Gå till innehåll

Sunny`s Rev


Sunny

Rekommenderade inlägg

QUOTE=MaddeI;471953]Det va liksom inte ett aktivt val att ha så höga temperaturer i karet. :) Men såg aldrig att det var något som tog skada av det heller iofs. Nu ligger iaf tempen ganska stadigt runt 26 grader. :)

Det är ju tyvärr inte så ofta man åker till huvudstaden längre sen man hamnade i Småland, det är ju så förbaskat långt att åka nu. :( Men Triton ska jag svänga förbi nästa gång då, om nått år sådär, eller två. ;)

Vad blev det för tröstkorall? En bild kanske? :)

/Madde

Haha nä förstod nästan det, men kul att det gått bra, såg också att karet ditt klarat ytterligare en resa.

Ja småland är en bit ja, åker nästan aldrig så långt ner jag heller.

Ska knäppa ett kort på korallen, och jag var jättenöjd med den tills tjejen köpte en knallgrön med blå toppar som fick gå i mitt kar tills hennes är igång... trist :P

Så får se om han bara är brun annars kanske han åker ut på försäljning, men en stor brun korall ger verkligen ett naturligt utseende.

Passar på att bjuda på en annan bild och film på min favorit scoly som var halvt död när jag kom hem efter min resa men har nu börjat återhämta sig.Dessvärre verkar den ha blivit av med sitt mönster runtomkring som tidigare gjort korallen till väldigt unik, så det är väldigt tråkigt.

post-2018-14468926136746_thumb.jpg

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Haha nä förstod nästan det, men kul att det gått bra, såg också att karet ditt klarat ytterligare en resa.

Ja småland är en bit ja, åker nästan aldrig så långt ner jag heller.

Ska knäppa ett kort på korallen, och jag var jättenöjd med den tills tjejen köpte en knallgrön med blå toppar som fick gå i mitt kar tills hennes är igång... trist :P

Så får se om han bara är brun annars kanske han åker ut på försäljning, men en stor brun korall ger verkligen ett naturligt utseende.

Passar på att bjuda på en annan bild och film på min favorit scoly som var halvt död när jag kom hem efter min resa men har nu börjat återhämta sig.Dessvärre verkar den ha blivit av med sitt mönster runtomkring som tidigare gjort korallen till väldigt unik, så det är väldigt tråkigt.

Mvh

Sunny

Riktigt snygg bild, Sunny! Kul att den tar sig och kommer igen, även om den har tappat sitt unika mönster. Men verkligen härliga färger! :) Tänk om man hade en bråkdel av dessa färger i sitt kar. Jag tycker att de flesta av mina koraller är bruna eller blekt gröna, med några små undantag som är rosa, röda och blå också.

Taskigt av din tjejen att komma dragande med en jättesnygg korall som du får ha i ditt kar då! Verkligen elakt. ;)

Ja, karet klarar sig fint utan mig tydligen. ;P Men denna gången var jag "bara" borta i 5 ½ dygn, förra gången blev det nästan 7 dygn. Men nu är semestern slut så jag har inga planer på fler resor, mer än över helgerna, ett tag framöver.

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sunny, efter dagens diskussion så får du kasta upp bilder på före/efter så man ser den gröna randen du nämnde. Ska ta och läsa på lite och se om jag kan hitta något som gör att det påverkas så som det gjort för dig :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såja då har man varit och tröstköpt ytterligare en Acanthastrea på leasing, nu fattas det bara att fylla upp karet lite till och låta allt växa ihop bara :)

Håller på att jobbar på flödet i akvariet, Nåja får se om jag kan få upp en helbild snarligen :)

Riktigt snygg bild, Sunny! Kul att den tar sig och kommer igen, även om den har tappat sitt unika mönster. Men verkligen härliga färger! :) Tänk om man hade en bråkdel av dessa färger i sitt kar. Jag tycker att de flesta av mina koraller är bruna eller blekt gröna, med några små undantag som är rosa, röda och blå också.

Taskigt av din tjejen att komma dragande med en jättesnygg korall som du får ha i ditt kar då! Verkligen elakt. ;)

Ja, karet klarar sig fint utan mig tydligen. ;P Men denna gången var jag "bara" borta i 5 ½ dygn, förra gången blev det nästan 7 dygn. Men nu är semestern slut så jag har inga planer på fler resor, mer än över helgerna, ett tag framöver.

/Madde

Ja vi får se, mönstret kanske komme tillbaka när den läkt helt förhoppningsvis.Ok, ja annars så gör ljuset otroligt mycket, tycker inte mitt kar har särskilt mycket färg vid 18k ljustemp. Finnns otroligt mycket färgranna koraller annars, men jag försöker begränsa arterna i mitt lilla kar.

Haha ja man får väl vara glad över att det går bra för henne istället*suck*

Fint fast ibland är det kanske bara bra att låta karet vara ifred när man är hemma har man en tendens att pilla i det rätt ofta :)

Sunny, efter dagens diskussion så får du kasta upp bilder på före/efter så man ser den gröna randen du nämnde. Ska ta och läsa på lite och se om jag kan hitta något som gör att det påverkas så som det gjort för dig :D

Tjena Mikael, det finns lite bilder tidigare i tråden på korallen där man ser en tydlig rand annars har jag nog ett par till äldre bilder där man kan se randen.

Ska du förbi leasing idag ? funderar på att åka ner dit en stund idag.

