Gå till innehåll

Draedon's 360l


Draedon

Rekommenderade inlägg

jahopp, nu blev det inte nerläggning ändå... Min samob övertalade mig.. det är lustigt, först får man skäll för att man lägger massa pengar på ett stort akvarium som låter illa... sen när man tänker sälja det får man skäll för det också :)

Välkommen till sambolivet!

(Vet exakt hur det är)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 329
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

liten uppdatering... allt rullar på som vanligt, förutom lite bråk med cyano så funkar allt bra. korallerna växer så det knakar. en clown har försvunnit, vet inte vad som har hänt.. misstänker min ormstjärna men jag har hört lite olika om den. folk på reefcentral trodde direkt att han var skyldig men grabbarna på triton trodde inte det. :S

jaja, vi får se. Triton erbjöd sig iaf att adoptera ormstjärnan.. får se om han kanske får flytta till fjollträsk senare då ;)

Har köpt ett fosfatfilter (deltec fr509) som kördes igång idag.

har planer på kalkreaktor men jag vettifan var den ska få plats...

tycker bilden är lite rolig.. när jag började med saltvatten så var mottot "keep it simple". ls, bra cirkulation, skummare och bra med ljus var allt som behövdes. eller hur? ;)

post-2037-14468914004607_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

körde igång fosfatreaktorn igår med minidos av fauna marins fosfatremover.

Idag är hela botten täckt i brunalger! Vad fasen har hänt? :S

Märkligt,

Jag hade under en längre tid haft omärbart fosfat. Efter att min akvarievakt övermatade mitt kar under vintersemestern, satt jag igång min Deltec fosfatreaktor med Fauna Marins fosfatremover enligt instruktion (först en mindre dos inledningsvis). Det har funkar fint för mig och fosfatet är på väg ned. Inga algproblem. Kan det vara något annat du gjort samtidigt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har gjort precis som du skrev Calle.. deltec reaktor, fauna marin media enligt instruktion.. märkligt.

Gjorde inget annat än att sätta igång reaktorn. Eller jo, jag tog ur den gamla strumpan med fosfatremover. Men kan det ha något med saken att göra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bytte 50l vatten idag, sög ur så mycket cyano jag bara kunde. hoppas det blir bättre. råkade även ofrivilligt fragga ett par koraller (se min tråd om lim......).

Ytterligare en fisk har försvunnit, så nu åker den där j-a ormstjärna ut.. Ska försöka få ner det lilla aset till Triton som erbjöd sig att adoptera honom, har inte hjärta att skicka honom i toan... även om det antagligen är han som har ätit upp snart tusen spänn i fisk..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ett par helbilder på baljan. ser väl inte allt för risigt ut?

två roliga saker är iaf att xenian har kommit igång ordentligt, växer bra och pumpar för fullt.. tidigare växte den inte alls och pumpade inte alls.. montiporan aka stekpannan börjar växa lite mer som en "strut". såklart kom linslusen/bangaien och ställde sig ivägen när jag skolla plåta den :)

mina sandvändande fiskar är borta.. ormstjärnan är stor och fet. 1+1=2...

annars ser allt bra ut.

post-2037-14468914020048_thumb.jpg

post-2037-14468914020215_thumb.jpg

post-2037-14468914020377_thumb.jpg

post-2037-14468914020529_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ett par helbilder på baljan. ser väl inte allt för risigt ut?

två roliga saker är iaf att xenian har kommit igång ordentligt, växer bra och pumpar för fullt.. tidigare växte den inte alls och pumpade inte alls.. montiporan aka stekpannan börjar växa lite mer som en "strut". såklart kom linslusen/bangaien och ställde sig ivägen när jag skolla plåta den :)

mina sandvändande fiskar är borta.. ormstjärnan är stor och fet. 1+1=2...

annars ser allt bra ut.

tjena...

tycker att det ser bra ut... och det var väl bra att "linslusen" kom ivägen när du skulle plåta för det blev ju en skitsnygg bild...:smiley20:

äter sjöstjärnor sandvändare ? :smiley22:

//jonatan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ett par helbilder på baljan. ser väl inte allt för risigt ut?

två roliga saker är iaf att xenian har kommit igång ordentligt, växer bra och pumpar för fullt.. tidigare växte den inte alls och pumpade inte alls.. montiporan aka stekpannan börjar växa lite mer som en "strut". såklart kom linslusen/bangaien och ställde sig ivägen när jag skolla plåta den :)

mina sandvändande fiskar är borta.. ormstjärnan är stor och fet. 1+1=2...

annars ser allt bra ut.

Monti är ju perverterat snygg !!!

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra jobbat Magnus! Bilden med motiporan och Bangin blev ju riktigt bra.

Joda!

Vissa ormsjöstjärnor (främst den gröna) äter de fiskar den kommer åt!

oki... hade igen aning om det... man lär sig nått nytt varje dag...:ler:

//jonatan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bangai bilden e ju brutal-snygg! Jag har snott den som bakgrund nu, hela skärmen ser ut som ett (snyggt) akvarium!

du kan få den i högre upplösning (8mp) om du vill ;)

Idag har jag börjat med FaunaMarin's UltraLife. Vi får se vad algerna säger om det, det låter ju som en tv-shop produkt.. men enligt grabbarna på Triton så fungerar det faktiskt. Har även bytt filter och sillikatabsorberare på osmosen.

Hoppas jag får ordning på det här nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...