Gå till innehåll

väldigt fint akvarium


Tedb

Rekommenderade inlägg

Allt efter tiden går så växer ju korallerna och då blir det trångt och ont om plats precis som i naturen därför gillar jag att se koraller som täcker nästan allt. men som tur är smaken som baken "delad" och det ger oss en stor variation av olika inriktningar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ser ut som en undervattens ZENträdgård. För konstgjort i min smak men vilka koraller! Jag gillar den första typen bättre men karet är så litet. Det är nog mycket därför det ser så belamrat ut. Jag tror han (Danano) haft månadens kar på reefcentral också så där kanske finns litet färskare bilder?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den Svenska avundsjukan kanske.

Om man tycker att ett amerikanskt kar ser bättre ut än ett annat amerikanskt kar kan man väl knappast bli anklagad för att det är "Den svenska avundsjukan" Personligen tycker jag att bägge är kanon fina även om min smak mer lutar åt cward's kar.

Att ditt akvarie mer lutar åt det förstnämnda (i mitt tycke är ditt tom finare) behöver ju inte du ta åt dig på och slänga ur dig en sån kommentar tycker jag.

Tror nog att de flesta här skulle vara mkt glada åt att ha ett så fint kar som det förstnämnda. Precis som jag skulle vara skitnöjd med en Ferrari, men ännu hellre skulle vilja ha en Lamborghini ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och hå det var värst vad många regarar med taggarna utåt här väldigt ofta. Jag bara generaliserade lite över det Christer T skrev

Jag tycker att det är lite mycket korallsoppa över det hela. Men jag skulle förmodligen vara fantastiskt nöjd om jag hade ett kar som såg ut sådär.

De lätt rätt kul det han skrev för karet är ju en korallsoppa men jag skulle vilja ha ett likadant. därav min komentar som fick dina taggar att resas utåt. Den Svenska avundsjukan har inget med att karet är Amerikanskt kontra andra Amerikanska kar utan bara att många dissar kar som det själva har våta drömmar om men inte lyckas eller kan skaffa sig själva. Detta är den berömda Svenska avundsjukan i ett nötskal men därmed är det inte sagt att alla faktiskt gillar den stilen på akvarium för som sagt! smaken är som baken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan säga att jag är avis på alla de stora fina korallerna, men inte avis på hur trångt han har lyckats få det. Känslan av karet är en kombination av många olika saker :)

Ge mig gärna korallerna så ska jag möblera med dem på ett sätt som får det att kännas bra i mitt kar. ;D

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och hå det var värst vad många regarar med taggarna utåt här väldigt ofta. Jag bara generaliserade lite över det Christer T skrev

Jag tycker att det är lite mycket korallsoppa över det hela. Men jag skulle förmodligen vara fantastiskt nöjd om jag hade ett kar som såg ut sådär.

De lätt rätt kul det han skrev för karet är ju en korallsoppa men jag skulle vilja ha ett likadant. därav min komentar som fick dina taggar att resas utåt. Den Svenska avundsjukan har inget med att karet är Amerikanskt kontra andra Amerikanska kar utan bara att många dissar kar som det själva har våta drömmar om men inte lyckas eller kan skaffa sig själva. Detta är den berömda Svenska avundsjukan i ett nötskal men därmed är det inte sagt att alla faktiskt gillar den stilen på akvarium för som sagt! smaken är som baken.

Det var väl inte så att jag har våta drömmar över korallsoppan. Men har man själv en 216 liters burk som är knappt ett år så skulle jag ju inte tacka nej om det karet stod där istället. Det har klar förbättringspotential.

Nej, jag kommer noggrant att följa min revguru Jannes nya idéer. Mindre sten, färre men välväxta koraller. Det är bara två fingrar på axeln och så följer jag i hans fotspår...... I varje fall med ena foten. Jag vill ju ha fisk i mitt kar också... Har nu beställt en uppgradering från mina 216 l till 525 (125x70x60) ska bli mycket spännande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En Imponerande korallsoppa i vilket fall som helst. Att hålla detta i gång i ett 240 literskar med 6 T5 som belysning. Och i Singapore där de Amerikanska och Europeiska grejorna verkligen är svindyra. om man får tag i dem. Kolla in bilderna på 110 liters karet han har! Ännu snyggare tycker jag.

Här är tråden om hur det amerikanska karet kommit till:

http://reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&threadid=593339&perpage=25&pagenumber=1

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...