Gå till innehåll

Mannes RSM


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

har nu börjat mata lite försiktigt , gobyn visar sig mer o mer.. är ute ur sin håla ibland o fångar något som kommer förbi i strömmen.. Clownerna har ätit rent rutan på små vita djur som fanns där och gissar att lite kräftdjur har fått sätta livet till..

gobyn åt pellets som kom i dess väg men Clownerna spottade ut dom igen bara.. artemia funkade fint på gobyn och clownerna. får testa mig fram lite långsamt nu i början.!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har idag varite hemma hos freddi och haft nöjet o se hans saltbalja.. vackert värre, det dröjer innan man kommer så långt.. men iaf så fick jag lite fraggar med mig hem för en slant :) Kul.

(+ en trevlig pratstund med freddi.)

Sambon ville till novalund idag, så visst.. blir ju ett lomma besök då... en goby och en pepparmint räka ville följa med hem.. Trevligt. Skulle ha en putsarräka också men har inte haft det hemma på 2 veckor nu..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har idag varite hemma hos freddi och haft nöjet o se hans saltbalja.. vackert värre, det dröjer innan man kommer så långt.. men iaf så fick jag lite fraggar med mig hem för en slant :) Kul.

(+ en trevlig pratstund med freddi.)

Sambon ville till novalund idag, så visst.. blir ju ett lomma besök då... en goby och en pepparmint räka ville följa med hem.. Trevligt. Skulle ha en putsarräka också men har inte haft det hemma på 2 veckor nu..

Dyker du upp på min lilla träff så vänta med putsarräkan. Jag har så du kan ta en av mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tja! fint kar du har :smiley20: detta kommer nog att bli great när det har växt till sig. ang clownerna så låt dom stå över maten bara, dom kommer att äta så småningom där dom blir hungriga.. om dom är nyinflyttade kan det ta en stund för vissa att börja äta medans vissa hugger in direkt. olika varje gång. annars får du väl prova med nåt annat som artemia kanske? men det är sällan dom är kräsna så ha lite tålamod med dom bara

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tja! fint kar du har :smiley20: detta kommer nog att bli great när det har växt till sig. ang clownerna så låt dom stå över maten bara, dom kommer att äta så småningom där dom blir hungriga.. om dom är nyinflyttade kan det ta en stund för vissa att börja äta medans vissa hugger in direkt. olika varje gång. annars får du väl prova med nåt annat som artemia kanske? men det är sällan dom är kräsna så ha lite tålamod med dom bara

artemia äter dom som bara den.. men vill kunna köra torrfoder till dom också.. får väl svälta dom lite så får vi se.. testade o blanda artemia + pellets i en matsked med saltvatten.. den finten gick dom inte på andå.. :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kör enbart med pellets då, dom tar att det till slut.. samma sak som att låta en hund välja på kött och torrfoder.. klart att den tar köttet om den får välja men finns det bara torrfoder tar den det till slut oxå för att hungern driver den till det ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Matat med pellets idag.. vet ej om clownerna åt något men dom högg på dom idag.. vet ej om dom spottade ut dom igen, hade fullt upp att kolla på dom 2 gobys som jag har.. dom slogs lite om samma plats i strömmen. min första goby som är en Stonogobiops nematodes hade inte en suck mot den större gobyn 'Yello Watchman'.

även varit duktig o gjort ett vattenbyte på 25L. Upplever att nitratvärdet går upp under veckan som gått(matningen ?) , så med ett vattenbyte så är det under 20 igen.. Nitrit testet påvisar i princip inget utslag. så allt verkar funka enligt mina kunskaper.

därimot undrar jag om någon kan tipsa om 'foder' till LPS och skivisar,knappar m.m vad behövs ?? vill Hitta något som verkligen funkar bra. verkar vara en djungel där ute när man läser trådarna här, den ene kör si o den andre så.. Några fasta tips hade varit kanon.

Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

därimot undrar jag om någon kan tipsa om 'foder' till LPS och skivisar,knappar m.m vad behövs ?? vill Hitta något som verkligen funkar bra. verkar vara en djungel där ute när man läser trådarna här, den ene kör si o den andre så.. Några fasta tips hade varit kanon.

Manne

Du måste inte mata fotosyntetiserande koraller över huvud taget. Eftersom det är viktigt att hålla nitraten nere o du redan ligger i överkant, skulle jag inte mata korallerna. Dom klarar sej fint med ljuset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...