fiend Postat 13 november 2006 Författare Dela Postat 13 november 2006 Här kommer lite bilder från dagens dopp! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 13 november 2006 Författare Dela Postat 13 november 2006 Erkänn att ni kommer skratta nu! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Hahahaha!Jaså du har redan börjat fylla på med invånare? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 13 november 2006 Författare Dela Postat 13 november 2006 Pimo: En ful en jävel till fisk! Gammgäddan!; ) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 hahah ser ut som en härlig sim tur =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Det verkar vara en bra vågsimulator Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 haha, tror du har missuppfattat uttrycket "nattdyk". man brukar så utanför akvariet Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 hahahah den va kul! :-)) Simma inte för lång bort bara så du inte orkar simma tillbax:-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Den e ju knappast revsäker den där. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 13 november 2006 Författare Dela Postat 13 november 2006 Knappast revsäker! Lär ju välta revet på fem röda.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 hahaha nu börjar jag se vilka som e riktigt inbitna saltisar!:-)Skall till banken imorgon! WISH ME LUCK!:-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Hah, jätteräkan har intagit karet!=) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Erika-86 Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Fiend: Du verkar ju vara bra på att lätta in bilder på ditt jobb... Jag skulle vilja se någon bild där du står en bit ifrån väggen och knäpper mot akvariumet.. Så man ser hur du har gjort från båda hållen med väggen och akvariumet... skulle du kunna ordna det.. =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 14 november 2006 Författare Dela Postat 14 november 2006 Hmm.. hur menar du? En bild längre ifrån akvariet, så man ser mer av väggen? Tycker jag har lite såna bilder =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Erika-86 Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Ja precis... men jag har kollat igenom alla bilder du lagt in.. du har ingen nyare bild på hur det ser ut ifrån "kökets håll" eller vad det är för rum bakom.. ?! På vardagsrummets sida ser det ju ut som en ram.. Men hur ser det ut från andra hållet.. *nyfiken* Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Erika-86 Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Nu medans jag ändå sitter å snackar med dig.! Ser att du kommer ifrån Umeå.. coolt.. det var inte långt ifrån.. Tänkte höra om du vet av någon som vill sälja sitt 250-400 liters akvarium.Jag vill starta ett saltvatten... men hittar inget bra akvarium...kanske du har ett undanstoppat? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Generellt rätt svårt att få tag på bra burkar häromkring, jag jagade ju upp till Skellefteå för att hitta mitt Juwel 400L. Men det kanske jag som är kräsen... =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 14 november 2006 Författare Dela Postat 14 november 2006 Erika: kolla på Umeå Akvarieförenings hemsida. http://www.umea.akvarieforening.seDär finns ett köp&sälj-forum.Det är datarummet som finns bakom akvariet och där finns det säkert ett 20-tal bilder iaf från här på tråden =) ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nizztos Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Man får tacka för dykfilmeran. Du hade helt rätt i att det blev ett skratt. Du förlängde säkert mitt liv med minst en halvtimme vilket tacksamt mottages Första gången jag riktigt inser hur stort karet verkligen är. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Du får tänka på att den fisken skitar ner rätt mycket! Skulle rekomendera dig hålla koll på värdena nu ett tag framöver. I värsta fall kanske slänga i 20 nollnitratpåsar och eventuellt skaffa en större skummare. Även att inte glömma, kan vara lite riskabelt med koraller, skulle rekomendera dig att hålla ett öga på han nu i början. I övrigt en mycket trevlig fisk med en stor personlighet, lycka till!Hahahaha , hade varit coolt att kunna göra det när karet är fyllt med koraller och fiskar :)mvh Emil Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Se upp för mycket stora mängder ammoniak efter ett par timmar och några öl... =)Seriöst, hur går det för dig? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 15 november 2006 Författare Dela Postat 15 november 2006 Jorå, var ute hos Jörgen igårkväll och byggde på hans garage i dryga 3 timmar så jag hann inte med mer igår än att limma sumpen klar, samt täta ytavrinningsboxen och sötvattensdoppa mina koraller och sätta upp dem i ett nytt akvarie.Hittade en fireworm på typ 15 cm också som går i en skål nu =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Sjukt roligt med simmandet!!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Sötvattensdoppa korallerna? För att ge dom en smäll på käften eller? =)Hittade du mycket odjur? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 15 november 2006 Författare Dela Postat 15 november 2006 ramq: Jag gjorde det pga plattmasken som fanns i akvariet Ska se om jag kan få bort det genom flera upprepade sötvattensdopp och lite workexit.Jag såg mängder av smådjur som sprang runt överallt på stenarna. Typ 1-3mm ungefär var dem. Plus då denna fireworm.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg