amatören Postat 21 december 2008 Postat 21 december 2008 så snyggt bosse!! du har en avis kille här i k-stad!!
Syd Postat 21 december 2008 Författare Postat 21 december 2008 Hej Calle, hur går det för dig fått till några förändringar?.Det verkar som jag har kommit till fas 3 som de benämner det, jag får dra ner på doseringarna hela tiden, har nu fått ordning på sanden och bakrutan fick tidigare en brun hinna slemalger men efter jag minskade på start2, amino och cv har det blivit bättre tror inte jag har haft klarare vatten och färger tidigare saknar lite mörkblå bara tillsätter extra potassium iodide för att testa.Med buskigare menar jag tätväxande sps istället för spretiga som jag har tillräckligt av.
Freddi Postat 21 december 2008 Postat 21 december 2008 Jag tycker det ser hel läckert ut !!Klara färger och fint klart vatten !!!
Syd Postat 22 december 2008 Författare Postat 22 december 2008 Tack Freddi, hoppas det går bra med dina yngel.Fick syn på en liten rosa utväxt från stenen, slog upp den i en bok och det visade sig vara en form av kalkalg som jag inte sett i mitt kar någon gång tidigare. Min sten har jag haft i sju år så den måste ha följt med en korall hit, kul att det kommer lite liftare som man vill ha.
Syd Postat 23 december 2008 Författare Postat 23 december 2008 Det blev en bra resa idag lite kemikalier hos Ted och faktiskt ett par koraller hos Bengan, lillflickan var med och ville ha ett par eldräkor.Många täta och fina Acroporor hos Bengt och eldräkorna har ju rätt färg nu, God jul på er alla.
Syd Postat 3 januari 2009 Författare Postat 3 januari 2009 Här är lite bilder tagna uppifrån genom ett reefspy glas det blir lite andra vinklar och framförallt mer framträdande färger, man förstår att weissglas är att föredra för att göra korallerna rättvisa.Bild nr 3 är en oansenlig liten Acropora som blir fin med sina gröna polyper.Bild nr 4 visar tätt växtsätt, får se vem som vinner.
amatören Postat 3 januari 2009 Postat 3 januari 2009 Helt sanslöst bosse...häpnad igen!!! börjar göra ont i hakan när man tappar den i golvet hela tiden när man ser dina bilder.
garfish Postat 4 januari 2009 Postat 4 januari 2009 Hej Bo!Det ser ju ruskigt bra ut. Gillar den blåa staghornen... Tack för att du delar med dina bilder...Kul att det ordnar sig med algerna.Ha det gott /Gustaf
Syd Postat 4 januari 2009 Författare Postat 4 januari 2009 En bild tagen från gaveln bakom revpelaren, ett par timmar efter veckans vattenbyte.Det blev bra med de nya lysrören.
Vargklo Postat 4 januari 2009 Postat 4 januari 2009 Jättefina färger!Det är nog dags att skaffa sig ett Reefspyglas också.
Syd Postat 5 januari 2009 Författare Postat 5 januari 2009 Ja du Calle ytterliggare en pryl som är helt "nödvändig" men kul att ha, de är tur att det är hobby så man inte behöver motivera varenda sak
Syd Postat 7 februari 2009 Författare Postat 7 februari 2009 Här händer det inte så mycket, bara vanliga rutiner. Hystrixen tar mer och mer plats får försöka att lossa revpelaren och flytta ut den mot sidan innan allt blir övervuxet.Skickar med ett par bilder, hyfsat med tillväxtpunkter.
garfish Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Det växer så det knakar, som vanligt fina färger. Härligt Bo! /Gustaf
Syd Postat 7 februari 2009 Författare Postat 7 februari 2009 Tack Gustaf så här bra har det aldrig funkat för mig tidigare, de e nåt med det där zeo ska du se. Nu har jag även minskat ner sumpen från tre st till en. Det luktade så mycket hav i tvättstugan så frugan kastade ilskna blickar på min teknikavdelning, det gäller att hålla sig väl med henne annars kanske man åker ut från det rummet.Tanken var annars att bygga en fraggdel i källare men det får vänta till hösten, nu har jag ju sjöhästarna att ta hand om och hitta lite kul grejor till det karet.
garfish Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Tack Gustaf så här bra har det aldrig funkat för mig tidigare, de e nåt med det där zeo ska du se. Nu har jag även minskat ner sumpen från tre st till en. Det luktade så mycket hav i tvättstugan så frugan kastade ilskna blickar på min teknikavdelning, det gäller att hålla sig väl med henne annars kanske man åker ut från det rummet.Tanken var annars att bygga en fraggdel i källare men det får vänta till hösten, nu har jag ju sjöhästarna att ta hand om och hitta lite kul grejor till det karet.Ja något i zeo:n e det. Japp det är bäst att stryka medhårs Kul att det går bra... Håller tummarna./Gustaf
Ahab Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Otroligt! Kan fortfarande inte riktigt fatta att det är en fragg från mig som gett upphov till det där fågelboet? Vad är detta för fisk?Blir lite nyfiken på din avatar också?
Syd Postat 7 februari 2009 Författare Postat 7 februari 2009 Ja du Gustaf ibland ska man bara trippa fram Hej Daniel det var ett tag sedan allt väl hoppas jag?Fisken på bilden är en Holacanthus bermudensis den har ändrat färg sedan bilden togs en riktigt trevlig fisk han plockar lite på korallerna men det verkar inte störa alltför mycket.Min avatar är bara en kul bild som jag snubblade över, surfar inte själv däremot har jag varit i samma läge ungefär vid ett par tillfällen under dykning, man är inte så tuff då vill jag lova.En bild på fraggen från -07
Syd Postat 8 mars 2009 Författare Postat 8 mars 2009 Nu börjar det bli klart med det andra karet som är kopplat till detta.Tycker korallerna har mörknat lite säkert p,g,a av högre näring dels från den ökade matningen men även från stöket med sumpar och ledningar. Det blir till att justera om zeo doserna lite.Passade på att flytta min ena revpelare lite ut mot gaveln på karet för den röda hystrixen breder ut sig och där var några ricordeor som låg delvis täckta tidigare, får se om de växer till sig när de får mer ljus nu.
amatören Postat 8 mars 2009 Postat 8 mars 2009 Helt otroligt snygga bilder bosse....snart man får ta en tur upp till dig igen.
Bengan Postat 8 mars 2009 Postat 8 mars 2009 Snygga bilder som vanligt och läcker färg på din hysterix!
Syd Postat 14 mars 2009 Författare Postat 14 mars 2009 Tack Freddi, Jonas och Bengan. Här är en dagsfärsk helbild, det är svårt att få till bra helbilder den här är i dagsljus och alla pumpar är igång.Har tappat på de blå korallerna igen och sanden har mörknat lite, det är sedan sammankopplingen med det andra karet, håller på att justera in zeodropparna för att möta den förändrade belastningen, det är sådana här förändringar som gör hobby kul och utmanande.
Rekommenderade inlägg