Gå till innehåll

Pwins 1410 L


pwin

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Diacanthusen åt artemia direkt, och det tog några veckor innan den tog nori och pellets. Den har aldrig skadat någon korall. Skall man köpa en Pygoplites diacanthus skall man välja ett litet litet exemplar runt 5-7 cm, de exemplar jag lyckats bäst med har båda från Maldiverna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

gryyyymt imponerad av dina kejsare! o karet oxå:)

planerar själv generellt kejsare till mitt nya projekt.. så du är en stor förebild nu!

inga billiga exemplarer..:)

vad har du för åsikt om moorish idol då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för ditt svar.. Jag ska försöka få tag i ett sådant ex.. är nyfiken på den fisken.. den är fin.. En fråga.. jag hade lovat dig en Co2 - gas-flaska va? kommer inte ihåg..

Det hade jag totalt glömt, men har du möjlighet så är jag tacksam för min lilla flaska tar snbbt slut.

gryyyymt imponerad av dina kejsare! o karet oxå:)

planerar själv generellt kejsare till mitt nya projekt.. så du är en stor förebild nu!

inga billiga exemplarer..:)

vad har du för åsikt om moorish idol då?

Kul att du gillar kejsarna Gesi, mitt intresse började med kejsare, koraller hade jag först bara som pynt, nu är det kombinationen av kejsare och koraller som jag gillar.

Morish Idol skulle säker funka med de koraller jag har, men jag har inte prövat ännu, jag är lite rädd att mina fiskar inte skulle ge en Morish Idol en chans att acklimatisera sig.

/Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det e samma sak som jag e rädd för..moorish idol e skulla jag säga e bland de svåratse att nyintroducera som jag förstått..

tänkte börja med ett par kirurger och sedan introducera 2 st moorish idol innan alla kejsare.

just stora kejsare e så mäktiga tycker jag!! du har jätte fina!

hatten av..

äter de mkt? med tanke på strl o art då. o vill de ha mkt köttigt foder eller klarar de grönt foder som man matar kirurgerna med?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Tack för den trevliga pratstunden och visningen av ditt underbara kar. Även utan Acropora så är det helt outstanding hoppas jag får komma förbi fler gånger.

Skickar lite frågor imorgon när jag känner mej lite mer vaken

åter tack

Mvh Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Finns det nån Kejsare på din önskelista?

Eller har du redan redan uppnått ditt ditt mål

Mvh

Magnus

Jag har nog uppnått en hel del av det jag ville när jag startade karet, men jag har lagt till en del funderingar under resans gång som jag skall försöka mig på framöver.

Men självklart finns det Kejsare som jag kan tänka mig, om man springer på ett fint exemplar till acceptabelt pris, så finns det arter jag skulle köpa, Goldflake (men då får dom vara vackrare än dom jag sett hittills), en del Chaetodontoplus arter mm. Sedan kommer jag försöka att hålla fler än ett exemplar av en eller två arter till, kan också vara en liten utmaning. /Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...