Gå till innehåll

Monstermask - 1 meter lång korallätare!


Vargklo

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

hmm blir lite orolig då jag ser den/det där monstret!

Tror att det var exakt en sån där jag såg i mitt akvarium i helgen! men han aldrig få tag på den! eftersom den försvan illa kvikt in i levande stenen.

Men skulle tippa på att min bara var 3-4cm lång.

Uch vad jobbigt om det är ett sådant monster jag fått i karet.

hur ska jag få ur den????

Vill ju inte riva allt jag byggt upp för att få ut monstret.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 månader senare...
  • 3 månader senare...
  • 4 månader senare...

har visat dessa bilder för mängder av folk: morsan, kunder, vänner och fru. Alla har samma åsikt, - Detta är ingen hobby, det r bara rent utav äckligt. Själv anser jag att det är dessa överraskningar som är som små julklappar. Endel vill man ha, andra inte...;)

/Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tur att du lyfte den här tråden, så man fick sig en förvarning om vad man kan behöva vänta sig när man börjat på riktigt... :P

Ok för nån "liten" mask på nån decimeter, men hittar jag en sån där jämra polen-kabel i min blivande balja så står jag och tvekar mellan att skrika i falsett och springa efter formalin, eller att skrika i falsett och springa efter armborstet...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ursch jag RYSER...men hörrni, hur lyckas man få sådanna i tanken? Tänk om man har en fast man inte vet om det...

Du märker det på att dina mjukkoraller, skivanemoner och knappolyper plötsligt börjar försvinna mystiskt under natten. Min mask är det enda djur jag haft, eller känner till, som äter hela skivanemoner utan att lämna några rester.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Hitta oxå en sån, fast en liten gynnare som käka min mjukkorall underifrån så när jag tog upp korallen för att se vad det var för fel på den så lossna en bit av levande stenen som den satt på o där i en gång som ledde up i roten på korallen fanns den lilla äcklet! avlägsna den med tändare... när den var kokt var det bara dra ut kräket! min korall har återhämtat sig kanon nu! växer fortfarande! mvh Jerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...