Gå till innehåll

Vad gör Blekinge folket?


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Min fråga kanske inte direkt är aktuell för övriga medlemmar men ni som bor i Blekinge, Kristianstad eller i närheten.

Hur får ni tag på era saltgrejjer?

Tänker först och främst på levande som fiskar och lägre djur. Har endast hittat en saltaffär på kartan och det är i Ronneby. Finns det inga fler?

mvh Andre

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller levande så är det Peter i Ronneby som gäller,priserna är helt ok på det mesta. Sen kan man ju alltid passa på att svänga förbi en saltaffär när man ändå är ute och reser,dock är den närmsta jag vet Zoogiganten eller kanske butiken i Jönköping som jag inte varit i.

Hum,Bromid,varför har du vänt på namnet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att man blev tvungen att regga om sig och när jag registrerade Bromid blev det något fel.

Loggar jag in med det nicket så kan jag inte skriva i forumet fastän jag är inloggad.

Förresten tror du det finns möjlighet att kolla på ditt kar snart?

Idag kanske? smiley1.gif

mvh Andre

0454-19225

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 1 år senare...
Min fråga kanske inte direkt är aktuell för övriga medlemmar men ni som bor i Blekinge, Kristianstad eller i närheten.

Hur får ni tag på era saltgrejjer?

Tänker först och främst på levande som fiskar och lägre djur. Har endast hittat en saltaffär på kartan och det är i Ronneby. Finns det inga fler?

mvh Andre

Jo

Du har väl handlat i kallinge med, :)

Fast han har ju inte kommit igång riktigt ännu. Han har bara 3 kar ännu

Men det är ju mer på g

Edit/

Jag handlar helst på zoogiganten (bla pga utbudet)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp, activa har jag köpt mina senaste fiskar. Tycker han har riktigt bra kvalitet på dem. Koraller har han ju inte fått in ännu.

En annan liten historia:

Fick dela upp min fetaste korall idag pga av att jag råkade lämna fönstret öppet när jag gick ut i lördags. Och det var nog nere på runt 20 grader i karet när jag kom hem kl 04.00 eller nåt. Fan en 2-300 rörmaskar dog, alla mjukkorraller ser skit ut. Stenkorallerna har inte sina polyper ute och min acropora var helt vit o slemmig så nu har jag många såna delar :( (hoppas någon del klarar sig. Fan precis när det börjat växa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...