Gå till innehåll

Revkeramik


Micke_Tj

Rekommenderade inlägg

Reefkeramik tillverkas enl. en patenterad metod i Rostok. Efter formning så bränns det i 1200C i stora ugnar (har själv varit där). Är ett mycket bra substitut men genom sin mycket porösa struktur tyvärr bräckligt (lita inte på posten!!!). Materialet är t.o.m mer poröst än levande sten. I Tyskland kan man även köpa färdigkonditunerat med en täckning av kalkalger (mkt snyggt). Jag anser att matrerialt är det absolut bästa substitut som finns idag och spar en hel del levande sten som kan inköpas av mycket hög kvalität i mindre mängd för inympning.

Rekommenderas!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Reefkeramik tillverkas enl. en patenterad metod i Rostok. Efter formning så bränns det i 1200C i stora ugnar (har själv varit där). Är ett mycket bra substitut men genom sin mycket porösa struktur tyvärr bräckligt (lita inte på posten!!!). Materialet är t.o.m mer poröst än levande sten. I Tyskland kan man även köpa färdigkonditunerat med en täckning av kalkalger (mkt snyggt). Jag anser att matrerialt är det absolut bästa substitut som finns idag och spar en hel del levande sten som kan inköpas av mycket hög kvalität i mindre mängd för inympning.

Rekommenderas!

Är den lättare också? Är den gjord i någon form av kalkmaterial eller är det vanligt lergods?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte revkeramik till mitt kar.

Efter en hel del problem med tillverkaren fick jag rätt på det.

Ångrar inte en sekund mitt köp trots alla problem jag haft.

Nu är det bara en lång väntan på att det ska få en naturligt färg + att jag saknar minst 100 fraggar att fylla sidorna med:ler: .

Mvh Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ringde och pratade med Aquapro 2000 precis, och dom kommer inte att ersätta mig för den skadade riffkeramiken.

Jag skulle enligt det tyska fraktbolaget som kan ställas ansvariga för det hela öppnat paketet direkt när det anlände medans chaffören väntade och anmällt det till dom inom 24 timmar.

Jag mailade istället Aquapro 2000 på fredag förmiddag när det kom och dom ringde inte upp förens tisdagen eller nått veckan efter. Trist.

Aquapro 2000 säger att skulle dom ersätta varje skadat paket som posten sabbar för dom så skulle dom få stänga igen verksamheten, och det kan man ju förstå.

Men att inte fraktbolaget tar sitt ansvar är tråkigt.

Om iofs Aquapro hade så mycket skadepaket så borde dom nästan vetat detta med posten dom två första gångerna jag var i kontakt med dom om den skadade keramiken tycker man, men då skulle dom kontakta fraktarna och kolla.

En platta går att laga, den andra är i massa bitar, det enda dom kunde göra var att sälja en ny billigare för 70 EUR... Surt...

Brukar bara beställa saker när jag inte hittar det i sverige eller hos min lokala handlare så det var en tråkig erfarenhet.

KONTENTA: BE ALLTID CHAFFÖREN FÖR DET SVENSKA FRAKTBOLAGET VÄNTA MEDANS DU KONTROLLERAR ATT VARAN ÄR HEL. ÄR DET TRASIGT SÅ SKA DEN SVENSKA FIRMAN INTYGA DETTA TILL DEN ANDRA FRAKTFIRMAN INOM 24 TIMMAR.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jäkligt surt alltså.

Jag hade blivit riktigt förbannad =/

Någon har haft sönder mina varor och då ska också någon få betala för det. Jag hade inte beställt en trasig vara, utan en ny vara som är hel.

Har inte haft problem med aquapro2000 tidigare. Dem har packeterat och skickat det bra till mig tidigare.

Men när jag skickade från en dansk sida så hade dem glömt försluta två hinkar med pellets till sötvattensfiskarna, så jag hade ca 20L pellets flytande i lådan och eftersom lådan var trasig också så hade jag pellets överallt i bilen, på vardagsrumsmattan etc innan jag upptäckte det.

Fick två nya hinkar som kompensation. Denna gång gick det fint för dem hade tejpat igen hinkarna.

Beställde även en bakgrund från ett företag i södra sverige och den skickades med bussgods. Såg att paketet var lite skadat och när jag kom hem så var bakgrunden i 5 bitar. Tyvärr fick jag ingen ersättning för bussgods hade tydligen en regel om att man ser paketet är skadat måste man rapportera in det till bussgods direkt då man hämtar ut paketet :/

Detta är nackdelen med att beställa över internet. helt klart..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jäkligt surt alltså.

Jo det är trist, har ju ändå betalat 233 euro för lera i sådär 50-60 delar!!

Inte så upphetsande precis...

Beställer man saker så bör man alltså ta reda på vad som gäller för att försäkra sig om sånt här oavsett vad man anser vara logiskt.

Aquapro åker på en liten känga då det är jag som fått jaga om detta och ringa upp dom.

Det var välpaketerat och jag förstår att det är frusterande för dom oxå att posten pajjar deras saker och kunden ringer och vill ha nytt utan att dom får nån som helst ersättning.

Kanske kan man klistra in nått vid länkarna om just detta vad som gäller, fast det kanske inte är generellt överallt, men det räddar säkert någon från sådana här tråkigheter.

Men man lär sig så länge man lever.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt mängder med saker ifrån AquaPro2000

och det enda problem som jag har haft

är att dom vid två tillfällen glömde stoppa ner en vara (för typ 100 sek).

