pimo Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Grymmt fina!har du ricordea tedb?, får man köpa en bit framöver isåfall?Eller vet du ifall han på marinakvariet brukar ha eller kan ta in? Citera
Tedb Postat 26 oktober 2006 Författare Postat 26 oktober 2006 Marinakvariet har några få inne nu. Men de krävs nog tålamod för att få igång dem i färgerna. När han tog in dessa så var de sargade av importen och har inte kommit ikapp sej ännu. Men i ett hemma i ett kar och lite omsorg så färgar dessa säker ut vackert dom med. Jag kommer försöka mej på att få fram ett gäng i ett litet kar ägnat åt att fragga dessa så jag hoppas kunna dela med mej senare. Citera
Karoline Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Vi köpte en orange/lila och en grön/lila på Jr.Riktigt fina./Karro Citera
Jurgonh Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Ja det kan jag fan tro.. du får också fragga lite och skicka till ume Citera
GustavF Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Köpte orange-lila och och blå hos JR. Mycket vackra Fraggade en äldre Ricordea genom att klippa av hatten och dela foten i 2 så nu har jag 3 st. Man skulle kunna vara mer bågad och dela hatten i 4 delar och foten i 4 så får man 8 Citera
Lasse Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Jag hade en som utvecklades väldigt fint men som på bara några dagar dog. Detta var i ett läge där ljuset av misstag var tänt i flera dagar och under värmeböljan i somras. Fick för mig att det finns varianter som är mer anpassade efter lägre temperaturer. Efter det har jag försökt hålla 25 grader i Molly-hotellet (och det gör de nya ägarna också) och inga fler har dött. Någon som vet?MVH Lasse Citera
Draedon Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 ricordea är läckra... jag fick 3st. som "hitchhikers" när jag köpte min sten. brun-gröna i dagsläget, hoppas dom börjar färga ut nu när dom slipper ligga i en tunna... Citera
DaTrucka Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Ouch...Denna tråden lär göra ont i plånboken.Måste bara ha ett gäng. Citera
fiend Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Fy f*n, grymt snygga :)Men hallå!! Sinnessjukt vackert! Citera
Jaken Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Ni har väll inte missat filmen med Ricordiakaret hoppas jag.www.reefvideos.com klicka på sjöhästen (se bilden) Citera
mr cheezy Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 åhhhh fy.. kommer kännas i fickan sen när karet är igång.. måste bara fylla att med sånna Citera
Tedb Postat 27 oktober 2006 Författare Postat 27 oktober 2006 får väl fylla på med lite mer dreggelbilder Citera
Forsberg Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Ciklidhuset i Lerum får en sändning Ricordea Florida nästa vecka.MvhMagnus Citera
jens karlskrona Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Blir förbluffad varje gång jag ser detta kar..Svärd eller nån -Finns det nån ny info om Steve West kar?Lite bilder på hur det ser ut nu hade smakat fågel.... Citera
Jurgonh Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Ja det är bland dom sjukaste kar jag sett altså =) Citera
GustavF Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Steve West.. är inte det han med Oregonreef.com? Citera
jens karlskrona Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Steve West.. är inte det han med Oregonreef.com?Jo det är han, men sidan har inte uppdaterats med några nya bilder vad jag vet, dessa är ju gamla som gatan..... Citera
ramq Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 *jawdrop*Asså... Jag är förstummad.Det här, mina vänner, är ett korallkar!Hade tänkt någon liknande sak i karet jag tänkt dra igång; ricordea som utfyllnad. Citera
Tedb Postat 2 november 2006 Författare Postat 2 november 2006 Hittade två bilder på Ricordea Yuma idag som jag bara måste posta Citera
Robban Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 Men Ted, skona mig från sådana bilder, eller så ser du till o fixar fram lite!! :-) Citera
wrang Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 Ni har väll inte missat filmen med Ricordiakaret hoppas jag.www.reefvideos.com klicka på sjöhästen (se bilden)tackar. Lite flöde och bra med ljus pratar han om vid ca 56sekunderHan har sparat dessa ricordea under senaste 7år och har slutat räkna dom Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.