Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

så då var man tillbaka efter kraschen..

denna gång så ska jag satsa på ett kub akvarie på ca 500L

med måtten 75*75*90..akvariet e beställt och borde dyka upp om ca 3 veckor.. i helgen har man fått en bänk gjord iaf.

följande saker ska beställas eller har beställts:

UV-C filter 20W-T5 1000L

Fosfat filter

Nitrat filter

optisk Saltmätare

tunze Stream Kit TS7

skummare har jag inte bestämt ännu.

post-854-14468913378625_thumb.jpg

• Svar 232
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Tur att du la posten i "Mitt första akvarie" Som den nybörjare du är ;) hehe

Nämen skit kul att du kommer igång igen. Du får PM'a om du behöver bärhjälp eller nåt!

Postat

GO FOR IT!!!!!! Jag gillar när man sätter upp höga mål. Bra förbildskar du har. Det var vackert. Fast som Bjarne antyder så är väll det inte något första kar.

Detta blir spännande och kul att du är på G igen!!!!

Postat

Kul att du är på gång igen! Skam den som ger sig! Och det är extra kul med ett kubakvarium, har länge varit sugen på nåt liknande eller som Ted´s cylinderformade! Lycka till och ta mycket foton!

Postat

Rejäl kub.. blir det 15 mm glas? Optiwhite kanske rent av? En extern påhängskummare är nog inte så lätt att hitta, eller? Vilka modeller har du i åtanke?

Postat
Kul att det blir nytt kar!

Ska du ha mest koraller eller blir det blandat med fisk eller vad? Inriktning alltså. :)

det kommer bli mest koraller av sps typ.. 1st drakfisk och nån eller några kejsare

Postat
Rejäl kub.. blir det 15 mm glas? Optiwhite kanske rent av? En extern påhängskummare är nog inte så lätt att hitta, eller? Vilka modeller har du i åtanke?

japp 15mm glas men inget optiwhite(karet ska stå mitt på en vägg så man kommer se in från 3 sidor) jag blev snål!! .. skummare e skitsvårt tycker jag.. har funderat på en deltec mce 600

Postat

det blidde en mce 600..

har oxå införskaffat mig pvc som jag ska bygga 2 revpelare av... eftersom karet e 90 högt så tror jag det kan bli bra med 2 pelare i olika höjd..

köpte oxå turkos akrylfärg till att måla baksidan av karet

• 2 veckor senare...
Postat

så nu e det bara en vecka kvar tills man flyttar.. sen ska karet igång.. massa prylar har man beställt oxå.

ska väl komma upp en del foton snart med på arbetets gång.

skulle nån moderator kunna flytta denna tråd till akvarium era bilder istället

pga att detta inte e mitt första kar

Postat

nog fasen lär det hålla. många verkar vara nojiga över bänkbyggen, men oftast underskattar man hur mycket ett gäng reglar verkligen kan bära upp.

jag byggde min bänk i 2x5" med 6 ben och klädde in eländet i mdf.. skulle kunna parkera bilen på den bänken utan att den ens börjar ge vika..

• Skapa Ny...