Gå till innehåll

Draedon's 360l


Draedon

Rekommenderade inlägg

Hälsa svärfar att det ser bra ut! Du är inte rädd att slangen i sumpen som kommer från osmolatorn,ska trilla ur ?

Mvh Kjell

Jo det är jag, ska fästa den med en sugpropp så den garanterat sitter still!

Magnus, kul att se din clown flyttat in i dina stjärnpolyper, väntar bara på att mina ska göra det också :) har du vilda eller odlade? tagit lång tid?

Jag har odlade ocellaris.. lång tid tog det inte.. den clownen som flyttade in har jag haft i några månader bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 329
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jo det är jag, ska fästa den med en sugpropp så den garanterat sitter still!

Sugpropp och garanterat? Du och jag har olika erfarenheter! Personligen slulle jag föredra att fästa slangen med buntband i PVC röret då det är mer GARANTERAT!

Imponerad. :smiley20: Är du nästa DYI person här på guiden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sugpropp och garanterat? Du och jag har olika erfarenheter! Personligen slulle jag föredra att fästa slangen med buntband i PVC röret då det är mer GARANTERAT!

Imponerad. :smiley20: Är du nästa DYI person här på guiden?

jag har bra erfarenheter av VISSA sugproppar, det är skillnad på sugpropp och sugpropp.. vissa jag har får jag nästan bända bort med koben medans andra lossnar så fort man vänder ryggen till ;)

Nej jag är verkligen ingen diy-person, är ju inte ens jag som har byggt denna lösning.. jag gillar inte diy, men kan man spara in 1000-2000,- på en osmolator som går att bygga med enbart "bra att ha" grejer så är det ju klart att man blir intresserad ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jävligt bra svärfar du har :)

Ps. Eheims svarta sugproppar rockar, jag kan inte få bort min med bara fingrarna! Tricket är att trycka dit den på en ren och torr glasyta. Monterade under vatten halkar dom däremot runt som en oljad tvål..

han är kanon.. det är även den gubben som byggt akvariemöbeln åt mig :skrattar:

Ja det är eheims sugproppar jag hade förut, nästan så man fick ta kobenet för att få bort dem ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu har jag byggt om stenröset.. men jag är fan inte nöjd.. frågan är väl om man någonsin kommer bli det. så fort jag blev klar med den här möbleringen så fick jag nya idéer.. men dom får f*n vänta.

Vad tycker ni, har jag gjort bort mig eller blev det bättre? En sak som är säker är att det blev mer simyta för fiskarna.. plockade ut runt 25kg sten.

Före till vänster, efter till höger.

Så lär jag skicka en liten hälsning till Jonas aka Sillen, jag som sa att jag inte skulle möblera som dig.. nu i efterhand så liknar resultatet ditt upplägg ;)

post-2037-14468913504947_thumb.jpg

post-2037-14468913505196_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

....

Så lär jag skicka en liten hälsning till Jonas aka Sillen, jag som sa att jag inte skulle möblera som dig.. nu i efterhand så liknar resultatet ditt upplägg ;)

Magnus vilket lyft!!!!!;) Fast ärligt talat lästa jag inte så noga vad du skrivit utan var snabbt framme vid bilderna som någon hormonstinn tonåring. Jag tycker det är ett lyft när revet inte är "enformigt". Till ditt försvar så har du inte någon revpelare.;) Det jag reagerade över först var att jag tycker du har lyckats bra med att dölja ytavrinningen nu!

FLER BILDER! Nu har jag sagt det så behöver inte Bjarne alltid tjata!;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack för kommentarerna! men jag är inte nöjd.. så det blir en till ommöblering längre fram, vill inte röra för mycket med stenen då det inte är bra..

Antingen en brantare/mindre sluttning och en revpelare brevid (blink blink Jonas) ;)

Eller försöka få till "ravinen" i mitten som jag tänkte först.

Fick ett litet ryck idag igen och meckade lite mer med överdelen som jag inte gjort klart än (!!!???). Skyndar långsamt, men nu ska bara eländet kläs in i mdf så är det klart. Då kan man äntligen sitta i soffan utan solbrillor :P

Med båda rören på plats blev det så blått så att kameran fick totalt frispel... :)

post-2037-14468913511887_thumb.jpg

post-2037-14468913512131_thumb.jpg

post-2037-14468913512339_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Magnus!

Här snurrar set friskt när jag börjar lägga in kommentarer om ditt kar i Joneys tråd! :snurrig: Jag skrev det nedan om ditt kar i alla fall:

Jag tycker ditt kar ser bra ut men jag saknar någon lite större fisk som simmar i vattenvolymen! Jag minns inte riktigt vad du har för fiskar men om jag inte missminner mig har du en Palett. Har tyvärr inte sett någon bild på den när den fyller ut karet!

Lägg nu upp så snygga bilder på ditt kar i din tråd också!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack för kommentaren Jonas.

Jo jag har en palett, stor och fet.. ;) Ska skaffa en till "större" fisk och sedan fylla på med lite mindre.. tex lite fler chromisar och ev ett par magnifica m.m. Tar det lite sakta då en resa till spanien stjäl det mesta av mina pengar på "leksakskontot" ;)

Bilder kommer om en vecka eller så.. Fick problem med fosfaten när jag möblerade om stenen, så nu är det brunt och trist i burken.. har även lite problem med plattmaskar :(

så nu vill jag inte visa upp eländet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

uppdatering, var ner till reefzone igår med Peter (h0llowman).. det resulterade i en Z. Scopas och en Salarias. Har haft lite mindre algproblem på sistonde så jag hoppas att denna duon löser det problemet.. ;)

Impulsköpte även en blå/lila acropora sp. Var även rätt sugen på att köpa 5-6 chromis men jag vill fasen inte chansa igen.. gick ju inge bra sist.

återkommer med bilder ikväll!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ett par bilder.. min salarias gömde sig bland stenen, så jag fick ingen bild på honom. orkade inte heller ta några "seriösa" bilder utan ställde kameran på auto och knäppte av.. dessutom utan stativ så det blev lite suddigt. skitsamma, det synns ungefär vad det är iaf ;)

post-2037-1446891360673_thumb.jpg

post-2037-14468913607044_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...