Dom skickade nya varor direkt till mig utan några problem eller kostnader.

Man kan förstå att AquaPro2000 inte direkt kan påverka hur varorna fraktas,

men dom kan definitivt påverka hur varorna embaleras.

Om dom har haft så mycket problem med trasiga varor vid frakt,

så borde dom embalera varorna betydligt bättre !

AquaPro kan inte bara friskriva sig allt ansvar,

utan ansvaret är delat mellan alla tre parter.

Vill AquaPro behålla sina kunder,

så ska dom nog ta ett mer aktivt ansvar för leveranserna också.

Jag vet att BroderIsak köpe en ATI-skummare hos AquaPro

som var spräckt när han fick den och det var inga problem att få en ny.

Du hade kanske otur att prata med en sur-gubbe på AquaPro2000 !

Man borde kanske ställa en generell fråga till AquaPro2000,

ifall dom tar ansvar för att varorna är väl embalerade,

så att dom inte är trasiga när man får dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var det Schenker som levererade varorna ?

Du borde gå på dom och bråka lite,

för det finns väl inget som säger att dom kan friskriva sig allt ansvar

bara för att det har gått 24 timmar.

Schenker har huvudkontoret i Spånga.

Jag känner en kompis som är någon typ av logistik kontroller där.

Jag kan snacka med honom och se vad som gäller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var det Schenker som levererade varorna ?

Du borde gå på dom och bråka lite,

för det finns väl inget som säger att dom kan friskriva sig allt ansvar

bara för att det har gått 24 timmar.

Schenker har huvudkontoret i Spånga.

Jag känner en kompis som är någon typ av logistik kontroller där.

Jag kan snacka med honom och se vad som gäller.

Hej.

Jo det var Schenker som levererade!!

Tror inte att det var dom som levererade hela vägen från Tyskland bara utan GLS General Logestic tills det kom till Sverige, och då är det problem igen vem som vill ta på sig det hela.

Kolla gärna upp vad kompisen har att säga om det hela Uffe..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ha ha, jag frågade tom första gången jag pratade med dom vad jag isådanafall kunde laga med om jag var en hygglig prick att laga den ena som bara var i 4 delar.

Då erbjöd han inte mig något reefbond, det var då jag var övertygad att dom skulle skicka EN ny modul efter att bara pratat med fraktarna.

Fast sen verkar dom ha ändrat sig och nu verkar jag få betala 233 EURO för två trasiga moduler varav den ena går att laga.

Alltså fullpris för trasiga saker utan någon som helst ersättning, thanx....

Tänkte oxå på det där med packningen, det låg massa tidningspapper och grejjor i lådan men det verkar ändå som att dom slagits ihop och bräckt varandra!!!

Drog i väg ett nytt mail till dom nu så får vi väl se vad som händer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar egentligen inte att hänga ut handlare och skriver detta bara för att det inte ska hända någon annan som beställer saker.

Mailet jag skickade för över 5 dygn sedan har dom inte ens svarat på, trots att jag ärendet igenom hållit en vänlig ton.

Det är för dåligt då man tom varit beredd att gå lite halva vägen med dom och erbjudit sig att laga den ena modulen utan prisavdrag..

Än en gång: Be alltid chaffören vänta medans du kontrollerar att varan är hel så att han kan anmälla det till fraktfirman i Tex Tyskland eller var man nu handlat INOM 24 TIMMAR ifall att den inte skulle vara det....

Aquapro 2000 har säkert en drös nöjda kunder och bra på många sätt, men att inte ens svara på mail och att packa så känsliga varor så dom kan slå ihop utan att ta något som helst ansvar är för dåligt.

Är detta opassande info för forumet så bara ta bort det fast lämna gärna infon om hur man gör för att reklamera trasiga saker innan det är för sent och man står utan ersättning...

Mvh Jens.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jens - jag vet inte om konsumentlagen gäller för köp från annat EU-land - hör med din konsumentvägledare i kommunen. Du borde i alla fall kunna ställa krav på den svenska fraktaren - problemet är bara att de bara kommer att hänvisa till att du inte gjorde anmärkningen direkt. Jag råkade ut för detta med posten en gång men efter ca 2 månader fick jag ersättning. Det som gällde var att komma tillräckligt högt i hierkin och ställa den avgörande frågan att egentligen handlar det om de tror att man ljuger eller pratar sanning även om man gjort ett formellt fel. Mycket svagt av den tyska firman att man inte ersätter dig. Det måste finnas en konsumentlag i tyskland också och jag misstänker att den är minst lika hård som vår.

Tills detta är löst kommer jag inte att handla från AquaProo2000 och uppmana alla jag känner att låta bli det. Tyvärr är det nog det enda språk de förstår.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tur att senaste betällningen gick till aquaristic.net istället... Jag har förvisso handlat några ggr från aquapro2000 utan problem, men å andra sidan har jag heller aldrig behövt returnera något. Bojkott! Tyvärr tror jag inte att det blir ärskilt kännbart om några svenskar slutar handla bara...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan glatt meddela att jag kommer att få en helt ny modul av Aquaproo 2000 :)

Ringde och pratade med dom och dom hade väl i princip bestämt att dom ville lösa det med mig efter mitt förra mail.

Trevliga mäniskor att ha & göra med även om det tog lite tid (blev lite orolig ett tag).

Så jag rekomenderar friskt att beställa från Aquaproo fast kolla ändå era paket så inte dom får stå för trasiga saker och fraktarna som pajjat det kommer undan...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...