artemia Postat 17 september 2006 Författare Postat 17 september 2006 Fortsätt lägg upp bilder!OrmsjöstjärnaSynchiropus ocellatus gillar inte kameror. Är den en hana?Euphyllia paranchoraOch vem vet vad är det här som har kommit med LS?/Satu Citera
Sillen Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 Nu chansar jag med vad sista bilden visar men jag tror det är en järnkorall av något slag. Jag har något liknande och det har någon sagt är en järnkorall. Citera
Sillen Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Jag fick en länk av Satu där det finns bilder från karet. Jag tycker det är snyggt och frågade om jag fick lägga ut länken het vilket jag fick. Gå in och se själva!http://www.pbase.com/satuile/aquarium Citera
artemia Postat 6 oktober 2006 Författare Postat 6 oktober 2006 Jag skule nog sänka rampen en dm och göra en ram runt överkanten på karetSänkte rampen på en gång en dm. Jag tycker att acroporan har börjat växa snabbare och har fått mycket klarare blå färg. Det syns inte helt på kort, tyvärr. Forsta kort tagen 17.9 och den andra 6.10. Citera
artemia Postat 6 oktober 2006 Författare Postat 6 oktober 2006 En fråga angående ram runt akvariet. Hur skulle ni göra det i mitt fall när man har påhängningskummare? Jag har funderat allt möjligt. Var till Bauhaus också en sväng och frågade hjälp. Blev inte klokare. Det var jag är orolig över är att hur gör man det utan att det blir en propell på en gång. Och att den är tillräckligt lätt att hantera, billig och snygg!! Förstås. Det finns säkert tråd om det någonstans men... Citera
artemia Postat 6 oktober 2006 Författare Postat 6 oktober 2006 Som ni ser skummaren tar stor plats på höger sida. Och det vad jag vill egentligen ha heter en sarg. Tack Sillen! Citera
Sillen Postat 6 oktober 2006 Postat 6 oktober 2006 Glömde fråga om du ville ha skummaren innanför eller utanför sargen? Samt hur hög vill du ha sargen, så den kommer upp över belysningen? Citera
stigigemla Postat 6 oktober 2006 Postat 6 oktober 2006 Jag har byggt litet i golvlaminat. Kanterna klär jag in med 21mm vanlig furu hörnlist som jag hyvlar på en sida så att den blir lika bred som laminatet är tjockt. Sedan syrabetsar jag och klarlackar ovanpå. Där jag skarvar ihop golvlaminatet lägger jag i Casco kontaktlim trots att det är klicklaminat. Listerna limmar jag också fast. Synliga limrester gnuggar jag bort med fingrarna när det är trekvarts torrt. Citera
artemia Postat 21 november 2006 Författare Postat 21 november 2006 Får jag presentera mitt senaste djur jag har på karet! Mantis! Hittade den igår och är jätte sugen att se den helt men har inte lyckat än. Återkommer när jag har fått så pass bra kort att vi kan börja gissa vilken art den är. Citera
Sunny Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Ser ut att kunna vara fina färger på mantisen din.Prova ta lite mat med en pincett och håll den utanför hålan,det funkade för mig eller lägg en fälla nu när du vet var den befinner sig.Tyckte också att min var rätt charmig men,de växxer ganska fort och när de blivit stora är det inte alltid man får fast dem i tid.M.v.hSunny Citera
Sillen Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Fått kort på den nu också! Vet inte om man ska säga grattis eller inte! Får bli ett lycka till så fåpr du bestämma själv! Citera
Karoline Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Snyggt kar!Kul med en Mantis, om du får tag på den och inte vill ha den, så finns det många här på guiden som är sugna.Lycka till med jakten MVH Karro och Anders Citera
artemia Postat 18 december 2006 Författare Postat 18 december 2006 Tiden går men jag har inte lyckats ta bild på min Mantis! Den är intressant varelse med sin hem grotta. Roligt att se hur den ställer en sten varje kväll framför öppningen som en dörr. Men lägger hit en bild på mitt akvarie som jag tog idag! 061218 Citera
Sillen Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Tiden går men jag har inte lyckats ta bild på min Mantis! Den är intressant varelse med sin hem grotta. Roligt att se hur den ställer en sten varje kväll framför öppningen som en dörr. Men lägger hit en bild på mitt akvarie som jag tog idag! 061218Synd du inte lyckades ta bild på mantisen men även att det inte syns någon bild här. Citera
Laggeman Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Jonas, högerklicka på krysset och välj Visa bild, då ska den komma fram. Citera
norsken Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Jag högerklickar som attan men det kommer innte fram nogon bild Citera
Sillen Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Nu ser jag den men sitter vid annan dator. Försökte högerklicka men det funkade inte för mig. Citera
Laggeman Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 http://i5.pbase.com/g6/79/704079/2/71851740.WuuBD0eK.jpgSe om ni kan klicka på länken och se den i ett nytt fönster istället då. Ser bra ut Satu! Citera
denuo Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Tack för xenian och visningen av ditt jättefina akvarium! Citera
artemia Postat 22 februari 2007 Författare Postat 22 februari 2007 Hej igen! Allt har gått hyfsat bra med akvariet. Förutom att min Mantis har käkat upp min Synchiropus. Fanns det frivilliga som ville ha en Mantis? Ni får den billigt Det finns en annan sak som jag grubblar. Mina knappar verkar inte trivas så bra. Tog några kort på dom. Är lite fundersam, för jag har förstått att dom borde vara så lätta och sprida sig osv. Stenkoraller trivs men inte knappar!?!? Bilder är tagna på natten. Den första brukar öppna sig halv vägs på dagtid men inte alls på natten (det är inte konstigt, det vet jag) men jag tänkte visa att den verkar vara frisk. Och den andra då. Den vägrar däremot öppna sig på dagtid, men som ni ser öppnar sig försiktigt på natten. Samma knappar har jag i 4 olika ställe i stark och svag ström, högt uppe och i skuggan och alla trivs lika dåligt. Knapparna har varit på sina plats ungefär 3 månader. Citera
artemia Postat 23 februari 2007 Författare Postat 23 februari 2007 Och samma koraller på dagtid. Citera
Sillen Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 Den vänstra (som jag inte vet vad den heter) är ju öppen på dagen ju! Eller? Citera
Scooby_doo Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 har knapparna sett likadana ut i 3 månander, eller har det ändrats med tiden?Den högra ser ej ok ut, men Som Sillen sade den vänstra ser ok ut.har du kollat ditt KH värde?~Henrik Citera
artemia Postat 17 mars 2007 Författare Postat 17 mars 2007 Mitt KH värde har tendens att sjunka men jag har den runt 6-7. Och knapparna har sett ut så här hela tiden. Inga ändringar. Blev lite nyfiken om man skulle fastställa vilken art min Mantis är. Lägger ut lite bilder. (Samma Mantis söker ett nytt hem på annons sidan) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.