Gå till innehåll

Resun Wave maker


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 192
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag var först ut med dessa pumpar och jag fick reklamera några controllers, de verkar inte vara så bra men pumpen är desto bättre.

Vilket är anledningen till att man inte tar in så många vid första tillfället. Hur gick reklamationerna?

Blev du nöjd med hur de åtgärdade problemen? Hur många menar du med några, och hur många var det från första början?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket är anledningen till att man inte tar in så många vid första tillfället. Hur gick reklamationerna?

Blev du nöjd med hur de åtgärdade problemen? Hur många menar du med några, och hur många var det från första början?

Jo för att jag ville testa + att några till var intresserade av denna pump. De skickade nya controllers utan knot så servicen var kanonbra. 1 kontroll var kass direkt, pumpen startade inte och en annan la av efter ca 2 månader. så 2 av 5. Detta är inte acceptabelt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

gillar inte dom, höll inte länge, och 15000l i timmen verkar inte stämma,

Diametern på utblåset är 5-6mm större än Tunze streamen så då blir det inte lika stort tryck och upplevs därför som att det är mindre kapacitet. 15000L är ju 3:e steget och där har man bara 2-10 sekunder om jag inte missminner mig. lite dåligt faktiskt. Tiden borde kunna vara 2-minst 30 sekunder, då hade denna pump varit mycket bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kört en i ett halvår ungefär tror jag. Min kontroller pajjade i helgen, ska lämna in den hos en elsnubbe som kan mäta upp den och se vad som är felet.

Som nämnt tidigare i tråden så kunde tiden på högsta läget gott vara betydligt längre. Upplevde att mitt kar på 150cm långt är lite för långt för att få ut effekten av den riktigt, men ett kar på 120 skulle den nog passa perfekt i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Jo för att jag ville testa + att några till var intresserade av denna pump."

Acuario, jag syftade på inlägg 150 med "Vilket är anledningen till att man inte tar in så många vid första tillfället".

Tack för infon.

Datrucka, det skulle vara jättesnällt om du kunde skicka ett mail till oss (kundtjanst@akvarieshop.se) och berätta vad problemet var.

Vi har en elektriker som skulle kunna reparera eventuella fel i controllern eller kanske till och med modifiera dem så att risken för potentiella problem minskas.

Vad tycker ni? Är det värt att hålla på och reparera controllerna? Eller är det bäst att hålla sig till Tunze?

Tack för att ni delar med er av era erfarenheter, vi uppskattar det väldigt mycket!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl något motstånd eller nått som inte håller måttet, jag har 2 Grotech doseringspumpar som la av och efter ett par månader så gick en väns likadana pumpar också sönder och det visade sig att det var 2 motstånd som inte var världens bästa. Reparatören sa rakt ut, ren skit! så även de stora aktörerna som man tror ska borga för bra kvalitet inte alltid är att lita på. Om man lämnar in en trasig kontroll så kanske det går att ändra tidsspannet på 3 läget så att man kan köra 15000L längre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe... där ser man.

Jag skickar en pump till personen jag nämnde så får han kika på det.

Men jag antar att Resun valt den intervallen av någon anledning, även om det inte finns något

skäl som jag kan komma på på rak arm. Pumparna verkar ha en rätt stor potential, och det verkar som att de flesta håller med om att det skulle kunna bli en bra pump om tidsspannet blev längre samt controllerna fungerade som de ska.

Det viktigaste i nuläget är självfallet att controllerna inte slutar att fungera, men lyckas vi fram ett litet "akvarieshop mod" vore det inte helt fel. Det skulle dock kräva längre tester m.m innan en sådan version skulle bli tillgänlig.

Så det dröjer nog ett tag innan en eventuellt "uppgraderad" Resun Wavemaker släpps från vår sida. Vi får ta en sak i taget =)

Acuario, får man fråga vilken pump från Grotech det var du använde?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 2 månader senare...

Jag har en begagnad (första modellen) som tuffar och går, jag har inte haft några problem med den och han som hade den innan sa att det inte varit några problem då heller. Det som är lite negativt om jag ska skriva något så är det väl storleken och att den låter lite på högsta fart. Men jag tycker det är en schysst pump till bra pris.

//Hedengren

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min första Tunze stream höll knappt 2 veckor sen ska vi inte tala om deras nano och koalian, uj uj uj, Finns måndagsexemplar på allt även resunpumparna, deras kontroll är väl den svagaste länken.

tunze-pumparna jag haft har aldrig strulat, den äldsta är 4 år,

skulle jag vara tvungen att köpa nån annan hade de blitt seio

sån har jag som bara gått utan problem i två år:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade lite på olika online butiker och ingen jag hittade hade bild på den nyaste (modell 4). Den har magnetfäste med fyra sugproppar och det bör vara mycket bättre än det första som man hänger över kanten som jag har.

Tänkte bara dela med mig av detta till dig Jimmy ifall du tänkt köpa en så kan det ju vara bra att se till så du får den nyaste, då kanske dom även fixat lite med kontrollern men det är bara en gissning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...