Dimorb Postat 14 maj 2004 Postat 14 maj 2004 Min fråga kanske inte direkt är aktuell för övriga medlemmar men ni som bor i Blekinge, Kristianstad eller i närheten. Hur får ni tag på era saltgrejjer? Tänker först och främst på levande som fiskar och lägre djur. Har endast hittat en saltaffär på kartan och det är i Ronneby. Finns det inga fler?mvh Andre Citera
aerie Postat 14 maj 2004 Postat 14 maj 2004 När det gäller levande så är det Peter i Ronneby som gäller,priserna är helt ok på det mesta. Sen kan man ju alltid passa på att svänga förbi en saltaffär när man ändå är ute och reser,dock är den närmsta jag vet Zoogiganten eller kanske butiken i Jönköping som jag inte varit i.Hum,Bromid,varför har du vänt på namnet? Citera
Dimorb Postat 14 maj 2004 Författare Postat 14 maj 2004 För att man blev tvungen att regga om sig och när jag registrerade Bromid blev det något fel.Loggar jag in med det nicket så kan jag inte skriva i forumet fastän jag är inloggad.Förresten tror du det finns möjlighet att kolla på ditt kar snart? Idag kanske? mvh Andre0454-19225 Citera
zippo Postat 14 maj 2004 Postat 14 maj 2004 be wrang della ditt gammla konto "bromid" är gjort på en sec om du vill ha det som login Citera
Totte Postat 14 maj 2004 Postat 14 maj 2004 hallå!!lite nyfiken,men vad finns de för saltaffär i jönköping??mvh Totte Citera
aengus Postat 15 augusti 2004 Postat 15 augusti 2004 Snart så finns det nog en saltaffär i Blekinge igen, mitt sug är nu alldeles för stort. Citera
absolom Postat 15 augusti 2004 Postat 15 augusti 2004 Det finns ingen saltbutik i Jönköping, han har endast ett visningskar men han tar emot beställningar på fisk och liknande. Säljer mest söttvattenfisk samt gnagare Citera
bulletq Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 skulle va bra o ha nått som är mer i närheten ..mvh mollie Citera
nemo Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Min fråga kanske inte direkt är aktuell för övriga medlemmar men ni som bor i Blekinge, Kristianstad eller i närheten. Hur får ni tag på era saltgrejjer? Tänker först och främst på levande som fiskar och lägre djur. Har endast hittat en saltaffär på kartan och det är i Ronneby. Finns det inga fler?mvh AndreJoDu har väl handlat i kallinge med, Fast han har ju inte kommit igång riktigt ännu. Han har bara 3 kar ännuMen det är ju mer på gEdit/Jag handlar helst på zoogiganten (bla pga utbudet) Citera
stigigemla Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Man kan ju beställa en hel del i Ronneby. Han handlar ju både från Linköping och Södertälje och pratar man med honom får man veta när nästa beställning är på gång. Citera
jens karlskrona Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Ja Peter i Ronneby är duktig på att uppdatera med nyinkommet på hemsidan oxå... Citera
Speedster Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 Jepp, activa har jag köpt mina senaste fiskar. Tycker han har riktigt bra kvalitet på dem. Koraller har han ju inte fått in ännu.En annan liten historia:Fick dela upp min fetaste korall idag pga av att jag råkade lämna fönstret öppet när jag gick ut i lördags. Och det var nog nere på runt 20 grader i karet när jag kom hem kl 04.00 eller nåt. Fan en 2-300 rörmaskar dog, alla mjukkorraller ser skit ut. Stenkorallerna har inte sina polyper ute och min acropora var helt vit o slemmig så nu har jag många såna delar (hoppas någon del klarar sig. Fan precis när det börjat växa. Citera
Speedster Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 Nix, behövs inte. (eller uppenbarligen gör det det). Men jag har alltid även på vintern svårt att få ner det under 27 grader. Det har nog aldrig hänt innan faktiskt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.