med bilderna nu.MVH/ Andreas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 5 mars 2007 Dela Postat 5 mars 2007 Skittis pommesfrittis!! :wooow: Snyggt jobbat! Kanske lite mer bilder om man får be? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 5 mars 2007 Författare Dela Postat 5 mars 2007 hehe det kommer mera..... jag orkade inte förminska fler förut och flertalet av bilderna sög, ja ska försöka mera i morgon, har inte hittat den rätta inställningen på kameran än heller men som sagt jag ska prova i morgon igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 5 mars 2007 Dela Postat 5 mars 2007 Ser väldigt fint ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 6 mars 2007 Författare Dela Postat 6 mars 2007 tack, önskar bara att man kunde skruva fram klockan ett halvår så det ser lite mera fylligt ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 6 mars 2007 Författare Dela Postat 6 mars 2007 om det är nåt ni vill att jag ska försöka fota lite närmare eller så, så säg till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 mars 2007 Dela Postat 6 mars 2007 Vart köpte du din(a) Acanthurus triostegusÄr en favorit kirurg efter man sett ett stim i rödahavet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 7 mars 2007 Författare Dela Postat 7 mars 2007 Vart köpte du din(a) Acanthurus triostegusÄr en favorit kirurg efter man sett ett stim i rödahavetden köpte jag i karlstad på amazon akvarium för nåt år sedan, jag hade en till men den gick hädan.. lite synd för jag har inte sett en triostegus i butik sedan dess. tycker att det är en fin fisk på sitt sätt fast den inte är särskilt färggrann men helt orädd ist och en jäkel på att rensa rutorna och stenen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 7 mars 2007 Dela Postat 7 mars 2007 En av mina favoritfiskar med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 7 mars 2007 Författare Dela Postat 7 mars 2007 En av mina favoritfiskar med.jo dom är ju lite ovanligare än en hepatus oxå t ex men det ultimata vore ett stim på ett tiotal fiskar i 2-3000 liter! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 7 mars 2007 Dela Postat 7 mars 2007 Synd man inte hade större akvarium. Då hade man kunnat ha ett sådant stim Denna firre är en av de fiskar som är aktuella för mig i mitt akvarium. Dem verkar riktigt trevliga!Gärna fler bilder på firren =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 7 mars 2007 Författare Dela Postat 7 mars 2007 hehe för litet akvarie ja.. pyttsan men skaffar du 5 st så kan du nog halvera snigelpatrullen iaf! och du får kanske 5-6 turbos till priset av en triostegus =) 200:- har jag för mig att jag gav för dom, (1 borta tyvärr) och tåliga som en zebraciklid skulle jag vilja påstå oxå!! +++++ av mig när det gäller alg ätare.mera bilder kommer! det är en foto vänlig firre jag har.. *peppar peppar* Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 7 mars 2007 Dela Postat 7 mars 2007 länkar till en bild med några av mina "fångar" (convict tang) https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=778&d=1113484090 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 7 mars 2007 Dela Postat 7 mars 2007 ja 2000-3000L är ju en bit större än mitt för ett sådant stim iaf. Men ett mindre stim av dem vore ju inte helt fel Frågan är ju hur man ska få tag på dem sen? Om dem är såpass svåra att få tag på.En zebraciklid? oj =)Ynglar av sig och är lika aggressiv som en sådan också? Vad tar dem för typer av alger?Ser fram emot bilder Mvh Fredrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 7 mars 2007 Dela Postat 7 mars 2007 oh nice, såg massor med sådana jättestim på borneo, häftigt, lycka till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 7 mars 2007 Författare Dela Postat 7 mars 2007 länkar till en bild med några av mina "fångar" (convict tang) https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=778&d=1113484090precis! där är dom ja.. ja 2000-3000L är ju en bit större än mitt för ett sådant stim iaf. Men ett mindre stim av dem vore ju inte helt fel Frågan är ju hur man ska få tag på dem sen? Om dem är såpass svåra att få tag på. En zebraciklid? oj =)Ynglar av sig och är lika aggressiv som en sådan också? Vad tar dem för typer av alger?Ser fram emot bilder Mvh Fredrikjo det är ju det men du är ju nära iaf! hur du ska få tag på dom? i karet eller nån affär menar du? nja yngel och aggressivitet vette katten men, dom är rätt fredliga, tänkte mest på tåligheten, den har aldrig haft prick och klarat av alla flyttar mellan akvarium..dom tar dom flesta algerna utom bryopsis, debresia m.m. som är långa. men korta "normala" alger så att säga tar dom och caulerpa å macros är godis typ.. oh nice, såg massor med sådana jättestim på borneo, häftigt, lycka tilltack, ja det kan jag tänka mig.. måste vara rätt maffigt att se det live, har sett på nåt program nångång när dom sveper fram över reven och äter allt i sin väg, roligt att se när vitbröstade kirurger försöker jaga iväg dom från reviret. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 7 mars 2007 Dela Postat 7 mars 2007 Jag tänkte mest på hur lätta dem är att få tag i. Stoppa ned i akvariet blir nog inga problem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 7 mars 2007 Författare Dela Postat 7 mars 2007 oki, det är nog kanske till att be nån importör om dom kan få hem dom, annars får man syna lagerlistorna hos olika affärer, ser jag några i butik så ska jag hojta till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 7 mars 2007 Dela Postat 7 mars 2007 Problemet är ju att man bor i norrland Hit brukar det inte dyka upp så mkt fisk..De akvarieaffärer som jag sett till här uppe är:Rolles akvarieaffär i luleå (brukar inte ha så mycket inne)Aquawarehouse i Obbola (har nyligen startat)Akvarielagunen (har mer eller mindre lagt ned saltverksamheten på is?)Sen är närmsta affär Triton akvarium i Täby ca 650 km söderut =/Ibland är man ju nedöver landet, men är ju inte säkert att dem har dem inne just då.. blir dyra fiskar om man ska tåga ned till t.ex göteborg enbart för 5 firrar Men dem ser riktigt trevliga ut =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 7 mars 2007 Författare Dela Postat 7 mars 2007 postorder kanske det tar väl inte så lång tid med express till norrland? annars så blir det helt klart dyra firrar men det blir väl till att passa in det samtidigt som du ska neråt landet för att skaffa utfyllnad till dina fjuttiga liter hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 7 mars 2007 Dela Postat 7 mars 2007 Jag har funderat på lite stimfisk och denna fisk har varit intressant då den omnämnt som relativt enkel och riktigt duktig på att just gå i stim också Funderar på om man ska flytta ut lite sten sen för att skapa än mer utrymme. Placera lite mer sten i sumpen.Hur pass klar är du med ditt väggakvarium? 80% ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 7 mars 2007 Författare Dela Postat 7 mars 2007 dt låter bra, stimfisk ska man ha i större kar dåman har möjligheten. 99% skulle jag vilja säga, det är bara ljuset, fattas en T5 ramp och rör, sen är det bara teknik grejer..själva möbeln var klar i somras Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.