Gå till innehåll

Tack För En Trevlig Kvell


norsken

Rekommenderade inlägg

(Instämmer - trevligt som attan!)

Att man åker så långt för att få tag i fraggar ändå, du som är från Västerås t ex.

Är det, än så länge, så pass ovanligt att det är svårt att hitta bekanta att byta med på sin hemort?

Bara nyfiken i en strut.

Man blev ju sugen på att starta saltvatten när man såg det eminenta föredraget. Men om det kändes lättare eller svårare efteråt vetetusan. Jag är nog bara feg. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

(Instämmer - trevligt som attan!)

Att man åker så långt för att få tag i fraggar ändå, du som är från Västerås t ex.

Är det, än så länge, så pass ovanligt att det är svårt att hitta bekanta att byta med på sin hemort?

Bara nyfiken i en strut.

Man blev ju sugen på att starta saltvatten när man såg det eminenta föredraget. Men om det kändes lättare eller svårare efteråt vetetusan. Jag är nog bara feg. :)

Är besviken på att jag inte kunde åka. Dock kan jag ge dig ett råd på vägen Fredrik. VÅGA VINN! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man får ta och tacka Norberg först för att du ville bjuda in oss till ditt hem samt att bjuda på lite god korv.Man blir lika stum varje gång man får se din burk. Sen Får man väl ta och tack Ländström för det fina bildspel som han vissade om sin burk samt hur våra koraller har det i det riktiga livet. Auktionen var ett mycket trevligt inslag med mycket god bitar,Ni som inte var där kan ju säga att ni missade nåt.Tyvärr så gick min favorit hem till nån annan(capote?). Men så e auktioner man kan inte köpa allt.... åter igen TACK!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I Västerås är vi, vad jag vet, bara 3 som har sida har på guiden och som är aktiva inom hobbyn. Den ena av oss 3 är i uppstartsfasen och ska få vatten i burken under veckan.

Det finns nog fler som håller på med salt men verkar inte vara nån som gett sig till känna här.

Det är klart man åker :)

Vi hade skitkul även om det blev lite sent.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I Västerås är vi, vad jag vet, bara 3 som har sida har på guiden och som är aktiva inom hobbyn. Den ena av oss 3 är i uppstartsfasen och ska få vatten i burken under veckan.

Det finns nog fler som håller på med salt men verkar inte vara nån som gett sig till känna här.

Det är klart man åker :)

Vi hade skitkul även om det blev lite sent.

Jag är väl den 3:e som robban nänmner och håller på att startar upp !

kul och mkt bra föredrag! -respekt

var också trevligt o se auktionen och visst kliade det i fingrarna när man såg alla fina fraggar, men men det är bara o ge sig till tåls och ta en sak i taget, först ska vattnet i nu i veckan och bara det ska bli skoj:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

JA tack till Norberg, Ländström och andra. Det var riktigt kul. Speciellt nöjd är jag med min inropade Montipora digitata (en korall som jag inte dessutom inte gillar), med den fina noteringen "smutsgul" skrivet på påsen. En sann raritet bland alla "insektsgröna", "metallicblå", "neonblinkande kvadrupelcolor".

Nä, smutsgul skall det vara! Om ett tag kan jag sälja fraggar...

/Klas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nyligen vaknat och sprang till mitt kar! Vilken lycklig känsla direkt när man vaknar och förstår att man fick så vacker fragg som man önskade. Vill tacka alla för en trevlig kväll och jag hoppas verkligen att det blir en ny träff, föreläsning och auktion i framtiden. Åker gärna. Tack för trevlig sällskap Robert och Ted! Jag sätter mig och blir bekant med min sjöborre som jag hittade från Korallfisken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack föreningen för ett trevligt initiativ. Tack Ländström för ett intressant föredrag och dina vackra bilder. Förhoppningsvis så blev inte sötfolket allt för avskräckta.

Tack till Norberg för din gästrifrihet och ödmjukhet. Välmatade vackra fiskar, det gillar jag.

Auktionen var riktigt kul och efter ett par försök lyckades till och med jag ropa in korallen jag ville/kan ha, ivrigt påhejad av Salta_wille ska jag tillägga.

Även en medalj till auktionsutropare Salta_Wille för dina tungvrickande försök att uttala Eu.. Euph... Eu... Äsh, det är en sådan där grön till.

Bild 1:

Ländström

Bild 2:

fv. Norberg, BroderIsak, Junior X, PWin

post-839-14468913704809_thumb.jpg

post-839-1446891370494_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst blev det en lyckad kväll!

Det är jättekul att det är så många som tycker att det här är så spännande. Det kom hela 60 pers igår kväll!

Särskilt kul var det att så många åkte långt, det kom ju folk från nästan hela mellansverige!

Änn en gång tack för att du kom och höl föredraget Tomas!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ett riktigt trevligt initiativ, bra arrangerat av Linköpings akvarieförening, som verkar vara en ovanligt trevlig akvarieförening!

Intressant föredrag med massor av fina bilder och små filmer från samma rev jag snorklade på i höstas, jag var dock inte lika bra kompis med kameran.

Också jätte kul att få ett ansikte på personer man tycker att man känner sedan länge på forumet.

Saltakvarister verkar vara ett rörligt släkte av uppslutningen att döma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...