adddo Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Det är en bebis på en av bilderna?Har du gått o blivit farsa?Karet ser finfint ut!
Illustratören Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Kub å kub snygg jäkla "pelare" blir de ha ha, men skit vilken fart de va på detta bygge. Snyggt som attan ser de ut att bli!
joney Postat 22 december 2006 Författare Postat 22 december 2006 Det är en bebis på en av bilderna?Har du gått o blivit farsa?Karet ser finfint ut!japp hon e 11 månader nu.. och hon hjälper så gärna till när pappa ska bygga:kram:
joney Postat 22 december 2006 Författare Postat 22 december 2006 Kub å kub snygg jäkla "pelare" blir de ha ha, men skit vilken fart de va på detta bygge. Snyggt som attan ser de ut att bli!ja men nu blir det väl till och vänta 1 månad eller två innan värdena e bra
adddo Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 japp hon e 11 månader nu.. och hon hjälper så gärna till när pappa ska bygga:kram:Då får man gratulera till den lilla sötnosen! Fan va de så länge sen man hade kontakt med dig alltså!
joney Postat 22 december 2006 Författare Postat 22 december 2006 tack tack..jo det har gått ett tag sen sist
Draedon Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 härliga mått på baljan, ska bli kul att se hur detta utvecklas! men vad står det på framrutan egentligen kul att du har en liten hjälpreda, min egna lilla hjälpreda på snart två år har precis börjat agera foderautomat. nästa steg blir vattenbyte
wrang Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Ser ut att det står RIK. Men det blir man ej på denna hobbyn vad jag vet
joney Postat 23 december 2006 Författare Postat 23 december 2006 haha det va min sambos bror som var tvungen att dra dit ett aik precis när vi burit upp det
Sillen Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 haha det va min sambos bror som var tvungen att dra dit ett aik precis när vi burit upp detDet här låter riktigt allvarligt. Jag tror du behöver hjälp. Är din "svåger" AIKare? Jag hoppas du gör det som någon form av samarit!
Illustratören Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Klart jobbigt moment det där med att vänta på att värden ska bli bra, och toppar ska gå över. Det gäller att ha tålamod.Jag var inne på Akvariehobby i Uppsala och dom ska satsa "stort" på salt men där hade dom lite brottom och låt oss säga att de inte gick helt perfect. Dom som tillåme anställt en kille endast för salt.
joney Postat 23 december 2006 Författare Postat 23 december 2006 Det här låter riktigt allvarligt. Jag tror du behöver hjälp. Är din "svåger" AIKare? Jag hoppas du gör det som någon form av samarit!vi brukar köpa lite djurgårdsgrejer för att jävlas
joney Postat 23 december 2006 Författare Postat 23 december 2006 Klart jobbigt moment det där med att vänta på att värden ska bli bra, och toppar ska gå över. Det gäller att ha tålamod.Jag var inne på Akvariehobby i Uppsala och dom ska satsa "stort" på salt men där hade dom lite brottom och låt oss säga att de inte gick helt perfect. Dom som tillåme anställt en kille endast för salt.nej nu blir tempot lugnare ska bara klä in bänken oxå.. sen kommer väntan.. har köpt lite bakterie kultur från fauna marin som ska skynda på det hela lite.. men siktar på en månad iaf
Illustratören Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Har du frågat någon på sidan om eventuellt lite sand och vatten, det ska tydligen också ge en liten boost på akvariet. De finns säkert massor som kan hjälpa till, fråga på JR annars dom verkar ju vara snälla (har aldrig själv varit där).
Sillen Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Har du frågat någon på sidan om eventuellt lite sand och vatten, det ska tydligen också ge en liten boost på akvariet. De finns säkert massor som kan hjälpa till, fråga på JR annars dom verkar ju vara snälla (har aldrig själv varit där).Strunta i vattnet då det är sådant jag slänger som de flesta andra. Det är därför man gör vattenbyten. Sand däremot är ju bra men det vet du hu redan Joney för du har ju haft fint akvarium förut. Vilket jag själv har delbevis på i mitt kar.Mattias! Har du inte varit i mecca? Du bor ju nästgårds till en super butik och du har inte varit där. När julen är över så ska du dit om du inte åker dit i mellandagarna. Gör du det inte själv så kommer jag förbi och tar med dig dit.
Illustratören Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Ja ja ja, jag ska faktiskt dit och köpa Osmos anläggning, salt och lite annat smått å gott efter Jul. Blir nog mellandagarna misstänker ja. Visste inte att Joney varit me förr =-) Men jag borde misstänkt de med det här tempot på tråden.
joney Postat 23 december 2006 Författare Postat 23 december 2006 jo jag ska få lite sand av en del personer..vi får se hur det artar sig
joney Postat 23 december 2006 Författare Postat 23 december 2006 nån som vill byta en T5 2*39w armatur mot ett T5 2*24wmin ser ut såhär http://www.aqua-medic.de/seawater/en/22/t5sunbeam/
joney Postat 26 december 2006 Författare Postat 26 december 2006 :nya bilder: möbeln e äntligen klar..och så var jag tvungen att aquascapea om lite var inte nöjd med det förra.. ska köpa lite mer sten i morgon och fortsätta bygga på höjden
Sillen Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Ser framför mig hur det simmar lite fisk samt är lite koraller på pelaren! Det går undan.
Illustratören Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Blir bra de här, hur högt är akvariumet från golvet. Ja menar hur högt är det från kanten av akvariumet ner till golvet? Jag funderar på att bygga 90cm hög möbel vilket resulterar till 150cm från golv till akvariets övre kant. Den slutliga frågan blir om du upplever en onödigt hög höjd för städning i akvariumet, någon höjd där du upplever det smärtsamt jobbigt? Någon riktlinje?
acuario Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Vilken watt är det på armaturen 250? 400?. Det bör väl vara 400 med tanke på karets höjd. Jag tycker dit kar redan ser mycket lovande ut. Jag kommer att följa denna tråd med spänning.
Rekommenderade inlägg