Christer T Postat 11 december 2010 Författare Postat 11 december 2010 Kvaliten på videon är ju si sådär med tanke på att jag får ut HD. Någon som har tips om hur man kan förbättra?
Virse Postat 11 december 2010 Postat 11 december 2010 Riktigt kul att se!Vad matade du med och hur matar du? Är syftet med röret att inte behöva stänga av pumparna?
Nordin Postat 11 december 2010 Postat 11 december 2010 Kvaliten på videon är ju si sådär med tanke på att jag får ut HD. Någon som har tips om hur man kan förbättra?Tror det är youtube som gör det, tror man måste betala för att kunna lägga upp hd kvalité på tuben, men är it säker Sent from my iPhone4 using Tapatalk
Vargklo Postat 11 december 2010 Postat 11 december 2010 Jättekul att se. Det ser ut som en sån där feeding tube. Funkar den bra?
Christer T Postat 13 december 2010 Författare Postat 13 december 2010 (ändrat) ....... Ändrat 13 december 2010 av Christer T dubbelpost
Christer T Postat 13 december 2010 Författare Postat 13 december 2010 Riktigt kul att se!Vad matade du med och hur matar du? Är syftet med röret att inte behöva stänga av pumparna?Detta var "Ocean Nutrion Prime Reef" flingor vilket jag för närvarande använder som basfoder. varvar med spirulina- flingor och pellets.Jag stänger av streampumparna men inte returen. Röret är för att maten inte ska åka direkt ut i överrinningen.
Christer T Postat 13 december 2010 Författare Postat 13 december 2010 Underbara bilder på ett vackert kar!Jättekul att se. Det ser ut som en sån där feeding tube. Funkar den bra?Tack!Tuben fungerar utmärkt. Speciellt när man ger rejält med mat.
Christer T Postat 31 december 2010 Författare Postat 31 december 2010 Trött på att fotografera barn som öppnar julklappar, åker pulka mm så har det blivit några nya bilder på karet. Antalet koraller är ju begränsat så det känns som det börjar bli lite samma bilder omigen. Har dock försökt hitta lite nya vinklar av det hela. Makrot sitter på nästan hela tiden när jag fotograferar karet nu. Fortfarande nyhetens behag kanske. Gott Nytt År!
Wiking Postat 31 december 2010 Postat 31 december 2010 Grymt läckra makro bilder, du har fått till ett bra skärpedjup också
wrang Postat 31 december 2010 Postat 31 december 2010 grymt fin clownfisk är det en Amphiprion perideraion??macrobilder på svampdjur etc e coolt
Christer T Postat 31 december 2010 Författare Postat 31 december 2010 Grymt läckra makro bilder, du har fått till ett bra skärpedjup ocksåTack!
Christer T Postat 31 december 2010 Författare Postat 31 december 2010 grymt fin clownfisk är det en Amphiprion perideraion??Ja det stämmer. Det är intressant kul med dem och deras anemon. Hanen lämnar aldrig anemonen, inte ens för att äta. Ibland känner jag dock sug efter att göra mig av med anemonen då den tar ganska stor plats jag annars kunnat ha sps:er på. Det kommer dock inte hända så länge clownerna lever.
Christer T Postat 28 januari 2011 Författare Postat 28 januari 2011 Några nya bilder på samma gamla koraller. Nåja, någon ny.
Claes_A Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Jättefina bilder! Hur får du dem att dra in "tentaklerna"? Hos mig ser t ex Acropora millepora ut som om den är täckt med en ryamatta dygnet runt.
Christer T Postat 29 januari 2011 Författare Postat 29 januari 2011 Jättefina bilder! Hur får du dem att dra in "tentaklerna"? Hos mig ser t ex Acropora millepora ut som om den är täckt med en ryamatta dygnet runt.Inget jag direkt får dem att göra med flit. Kan inte riktigt svara på varför, kanske har de föda så de är nöjda på nätterna. När det gäller milliporan så tror jag det skiljer lite dem emellan, jag har en till som är mer "ryamattslik".
Christer T Postat 12 mars 2012 Författare Postat 12 mars 2012 Det var väldigt länge sedan jag skrev något här. Har haft en ganska tung period sedan en doserpump gick sönder medan jag var på 3 veckors semester i somras. De koraller som överlevde börjar närma sig sin forna glans så jag kände att det var dags att ta fram kameran. och makrot satt på........
Rekommenderade inlägg