Gå till innehåll

Satus 250 l


artemia

Rekommenderade inlägg

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...

Jag skule nog sänka rampen en dm och göra en ram runt överkanten på karet

Sänkte rampen på en gång en dm. Jag tycker att acroporan har börjat växa snabbare och har fått mycket klarare blå färg. Det syns inte helt på kort, tyvärr. Forsta kort tagen 17.9 och den andra 6.10.

post-2289-14468913136947_thumb.jpg

post-2289-14468913137156_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga angående ram runt akvariet. Hur skulle ni göra det i mitt fall när man har påhängningskummare? Jag har funderat allt möjligt. Var till Bauhaus också en sväng och frågade hjälp. Blev inte klokare. Det var jag är orolig över är att hur gör man det utan att det blir en propell på en gång. Och att den är tillräckligt lätt att hantera, billig och snygg!! Förstås. Det finns säkert tråd om det någonstans men...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har byggt litet i golvlaminat. Kanterna klär jag in med 21mm vanlig furu hörnlist som jag hyvlar på en sida så att den blir lika bred som laminatet är tjockt. Sedan syrabetsar jag och klarlackar ovanpå. Där jag skarvar ihop golvlaminatet lägger jag i Casco kontaktlim trots att det är klicklaminat. Listerna limmar jag också fast. Synliga limrester gnuggar jag bort med fingrarna när det är trekvarts torrt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Ser ut att kunna vara fina färger på mantisen din.

Prova ta lite mat med en pincett och håll den utanför hålan,det funkade för mig :)

eller lägg en fälla nu när du vet var den befinner sig.

Tyckte också att min var rätt charmig men,de växxer ganska fort och när de blivit stora är det inte alltid man får fast dem i tid.

M.v.h

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Tiden går men jag har inte lyckats ta bild på min Mantis! Den är intressant varelse med sin hem grotta. Roligt att se hur den ställer en sten varje kväll framför öppningen som en dörr. Men lägger hit en bild på mitt akvarie som jag tog idag!

71851740.WuuBD0eK.jpg

061218

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tiden går men jag har inte lyckats ta bild på min Mantis! Den är intressant varelse med sin hem grotta. Roligt att se hur den ställer en sten varje kväll framför öppningen som en dörr. Men lägger hit en bild på mitt akvarie som jag tog idag!

71851740.WuuBD0eK.jpg

061218

Synd du inte lyckades ta bild på mantisen men även att det inte syns någon bild här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Hej igen! Allt har gått hyfsat bra med akvariet. Förutom att min Mantis har käkat upp min Synchiropus. Fanns det frivilliga som ville ha en Mantis? Ni får den billigt ;)

Det finns en annan sak som jag grubblar. Mina knappar verkar inte trivas så bra. Tog några kort på dom. Är lite fundersam, för jag har förstått att dom borde vara så lätta och sprida sig osv. Stenkoraller trivs men inte knappar!?!? Bilder är tagna på natten. Den första brukar öppna sig halv vägs på dagtid men inte alls på natten (det är inte konstigt, det vet jag) men jag tänkte visa att den verkar vara frisk. Och den andra då. Den vägrar däremot öppna sig på dagtid, men som ni ser öppnar sig försiktigt på natten. Samma knappar har jag i 4 olika ställe i stark och svag ström, högt uppe och i skuggan och alla trivs lika dåligt. Knapparna har varit på sina plats ungefär 3 månader.

post-2289-14468913744741_thumb.jpg

post-2289-14468913744941_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Mitt KH värde har tendens att sjunka men jag har den runt 6-7. Och knapparna har sett ut så här hela tiden. Inga ändringar.

Blev lite nyfiken om man skulle fastställa vilken art min Mantis är. Lägger ut lite bilder. (Samma Mantis söker ett nytt hem på annons sidan)

post-2289-14468913859059_thumb.jpg

post-2289-14468913859253_thumb.jpg

post-2289-14468913859328_thumb.jpg

post-2289-14468913859499_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...