Clownen Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Den var inte att leka med, kul att du fick stopp på den. Får säga att du har en modig fru, min hade nog flyttat till hotell så länge den befann sig inomhus... Citera
<<JOHAN>> Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 hmm blir lite orolig då jag ser den/det där monstret!Tror att det var exakt en sån där jag såg i mitt akvarium i helgen! men han aldrig få tag på den! eftersom den försvan illa kvikt in i levande stenen.Men skulle tippa på att min bara var 3-4cm lång.Uch vad jobbigt om det är ett sådant monster jag fått i karet.hur ska jag få ur den????Vill ju inte riva allt jag byggt upp för att få ut monstret. Citera
watter Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 3-4 cm lång.. det skulle ju kunna vara en mantis kanske, eller kankse som du säger ett sånt här monster fast i mindre skal mvh Emil Citera
acuario Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 Den var ju bara en fjunig tonåring! Kolla in www.oregonreef.com the worm incident. Citera
Illustratören Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 De var där jag såg den vidriga masken jag snackade om! Fy fan om man får en sådan i en sten!!! Citera
Tedb Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 E de wm i att länka till http://www.oregonreef.com/ de där va mitt bidrag iallafall :-) Citera
Shark Of Sweden Postat 15 september 2007 Postat 15 september 2007 .....en otäck mask!Höll på att grejja i karet med stenar och sånnt.....lyfte upp en sten och kände då hur det sprattlade i handen......lyfte på stenen och trodde jag skulle svimma! HUUUUUUUU va äcklig den va! Den åkte ner i toaletten efter jag fotograferat den! Citera
BroderIsak Postat 15 september 2007 Postat 15 september 2007 Det där är väl en vanlig fireworm ???? Citera
Vargklo Postat 15 september 2007 Författare Postat 15 september 2007 Ja, det ser ut som en fireworm - inget farligt, en naturlig invånare i karet, även om detta var ett ovanligt långt exemplar. Citera
Shark Of Sweden Postat 15 september 2007 Postat 15 september 2007 den hade inga taggar på kroppen..... e det en fireworm då? Citera
AlienOne Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Jo tjena !!!!!!!!!! någon som känner en bra psykolog, man behöver nog prata med en sådan efter de mötet hur blir man enklast av med sådant innan man lägger i LS i karet har för mig att jag läst nått om vatten med högre salthalt i en spann eller nått ? Citera
Vargklo Postat 29 december 2007 Författare Postat 29 december 2007 Vanliga fireworms är inget farligt, bara en naturlig del av biotopen. Monstermaskar däremot är nog mycket sällsynta, de ska man inte räkna med att riskera få in hoppas jag Citera
barneth Postat 19 maj 2008 Postat 19 maj 2008 har visat dessa bilder för mängder av folk: morsan, kunder, vänner och fru. Alla har samma åsikt, - Detta är ingen hobby, det r bara rent utav äckligt. Själv anser jag att det är dessa överraskningar som är som små julklappar. Endel vill man ha, andra inte.../Micke Citera
Trollsvans Postat 19 maj 2008 Postat 19 maj 2008 Tur att du lyfte den här tråden, så man fick sig en förvarning om vad man kan behöva vänta sig när man börjat på riktigt... Ok för nån "liten" mask på nån decimeter, men hittar jag en sån där jämra polen-kabel i min blivande balja så står jag och tvekar mellan att skrika i falsett och springa efter formalin, eller att skrika i falsett och springa efter armborstet... Citera
Botan Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Ursch jag RYSER...men hörrni, hur lyckas man få sådanna i tanken? Tänk om man har en fast man inte vet om det... Citera
Vargklo Postat 20 maj 2008 Författare Postat 20 maj 2008 Ursch jag RYSER...men hörrni, hur lyckas man få sådanna i tanken? Tänk om man har en fast man inte vet om det...Du märker det på att dina mjukkoraller, skivanemoner och knappolyper plötsligt börjar försvinna mystiskt under natten. Min mask är det enda djur jag haft, eller känner till, som äter hela skivanemoner utan att lämna några rester. Citera
GimliX Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Ursch jag RYSER...men hörrni, hur lyckas man få sådanna i tanken? Tänk om man har en fast man inte vet om det..."Det du inte vet om det lider du inte av" Citera
thore kjellberg Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 Värdens längsta organism är en mask på 45 meter. Det såg jag på animal planet och då är det väl sant.................... Citera
-=Mr_B=- Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 Får jag en sådan i akvariet, får den bo kvar... Jag flyttar dock från baljan.B! Citera
ZoOlOgiC Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 hehe, änsålänge e mina maskar semimikroskopiska. Citera
Coralkiller Postat 11 oktober 2008 Postat 11 oktober 2008 Hitta oxå en sån, fast en liten gynnare som käka min mjukkorall underifrån så när jag tog upp korallen för att se vad det var för fel på den så lossna en bit av levande stenen som den satt på o där i en gång som ledde up i roten på korallen fanns den lilla äcklet! avlägsna den med tändare... när den var kokt var det bara dra ut kräket! min korall har återhämtat sig kanon nu! växer fortfarande! mvh Jerry Citera
greger Postat 11 oktober 2008 Postat 11 oktober 2008 Jag kan skänka bort en 30cm´s om någon är intresserad - kommer komplett med ett pvc-rör den byggt en kookong i Citera
kentha Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 Nej det är inget vidare att få sådanna gynnare i karet.Har själv drabbats ett par gånger Citera
Jaken Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Vill bara dela med mig av denna video Bristle Worm eats whole Fish Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.