Gå till innehåll

Daniels 225L


ormet

Rekommenderade inlägg

  • Svar 756
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tjusigt, är det sand på botten eller är det något annat där? Det är en extremt jämn sandbotten isf måste jag säga.

Det ser ut att vara bra fart på vattnet med om man dömer från fiskarnas simmönster? Sanden borde fara överallt om det är så bra fart som det ser ut :-)

Fina fiskar, har du någon lista över fiskarna du har i just nu?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjusigt, är det sand på botten eller är det något annat där? Det är en extremt jämn sandbotten isf måste jag säga.

Det ser ut att vara bra fart på vattnet med om man dömer från fiskarnas simmönster? Sanden borde fara överallt om det är så bra fart som det ser ut :-)

Fina fiskar, har du någon lista över fiskarna du har i just nu?

Vit plexiglas som botten, dubbla 6095 så det är ganska bra fart. Bygger styrning nu enligt Garions DIY.

Det simmar nu i akvariet:

1x Gramma loreto

5x Chromis Nigrura (kanske vanderbilti men jag tror inte det)

1x Centropyge Acanthops (åt nästan upp min gula pocillopora som fick flytta, rör inga andra koraller, än)

1x Plectranthias Inermis (inte en perfekt medinvånare med resten men klarar sig hyggligt)

1x Pterapogon kauderni (slog ihjäl sin 4 kompisar häromveckan)

Tycker snarare att det ser ut som att filmen är lite uppspeedad.... men ser jäkligt bra ut ändå.

Tack! Filmen är filmad & uppladdad i 24fps. Ingen uppspeedning där inte, fiskarna får kämpa lite för maten. Om jag ska vara ärlig är det något jag funderar över ganska ofta om jag ska bygga in feed-timer eller inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Det går så jädrans bra nu! Peppar Peppar Ta i Trä! :D

Har haft omätbart nitrat & fosfat i vattenkolumnen sen uppstart, men ändå inte riktigt nöjd med färger. Matat ganska hårt med korallfoder och fiskfoder varje dag vilket har gynnat tillväxt men färgerna har blivit lidande. Så för 2 veckor sen så drog jag ner rejält på matandet, aminosyror & nano3-tillförsel och ökade VÄS-doseringen och wow vad fort vissa koraller reagerade!

Min gula birdsnest som varit grön har blivit gul igen, samma med en acropora som köptes som gul men blev grön, den är gul igen! En ganska brun & tråkig pocciliopora har börjat se ut som Rainbow pocciliopora som den ska.

Blåa acroporor börjar se ut som blåa igen.

post-6362-14468929658528_thumb.jpg

Sista bilden är på min absoluta favorit, Hawkins Echiniata. Det är dumt att jag aldrig fotade den när jag fick den, det var några levande toppar på ett dött skelett jag klippte loss och monterade.

Jag vill passa på att tacka min fantastiska bror Alex för att han tvingade in mig i den här hobbyn för snart 2 år sen. Det är något helt otroligt roligt och givande.

Happy Reefing allihopa! (finns det något bra svenskt ord för "reefing"?)

post-6362-1446892965775_thumb.jpg

post-6362-14468929658157_thumb.jpg

Ändrat av ormet
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Riktigt shysst!

Tack Robban :)

Stilit!Har du inte funderat på en bakrund?

Tack! jo alltså jag funderade både länge och väl på vilken bakgrund jag skulle ha innan jag valde vitmålad betongvägg ;)

Men omväxling förnöjer och jag hoppas snubbla över tunna plastskivor i lite olika färger som jag kan fästa med hjälp av Tunzepumparnas magnetfästen. Hittils har jag dock gått bet. Jag har annars de senaste 15 åren alltid bara rollat bakrutan svart med latexfärg.

Stilrent och snyggt! :smiley20:

Tack Freddi, det är looken jag är ute efter :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...