Gå till innehåll

Freddis första saltvattensakvarie


Freddi

Rekommenderade inlägg

  • Svar 343
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jovisst är det en möjlighet att stanna hemma och sköta fiskarna + att man fått lugn och ro men då har ju frugan ingen som bär väskorna !!!:ler:

Vaddå lågbudget semester,, Frugan ska ju med å då blir det inte billigt vet ja!!!:skrattar:

Annat hade det varit om man varit själv!!;)

Lyckas jag med några yngel skall där väl kunna landa några hos dig Manne !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Lite upp datering.

Inga yngel än från min Bangiia!!:smiley22:

Har nu suttit uppe ett par kvällar för att fiska yngel, men inte har det kommit några.

Hannen är riktigt svullen om munnen och kan knappt stänga den.

Normalt går de väl med ynglen i ca 25 dagar, och enligt mina beräkningar så var det igår.

Får väl sitta uppe och vänta nån/några kvällar till och hoppas att man får upp några.

Annars tuffar karet på som vanligt.

:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har man fått några yngel från Bangiierna, men tyvärr så blev det bara 2 som jag hittade i karet.

Naturligtvis så släppte hannen ynglen när man var på jobbet och när jag kom hem vid ca 2 på natten så hade nog de flesta ynglen gått upp i rök.:smiley13:

Men men det blev i alla fall 2st som nu går i ett 100L akvarium.

De har fått lite nykläckt artemia att äta och det verkade smaka faktiskt.

Hoppas att man nu kan lyckas att klara dem.

Här är 2 bilder på dem men de är inte så bra, men de får duka för tillfälligt.

post-2936-14468915040825_thumb.jpg

post-2936-14468915040954_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, Det är ju typiskt !!

Just som man tycker karet funkar fint och allt verkar frid o fröjd så vad händer, jo min favorit Centropyge Bicolorn går och kolar av.:ledsen:

Satt och kollade på akvariet länge igår kväll och bara slappade medan fiskarna fick mat, alla åt inklusive bicolorn.

Idag när jag kom hem från jobbet så låg han på botten, kollade på den men kunde inte hitta något som tyder på nån sjukdom eller några sår efter slagsmål eller nått sånt.

Det är bara så himla trist när man tycker allt går så bra!! Aldrig får man vara helt nöjd!!:smiley13:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite trist kan man säga.. men du får väl ut o jaga en ny..

Ja jag får väl leta ny efter att jag kommit hem efter semestern,:smiley24:.

Kanske blir nån runda till Klovnfisken eller nått sånt vi får se??

Finns en del annat jag skulle vilja ha också!! Egentligen mycket jag vill ha men det i plånboken räcker ju inte hur långt som helst!!:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Jaha, då var man tillbaka från semestern fast man skulle nog stannat 1 eller 2 veckor till!!:ler:

Akvariet verkar må kanon och knallar på som vanligt.

Min akvarie skötare har gjort ett bra jobb medan man varit borta, så bra att mina Bangier har tydligen bestämt sig att utöka beståndet igen!!!:skrattar:

Får se om man kan tajma in ynglen bättre denna gång.

Nu är man sugen på inhandla lite nytt igen så man får fundera lite vad det blir, men musslor står på listan i alla fall sen får vi se vad det blir mer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Ska se om jag får tummarna loss och kan fota något senare.

Det har inte hänt så mycket, men en Mussla är införskaffad samt ett par gulhövdade sandvändare.

Jag vill även ändra lite i aquascapen men vet inte riktigt hur jag ska/vill ha det!!:smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hoppas dina bangaii kardinaler får fler yngel som klarar sig den här gången:)

du har inte funderat på att ha en sluttning från sidan? jag personligen tycker att detta är det snyggaste som går att få till i ett saltkar.

sjysst kar i övrigt:)

Mvh Fredde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...