Gå till innehåll

Beställa från aquapro2000.de


fiend

Rekommenderade inlägg

Jag får själv ett paket därifrån i morgon med en massa rördelar och lite riffkeramik. Frakten la dom på när leveransen gick.

Själv köpter jag ogärna teknik från Tyskland, om något ska reklameras får man sjäv stå för all frakt plus att det tar en stund att få prylarna, vissa delar är man ju beroende av att dom fungerar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Observera!

AQUA PRO 2000 är inte ens annonsörer på Saltvattensguiden. Jag tycker man bör ta upp liknande frågor direkt med handlaren eller via privata pm medlemmar sinsemllan!

Kommer ta upp saken med övriga moderator om hur vi ska hantera den här och liknande trådar framöver!

Låser härmed tillsvidare tråden! Återkommer inom kort.

Mvh

Jonas

Moderator Saltvattensguiden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade samma problem när jag tänkte att beställ, i dag jag fick denna e-mail:

Hi Pasi,

please select "Flat Rate" ....the rest will go automaticly by our system.

kindly regards

yours stefan

aquapro2000

Tror att alla vet det men där kan vara några som vill beställ och får det samma problem :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Genom att öppna denna tråd igen innebär det att ni nu accepterar att man diskuterar andra butiker utöver sponsorerna eller inte? Det lät som ni först skulle avvakta svar från sponsorerna? Ett tydligt svar skulle uppskattas för nu tolkar jag det som, och säkert flera andra, att det är ok att sådan diskussioner får förekomma i framtiden. Stämmer detta?

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Genom att öppna denna tråd igen innebär det att ni nu accepterar att man diskuterar andra butiker utöver sponsorerna eller inte? Det lät som ni först skulle avvakta svar från sponsorerna? Ett tydligt svar skulle uppskattas för nu tolkar jag det som, och säkert flera andra, att det är ok att sådan diskussioner får förekomma i framtiden. Stämmer detta?

Mvh

Peter

Ja, det stämer. ..bara att diskutera på... men observera att eventuella tvister med handlare, eller reklamationer osv ska man ta direkt med butiken. Absolut inte nämna butiken vid namn/person..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

köpte nyligen därifrån, fick de kranarna med röda handtag (vet ej om det är skillnad mot de med blåa), however, tog 5 arbetsdagar, och typ 120kr i frakt för 5-10kg har jag för mig. Beställde massa kranar, rör mm och allt kom i samma leverans utan rest leverans - supernöjd, good luck!

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en liten del av de investeringar som jag kommer att göra från Tyskland :)

Vad tror ni?

Något som man behöver komplettera med som ser ut att saknas?

Pumpar:

---------------------------

1 Deltec 4040 a 2658 kr

1 Tunze Stream-kit (2 st Tunze 6060 + 2 st magnethållare för 12mm glas) a 2373kr

1 Tunze minipump 5W (för osmospåfyllning till sumpen) a 105 kr

Totalt: ~5136 kr

Övrigt:

---------------------------

1 Reverse Osmos Aquatic Nature 150SP a 944 kr

2 Överrinningskam a 81 kr

Totalt: 1106 kr

PVC:

---------------------------

1 Tangit lim a 85 kr

1 Tangit cleaner a 134 kr

1 Topplock 50mm

1 90g böj 50mm

2 Tkorsning 50mm

2 Vinkel 45grader 20mm

4 Muff 20mm

2 T-kors 20mm

3 90g böj 20mm

1 T-kors 50->25mm

1 Reduceringsmuff 50->32mm

1 Genomföring 50/63

3 Kran 20mm

5 Kran 32mm

1 Genomföring 25/34 1

1 Adaptor-nipple 1" 1

1 Rör 1m 50mm

4 Rör 1m 32mm

4 Rör 1m 20mm

Totalt: 1507 kr

---------------------------

Totalt: 8262 kr inkl frakt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För närvarande får dem räcka. Har en till 6060 och sen blir det ju en del fart från retur och UVCpumparna..

Så det blir väl totalt:

2000 + 6000 + 6000 + 6000 + 2000 nåt sånt i karet från början.

Så får jag bygga ut med fler och kraftigare senare :)

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du är medveten om att det inte går att sätta multikontroller på 6060 hoppas jag när du vill uppgradera senare... Eller du kanske menade att du skulle köpa allt nytt sedan när du ska uppgradera.

På 6000 däremot så går det utmärkt att sätta multikontroller

*edit*

sorry läste inte tidigare inlägg där detta påpekades

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Marea Stream kommer jag aldrig sätta ned i mitt kar :)

Bara Tunze som gäller för min del då det gäller streamers. Har sett Marea in action och tycker inte det var mycket att hurra för =/

Jaken: Japp, en 6060 är bara för att cirkulera vatten. Kommer ev ha kvar dem i framtiden om jag köper ett större kit. Då får kittet bli reglerbart och 6060 får kompletera. Alternativt att jag säljer ut mina 6060.

Drömmen vore 2 st 20 000L/h, 2 st 12 000 L/h och 2 st 6000L/h reglerbara och med multikontroller och allt det :)

men det blir framtiden..

Just nu vill jag bara ha cirkulation i akvariet och då får det duga fint!

Och för 2300 kr med 2 st magnetfästen så är det bra pris för 12 000L/h fördelat på 22W totalt (2x11W)..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...