Gå till innehåll

Slit och släp....... 568 liters


Christer T

Rekommenderade inlägg

  • Svar 269
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Janne,

tänker du på själva korallen eller ls runt den? Om det är det senare så beror det nog på att jag flyttat den.

Jag tänker på korallen, hemma hos mig är den nästan mer röd en blå, du kanske inte kommer ihåg att jag fått en fragg av dig.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
Den bilden gillar jag!! Kampen om plats koraller emellan.
Håller med dig Capote, tyvärr brukardet synas död vävnad i kanten av "kriget".

Bra foto Christer, ser fram emot när du får till bilderna! ;)

Ja det är intressant att se. Jag undrar om montiporan helt kommer att växa runt ricordean.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det var en rolig bild!

Vad blir annorlunda när man fotar med en UV-kamera?

Skillnaderna är att det inte finns något glas emellan kameralinsen och objektet som kan ge reflextioner, brytningar och färgförvrängningar. Sedan är väl kameran i sig inte av "värsta" modell så det kan ju "äta upp" fördelarna till viss del.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skillnaderna är att det inte finns något glas emellan kameralinsen och objektet som kan ge reflextioner, brytningar och färgförvrängningar. Sedan är väl kameran i sig inte av "värsta" modell så det kan ju "äta upp" fördelarna till viss del.

Aha - jag trodde först det var något helt nytt koncept inom kameratekniken - UV = Ultraviolett ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Jag plöjde hela tråden på väg till jobbet! Hur kan jag ha missat denna tråd så pass länge? Fantastiskt akvarium du har! Dina nästan flakväxande Acropora är nog det som jag är mest fascinerad av.

Hur går det med skitalgerna - har du hanterat dem nu?

Ändrat av Claes_A
TRÅDEN inte tågen.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag plöjde hela tågen på väg till jobbet! Hur kan jag ha missat denna tråd så pass länge? Fantastiskt akvarium du har! Dina nästan flakväxande Acropora är nog det som jag är mest fascinerad av.

Hur går det med skitalgerna - har du hanterat dem nu?

:-) Tack! jag vågar inte ropa hej men de senaste veckorna har jag sett en betydande tillbakagång för skitalgerna och istället tillväxt av lite "friskt" gröna alger på rutorna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Christer.

Jag köpte fraggar av dig för ett drygt halvår/år sedan. Det var bl.a. den blå flakväxande acroporan och den växer så det knakar i mitt kar. Den har verkligen börjat färga ut och topparna är som värsta polispådraget med blåljus.

Du har ingen helbild på karet så man kan se hur det utvecklat sig sedan jag var på besök? Du höll som mest på att bekämpa alla dessa fulalger mekaniskt då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Christer.

Jag köpte fraggar av dig för ett drygt halvår/år sedan. Det var bl.a. den blå flakväxande acroporan och den växer så det knakar i mitt kar. Den har verkligen börjat färga ut och topparna är som värsta polispådraget med blåljus.

Du har ingen helbild på karet så man kan se hur det utvecklat sig sedan jag var på besök? Du höll som mest på att bekämpa alla dessa fulalger mekaniskt då.

Kul att fraggarna tar sig!

jag har ingen riktigt aktuell helbild men kan ta en. helheten ser dock inte så rolig ut efter de problem jag haft. Några koraller är risiga och andra har inte så bra färger f.n.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Inte så bra med min burk nu Janne men ska ta tag i den framöver.Bra att mina spridda fraggar tar sig för det e en av dom finaste korallerna jag köpt.Moder korallen växer på och dör av lite då och då men det enda jag gör nu med burken e 100 liter nytt vatten i veckan och inget annat.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...