Minerva Postat 26 februari 2008 Postat 26 februari 2008 snyggt!!vad är det för fisk i den vänstra raden längst ner? Citera
Vargklo Postat 26 februari 2008 Postat 26 februari 2008 Otroligt vackert!Kan du inte berätta om alla fiskarna på dina bilder! Citera
pwin Postat 26 februari 2008 Författare Postat 26 februari 2008 snyggt!!vad är det för fisk i den vänstra raden längst ner?Det är en Pseudocheilinus ocellatus eller Mystery wrasse. Citera
Minerva Postat 26 februari 2008 Postat 26 februari 2008 Det är en Pseudocheilinus ocellatus eller Mystery wrasse.Ok ,den var ju supersöt får nog läsa lite om den. Citera
alofstrand Postat 26 februari 2008 Postat 26 februari 2008 Jag visst det! kanon fina bilder!!! ditt kar är verkligen inte att leka med!har du inga växa bilder där man ser hur mycket det växer i karet?mvh andreas Citera
Norberg Postat 26 februari 2008 Postat 26 februari 2008 Underbart att se fångarna frisläpta nu! Helt suveräna fiskar de där båda! Citera
Sillen Postat 26 februari 2008 Postat 26 februari 2008 Snyggt Per!Jag måste säga att jag också gillar wrassen ovan. Får jag nyttja den bilden att lägga upp i artregistret om jag hittar tillräckligt bra information om fisken? Har du någon annan du hellre vill att jag använder är det också helt OK för mig!Skulle du inte kunna ta en helbild också? Citera
jonasroman Postat 26 februari 2008 Postat 26 februari 2008 som sagt...mkt, mkt snyggt Per!...styrkan tycker jag e fiskrikedomen ihop med sps trädgården:)Jonas Citera
pwin Postat 27 februari 2008 Författare Postat 27 februari 2008 Snyggt Per!Jag måste säga att jag också gillar wrassen ovan. Får jag nyttja den bilden att lägga upp i artregistret om jag hittar tillräckligt bra information om fisken? Har du någon annan du hellre vill att jag använder är det också helt OK för mig!Skulle du inte kunna ta en helbild också?Jonas, du får gärna använda den bilden. Citera
Magnus Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 Snyggt Per! Vilka firrar!Men jag får faktiskt lite ont i kontokortet när jag ser dem.... Citera
Laggeman Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 Fint Per!Har du alltid samma blå-lila belysning i karet? Citera
pwin Postat 27 februari 2008 Författare Postat 27 februari 2008 Fint Per!Har du alltid samma blå-lila belysning i karet?Nej bara på kvällen, på dagarna är mer ljus på. Citera
Laggeman Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 Kan du inte ta någon bild på dagtid också? Skulle vara kul att jämföra. Citera
pwin Postat 27 februari 2008 Författare Postat 27 februari 2008 Kan du inte ta någon bild på dagtid också? Skulle vara kul att jämföra. Nej tyvärr går det bara att fotografera när det är mörkt ute pga att akvariet står under glastak och på dagen blir det bara en massa reflexer när jag försöker fotogrfera. Det finns dock några kort i början av tråden där du kan se skillnaden. Citera
petrol Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 pga att akvariet står under glastak Har du någon nytta av solljuset för korallernas del? Citera
pwin Postat 27 februari 2008 Författare Postat 27 februari 2008 Inte så mycket på vintern men på sommaren står karet i fullt solsken nästan hela förmiddagen. Citera
crille Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 sveriges vackraste kar, i särklass! kombinationen med vackra fiskar och koraller är enastående!!! Citera
alofstrand Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 Per, acropororna och dom andra stenkorallerna du har, innan du satte i dom i ditt kar hade dom andra färgor då? typ bruna eller så?, menar mer ifall du ha tvingat fram färgorna med bra vatten och bra ljus och strömförhållande?mvh andreas Citera
Hultis Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 gudomligt fint är det iaf! härligt blandning på fiskar och koraller! Citera
Sillen Postat 27 februari 2008 Postat 27 februari 2008 Jonas, du får gärna använda den bilden.Jag tyckte den var grym. Då kommer jag de närmsta dagarna lägga upp den i artregistret! Dock var det inte helt enkelt att hitt abra info om den så du får gärna kompletera sedan! Citera
pwin Postat 28 februari 2008 Författare Postat 28 februari 2008 Tack för alla vackra ord!Nej Andreas, jag köper inte bruna koraller om jag inte vet att dom blir fina, nuförtiden behöver man inte köpa tråkiga/nergångna koraller eftersom utbudet av fina koraller är så pass stort, inte minst när man som jag bor lite drygt 10 minuter från Kungsbacka Citera
alofstrand Postat 28 februari 2008 Postat 28 februari 2008 hehe ni har lite annan kvalitet på korallerna där uppe jämnfört med här nere, man får väl sätta sig i bilen och gasa på bara Citera
Freddi Postat 28 februari 2008 Postat 28 februari 2008 Grymt snygga bilder!!!Verkar som att det snart måste bli ett besök i Kungsbacka affären med så fina koraller!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.