Gå till innehåll

Pwins 1410 L


pwin

Rekommenderade inlägg

Dina sniglar gör ett utmärkt jobb här på västkusten, på nätterna är hela karet översållat av dom.

Har nog samma art av sniglarna hela karet är översållat med dessa små sniglar på natten. Undra vart de tar vägen under dagen. Ett underbar syn iallafall att de trivs och förökar sig.

Skulle man komma förbi nån dag så skulle jag vara intresserad av lite rosa hysterix ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

helt otroligt vackert Per! -respekt

det är svårt att beskriva det med ord.. har du kommit till det stadiet du en gång drömde om eller saknar du fortfarande nåt? kanske möjligtvis ännu mera sps djungel men ändå?

jag är såå impad av din pygoplites! en av dom vackraste fiskarna man kan ha tycker jag då.. hur är den att hålla i ett korall kar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla in första sidan i tråden... ;)

Ok att de är från Mars, men de lär ju inte vara sämre tror jag.

Det var det jag menade! Jag tror inte det är sämre nu men skulle gärna se hur det ser ut i dag! Får uttrycka mig lite tydligare nästa gång då det inte var något klago mål utan en uppmaning om nyare bilder då jag tycker som alla andra som skriver något!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lugn det kommer nya bilder också, jag tänkte bara jag skulle få lite historia först.

Helbild har jag dock inte fått till ännu, får se framöver.

De kejsare jag har i akvariet idag är:

Apolemichthus trimaculatus

Pomacanthus asfur

Pomacanthus navarchus

Pomacanthus xanthometaphon

Chaetodontoplus meredithi

Chaetodontoplus dubolayi

Pygoplites diacanthus

Pomacanthus imperator utfärgad

Pomacanthus imperator ungform

Paracentopyge venustus

Centropyge acanthops

C septentrionalisen har jag tyvärr inte kvar för att jag lät den gå för länge med lite prick.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

pwin: läste att du var på semester utan vodka..inget alls? trappade du ner innan du åkte eller det blev bara en paus? o hur länge var du borta?..

nyfiken bara eftersom jag råkade ut för en vodka paus i en vecka pga strul med min grotech pump..

jag antar att du tillsätter manuellt?

jätte fint kar för övrigt..du är mångas idol här just nu..!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

-respekt:smiley20:

Kan inte säga annat än det är ett kar i världsklass, utan tvekan!

Kanske något för blått i min smak, men jag lär säkert få äta upp det bara för att jag säger så ;)

Har du gått från de där vita stenarna till alla dessa ohyggligt snygga och stora koraller.. på bara ett år lite drygt?

Imponerande i vilket fall.

Hade jag en haklapp hade den behövt ytavrinning nu och en sump på 1200L ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...