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Näringsexport är något jag suttit och klurat på länge, bättre flöde var det jag ville eftersträva. Så efter mycket klurandes så har jag smält en stump pvc för returen samt inhandlat en vortech på leasing. Så nu är det bra flås i burken. har också lyft revkeramiken några mm från grunden så att man ska nå där undertill också.

Brunt kan vara fint de me :)

post-2018-14468926300872_thumb.jpg

Höll på att förlora den här av mystiska skäl, som tur lyckades man rädda en bit :)

post-2018-14468926301052_thumb.jpg

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...
Acanstrean var riktigt vacker.

Tack Stensson ! Jag gillar den mycket, var tråkigt att så mycket på den dog, men man får vara glad för det lilla man har kvar istället antar jag :)

Det var ett tag sen jag la upp några nya bilder. Det har varit ganska intensivt på akvariefronten på sistone mycket som har tillkommit och försvunnit. En hel del spser har tillkommit för att dämpa agression så nu är inte karet särskilt acan dominerat längre.

Mina ögonstenar ;)

post-2018-14468926569228_thumb.jpg

Mvh

Sunny

post-2018-14468926568143_thumb.jpg

post-2018-14468926568398_thumb.jpg

post-2018-14468926568601_thumb.jpg

post-2018-14468926568776_thumb.jpg

Ändrat av Sunny
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du för namn på den lila/gula fisken?

Pseudanthias Ventralis, visst blir man sugen ? :)

Tjena Andreas !

Tack ! Den kommer från en kille i nyköping. Ventralisen är nykomlingen i karet så min parvirostris o randalli har fått flytta ner i sumpen tills han vant sig har väl haft han i 2 veckor eller så.. äter av det mesta, Randallin och parvirostrisen såg ut som två cigarrer innan dom hamna i sumpen. Hehe antar det, snittar mellan 7-11 fryskuber om dagen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
Du ser ut att ha en hel del "godbitar" i karet - verkligen snyggt, kommer du lägga upp någon helbild?

Tack Helene, jag tappade lusten efter att jag råkat få hem en fisk med Oodinum, så vanskötte akvariet under en period nu är glöden tillbaka och akvariet på G igen så det kommer :)

Men man missar alla de roliga LPS detaljerna i en helhetsbild.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Helene, jag tappade lusten efter att jag råkat få hem en fisk med Oodinum, så vanskötte akvariet under en period nu är glöden tillbaka och akvariet på G igen så det kommer :)

Men man missar alla de roliga LPS detaljerna i en helhetsbild.

Jo, men det ena behöver ju inte utesluta det andra ;) - fina närbilder OCH en helbild! Hur som haver så verkar du ha mycket fint och åtråvärt i ditt kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men det ena behöver ju inte utesluta det andra ;) - fina närbilder OCH en helbild! Hur som haver så verkar du ha mycket fint och åtråvärt i ditt kar.

Det kommer, kan ta helbild med systemkameran när jag lärt mig den.

Ingen helbild men... kvällsbilder i blå-ljus.

post-2018-14468927996846_thumb.jpg

Ok.. en top down shot på framsidan, såhär ser karet ut efter en vodka dosering.. nu är frågan om vodkan åkte ner i karet eller någon annanstans ;)

post-2018-14468927997051_thumb.jpg

Obs bilderna är i endast blåljus..

post-2018-14468927996641_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen snygga koraller. Bra bild på den första, ser verkligen köttig och fin ut.

E de en acan som är under den gröna sacron på bild 3? Läcker färg på den i alla fall.

Ephyllian får du gärna höra av dig om i framtiden när du är reda att fragga av den och få tillbaka lite av pengarna ;). Hoppas du lyckas bra med den. Har hört att dom ska vara lite svårare än vanliga och dött för många. Kommer dom från exterme eller whitecorals. Har fått uppfattningen att extremecorals håller lite högre standard då dom håller på korallerna och har toppen värden innan dom går ut för försäljning.

Börjar bli lite sugen på acans i mitt nya kar men tror tyvär att jag måste sälja mina fina kejsare då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och har känslan av att du får nog ta ett par helbilder på alla dom fina korallerna...

Tjena Ken, Tack.

Jag har en Cannon powershot som är väldigt enkel att ställa in vitblansen på, tycker det är det som gör mest skillnad för mig, jag har en Nikon D3200 som jag inte lärt mig än, men tycker det är svårare att ställa in vitbalansen på den.

Verkligen snygga koraller. Bra bild på den första, ser verkligen köttig och fin ut.

E de en acan som är under den gröna sacron på bild 3? Läcker färg på den i alla fall.

Ephyllian får du gärna höra av dig om i framtiden när du är reda att fragga av den och få tillbaka lite av pengarna ;). Hoppas du lyckas bra med den. Har hört att dom ska vara lite svårare än vanliga och dött för många. Kommer dom från exterme eller whitecorals. Har fått uppfattningen att extremecorals håller lite högre standard då dom håller på korallerna och har toppen värden innan dom går ut för försäljning.

Börjar bli lite sugen på acans i mitt nya kar men tror tyvär att jag måste sälja mina fina kejsare då.

Hehe ja den får mycket mat ;) japp det är en Acan.. säger ju det Andreas.. bara att börja ;)

Absolut det kan jag göra, jag kommer att lägga ner karet innan sommarn kan annonsera det på guiden. Den är från whitecorals, jag håller med omatt extreme brukar hålla högkvalite på allt de säljer, men de har tappat stinget de senare åren.

Kejsare... varför då ? :) går en i min burk.. funkar bra ;)

@freddi36 - Tackar !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...