Gå till innehåll

Mannes RSM


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har lyckats ta en bild på den nya Mandarinen.. chromisarna reder jag inte ut att fota.

den glider runt bland stenarna och tuggar på lite vad den kan hitta. :) en Ögonsten

[ATTACH]18675[/ATTACH]

Hjälp vad tufft, har du fått den att käka?

Att ha en mandarin är ju verkligen drömmen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp vad tufft, har du fått den att käka?

Att ha en mandarin är ju verkligen drömmen..

har bara haft den knappt ett dygn.. om jag slänger i pellets så har den synligen inte intresserats av det. men den går runt 'pickar' på LSen och bakgrunden i princip hela tiden.. så jag hoppas den överlever.. har läst att den är gnällig med maten... får hoppas på det bästa..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror du du har LS tillräckligt för mandarinen att leta mat på?

det kan jag inte svara på.. dock så får vi se om den tar något frysfoder, har ett par olika så man får testa sig fram och se om den hugger på något nu dom närmsta dagarna.. får ha ett öga på den så den inte smalnar av.. vore tråkigt.. dock har jag nu yttligare sett en fördel med slimline bakgrunden också.. för den letar igenom den också o pickar en del på den med.. den käkar iaf små kräftdjur som finns i baljan.. så den får i sig något iaf..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det kan jag inte svara på.. dock så får vi se om den tar något frysfoder, har ett par olika så man får testa sig fram och se om den hugger på något nu dom närmsta dagarna.. får ha ett öga på den så den inte smalnar av.. vore tråkigt.. dock har jag nu yttligare sett en fördel med slimline bakgrunden också.. för den letar igenom den också o pickar en del på den med.. den käkar iaf små kräftdjur som finns i baljan.. så den får i sig något iaf..

Det sägs att dom behöver ca 50kg levande sten, ivarjefall splendidus.

Skulle vara tufft om du fick den att käka frysfoder, det är en annan här på guiden som handmatar sin.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jg har också slimline som bakgrund och jag har märk att, förutom att det är jävligt snyggt ;), också är ett perfekt odlingsutrymme för små kräftdjur bakom den .

Mvh Thomas

det har jag också sett.. springer en del kräftisar på kanten mellan slimlinen och sidoglaset.. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det sägs att dom behöver ca 50kg levande sten, ivarjefall splendidus.

Skulle vara tufft om du fick den att käka frysfoder, det är en annan här på guiden som handmatar sin.

jag har ungefär 20kg i mitt akvarie.. tiden får utvisa hur det går.. vill ju gärna få den att äta något jag kan tillföra.. vore bäst så..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är det någonslags levande föda?

Arktiska marina copepoder med otroliga näringsvärden. Höga halter av karotener förstärker fiskarnas färger. Proteiner och Omega3/Omega6 fettsyror ger starka friska fiskar. Anthias, mandariner och många andra fiskar älskar ofta det här fodret.

står det på drakfiskens sida om flaskan.. det är inte levande..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad matar du dina fiskar med ??

Skulle inte förvåna mig om den tar fryst artemia, det gör de flesta fiskarna.

Ocean Nutrition , Formula One o Formula two

en annan typ av pellets till nanofiskar som jag fick med någonstans.

även 'Flakes'

sen fryst så har jag mysis , artemia , krill , invertebrate food , cyclops , red plankton.

passade på o ta ett gäng så man har lite hemma o kan variera.

http://www.oceannutrition.com/product_marine.php?file=marine_frozen_eu.php&head=

finns massor att välja mellan..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Syftar du på fiskar generellt eller på att de flesta mandariner skulle göra det?

Syftade mest på fiskar generellt. Har visserligen sett att min mandarin har tagit någon enstaka artemia när jag matat fiskarna men den håller sig mestadels ur vägen då mina Hepatus far fram och tillbaka i karet som värsta Ferraris i karet vid matdags.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har lyckats ta en bild på den nya Mandarinen.. chromisarna reder jag inte ut att fota.

den glider runt bland stenarna och tuggar på lite vad den kan hitta. :) en Ögonsten

[ATTACH]18675[/ATTACH]

Jäklar i det Manne. Jag var tvungen att leta upp min karet. Du har ju varit här;)

En kopia på min lilla stackare....

Du har lyckats bra! Keep it up:smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

åhh en liten lsd mandarin :) goá firrar, sån personlighet alltså :skrattar:

jag vet ett alternativ oxå men det är ingen höjdare, se till att få en massa långa gröna alger! pods m.m. bara älskar att vistas i det ;) men som sagt vem sjutton vill ha algerna :smiley24:

min förra mandarin matade jag med formula 1 & 2 strl S. den åt som bara den, även den jag har nu oxå men det kan vara trögt i början med dom.

fina bilder by the way ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har/är sjuk just nu så man har haft chansen att glutta in i karet en hel del.. mandarinen söker ganska/relativt ofta igenom den hörna som jag slänger i maten.. har inte sett honom äta pellets men vet , när dom goat till sig lite på botten så kanske dom slinker ner..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har mandarinen iaf ätit artemia... fiskarna fick lite 'godis' nu på kvällen o även denna vackra mandarin var på hugget för det... den tog det som kom förbi dock bara.. den letar mat som vanligt men gled det för bi en artemia så högg den.. den har ju lite roligt sökbete'ende, denna mycket vackra firre.

testade med red plankton innan.. det var den inte minsta intresserad av, dock är alla andra fiskar i akvariet sugna på det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har provat att stänga av pumparna i akariet och lagt en plastkork från en dricksflaska på botten med lite grus i. Sedan har jag använt en spruta och sprutat i lite mat i plastkorken. Funkar jätte bra, efter att tag så förknippar mandarin nästan korken med mat.:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...