Gå till innehåll

Bubble Magus BM-T01 doserpump


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

Tack för info Andreas.

Är den lätt att programmera och hur känns hela kvalitetsintrycket. Är lite rädd för att den ska kännas plastig och "billig" som vissa asienprodukter kan göra. Jag vet att den finns hos Triton, har köpt grejer därifrån tidigare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker den känns bra gjord. det ända som skulle va något i så fall är att knapparna kan va lite tröga att trycka på ibland. inte för dom e dåliga utan jag tror det är ganska tjockt skydd över dom. Inget som jag lider av utan mest bara om man skulle va petig. Inställningarna tror jag inte är svårare än någon annan doserpump. Har tyvär inte ägt någon annan doserpump men jag hade inga problem att förstå menyerna.

Edit: En liten länk över setupen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra Jimmy och Andreas, då behöver man inte vara rädd för att köpa en BM.

Såg i filmen att kontrollpanelen verkar ha lite tröghet i knapparna, precis som du upplever din Andreas.

den känns väl inte som en GHL-produkt, men vad jag förstår så funkar de bra! "Ferngren" här på guiden har en sådan, och han är mycket nöjd med den (sa han till mig i vilket fall! :) )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

GHL PL-0494 är ett alternativ, men den kostar en tusenlapp till. GroTech TEC III NG är dyr, ytterligare en tusenlapp upp på prislappen. Jag har svårt att förstå varför... är den så mycket bättre än t.ex. GHL eller IKS? Om GroTech bevisligen gör jobbet så mycket bättre för pengarna den kostar är den också ett alternativ.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den känns väl inte som en GHL-produkt, men vad jag förstår så funkar de bra! "Ferngren" här på guiden har en sådan, och han är mycket nöjd med den (sa han till mig i vilket fall! :) )

Jag kan bara intyga att Jag är supernöjd. Har utökat den till 7 kanaler.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan också säga att jag är nöjd med min, köpte en till mig själv i julklapp så jag har inte haft den så länge.

Om man ska klaga lite så hade jag gärna sett lite mer lätt-tryckta knappar och möjligheten att ställa in samma dos på alla pumpar utan att behöva ställa varje var för sig.

Jag tycker inte att den låter särskilt mycket men för mig går den å andra sidan en väldigt kort tid åt gången, det kanske skulle vara mer märkbart om den gick några sekunder varje gång.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också en BM-T01 och är än så länge väldigt nöjd med den, enkel att programera och den har inte visat några direkta svagheter förutom då möjligen att man endast kan dosera i 1ml intervall och att den låter ganska mycket när den doserar men som mano skrev ovan så går den ju inte så länge i stöten så det är inget jag stör mig på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...