Gå till innehåll

Slit och släp....... 568 liters


Christer T

Rekommenderade inlägg

  • Svar 269
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Härligt Christer!

Vilket lyft du har fått till även om du har haft så här snyggt förut också. Gillar verkligen den översta Acroporan men är nyfiken på vad den har för färg om man ser den från ovan?

Tack Jonas.

Jag ska försöka få till en bild med min "reef spy".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt! Risken är ju annars att du får en galen akvarist -shark_smiley hängandes på dörrklockan! ;)

Du är välkommen. Kan tillägga att just den röda A hyacinthusen har bra färg på bilden vilket jag sällan tycker är fallet med mina korallfoton, blått, grönt och gult brukar te sig sämre än i verkligheten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en korall som kommit som fragment på stenen. Vet ej vad det är men min gissning är också Porites.

Mycket trevligt växtsätt hur som helst. Min är rätt långt därifrån vad gäller storleken, än så länge.

Hur har du den med tanke på ljus och strömmar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt bra o snygga färger, jag har oxå kört igång mekanisk filtrering samt biologisk och kemisk. Aktivt kol, keramiska cylindrar och filter matta + Uv-c, får se snart då det bara varit igång 5 dagar men resultatet har redan visat sig av tillväxt på sps:erna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

100102-sps-nn02.jpg

Den var läcker!

Ser nästan ut som en motipora, men det är säkert en porites.

Snygga bilder och snygga koraller!

Fin!

Har själv inte sett Porites sträcka ut sig åt sidorna sådär, men det ser ju helt underbart ut.

Som sagt, vet inte vad det är. Porites är bara min gissning. ån början va den inget at titta åt men nu har den blivit ganska fin och rolig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christer den där lilla "färglösa" Acanstrean som sitter brevid den fantastiska bruna poritesen kan du peta loss och skicka med bud till mig. Så att din porites verkligen har plats att breda ut sig. :)

Skulle inte kalla den brun utan snarare blekt grågrön...... ja, förutom polyperna då som är ba.....chockladbruna.

Vet inte riktigt om min acan är rätt placerad. Kanske borde den sitta i mindre ljus och mindre "dragigt"? Men det kanske jag inte ska fråga dig om för då finns det väl bara en bra placering för den.... ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns porites arter som växer som en platta, t.ex colonensis, men ingen av dem passar in.

Vacker korall hur som haver.

Toppklass på bilderna som vanligt Christer och starkt att du orkar kämpa med fulalgerna!

Mvh Thomas

Tack Thomas.

Om inte Porites, vad tror du att det är?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte kalla den brun utan snarare blekt grågrön...... ja, förutom polyperna då som är ba.....chockladbruna.

Vet inte riktigt om min acan är rätt placerad. Kanske borde den sitta i mindre ljus och mindre "dragigt"? Men det kanske jag inte ska fråga dig om för då finns det väl bara en bra placering för den.... ;)

Jag kan hjälpa dig så att du får fler förslag på ställen, finns ett kar i Enköping som har lite axtra plats just nu! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Här kommer ytterligare en liten bilduppdatering.

Slåss fortfarande mot skitalger som kan skymtas på några av bilderna. Min senaste upptäckt är att när jag byter till ny Zeovit och därmed kör Zeostart, Zeofood och Zeobac dagligen så begränsar det skitalgerna till föremån för lite friskt gröna alger.

100219-A-millepora-bla.jpg

100219-porites.jpg

100219-A-hyacinthus.jpg

100219-A-bla-topp.jpg

100219-A-gron.jpg

100219-A-liten-bla.jpg

100219-A-ljus-gr.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj du har en del riktigt läckra koraller där! Riktigt snyggt.
Om du inte sa något om skitalgerna så skulle ingen se dem för det finns annat ögonen fastnar på! Härliga koraller!

Tack ska ni ha. Om det inte vore för att korallerna ser ganska bra ut nu så kanske algerna hade knäckt mig......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...