Fotografering
285 ämnen i detta forum
-
Har slängt ut denna lite hör och var stans men SVG behöver nog oxå en dos av det senaste inom akvaristiken. Det är _nog_ en sötvattens art detta. Även om den spenderar sina första 9 månader i saltvatten.. http://morphriz.myftp.org/AkvarieBad.MPG
-
- 15 svar
- 1,3k visningar
-
-
Jag har gjort en kort film från min burk. Tyvärr blir kvaliten ganska dålig när jag rippar den och lägger upp den på You Tube. Är det någon som har förslag på vilka inställningar jag bör ha för att det ska bli bättre? http://www.tornros.se/film.htm
-
- 14 svar
- 959 visningar
-
-
-
http://www.reefcentral.com/vid/bluering/bluering_content.html Den dräper den där supergiftiga bläckfisken på några sec .. ruskigt aggro.
-
- 13 svar
- 1,2k visningar
-
-
En liten inblick på vad som händer i "karet" när jag utfodrar min mandarin.
-
- 13 svar
- 3,2k visningar
-
-
Här är min fina kille Pontus. I går fick han ca 15 bebisar. Jag satt och tittade på akvariet när jag upptäckte att en liten stjärt kom ut ur magen på Pontus. Sen kom hela bebisen. KAMERAN!!! Jag sprang och hämtade den. "Change battery" NEJ!!! Batteriet slut och jag har inget extra! Jag tog ut batterier och satte det i laddaren medan Pontus hade ett uppehåll mellan 2 sammandragningar. JAg väntade och väntade. När han fick nya sammandragningar tog jag snabbt ut batteriet ur laddaren och hoppades att jag hade tillräckligt med tröm för att kunna filma lite. Det här blev resultatet.
-
- 13 svar
- 1,4k visningar
-
-
Här är en hög med bilder från tiden då jag bodde i Thailand och jobbade som DM. Kan väl fungera som inspiration för inredning mm. Försöker hinna gå igenom alla bilder jag har lagrade hemma och ta fram de bästa och mest nyttiga under snar framtid.
-
- 13 svar
- 4,8k visningar
-
-
För dessa otäckingar äter sniglar och musslor! Och är riktigt svåra att få fatt!
-
- 13 svar
- 1,8k visningar
-
-
Här kommer en bild på min Salarias när han ligger i en Sarcophyton och tittar på när jag städar.. :) Hade varit roligt med en foto-avdelning här på saltvattensguiden... säkert många som har schyssta bilder att dela med sig av? [img]http://www.drakfisken.se/salarias.jpg[/img]
-
Jag undrar vilken kamera som är bäst för undervattensfoto. Jag har funderat mellan canon powershot D10 eller Olympus mju tough-8000. Alla tester skriver de olika så jag undrar om någon har erfarenhet/använt en av ovanstående. Ska använda den främst till udnervattensfoto i saltvatten. /Tess
-
- 12 svar
- 5,7k visningar
-
-
Hej allihop. Har just varit en tur til Röde Havet på ännu en Liveaboard tur. Fantastisk tur som jag har gjort en liten film om, hoppas ni saltvattens folk tycker om denna :-) Ha det bra Mads
-
- 12 svar
- 2,2k visningar
-
-
Hej vad har ni för kamera för att få fina fisk och korallbilder i akvariet har ni blixt? (eller photoshop) blixten lös /typ ovanpå akvariet snabb slutartid för att fiskarna inte ska simma iväg är det någon som brukar ta "fina" bilder till guiden och olika trådar om akvarier som kan ge tips, behöver jag en liten systemkamera eller kör ni med en pocket utan blixt funderar på en kompaktare modell systemkamera peter
-
- 12 svar
- 3,2k visningar
-
-
Jag har 2 kameror en Canon eos 450d det är en systemkamera och den går inte filma med men efterföljarna till den kan det, den kräver ju lite testande av funktioner innan man får till rätt färger o så men resultaten blir skarpa och bra dessutom finns det ju billigare varianter av eos kamerorna som också ska vara bra. Många är dock rädda för att skaffa systemkameror eftersom att de verkar så avancerade men jag tycker att de är lättare då man inte behöver gå in i menyer och sådant för att ändra nåt det finns ju en knapp till det. En kompakt kamera har dessutom ofta mer begränsade val så man får nöja sig med sämre färgåtergivning och sådant. Det är ofta lättare att få bra …
-
- 12 svar
- 2,6k visningar
-
-
För de som vill dela med sig utav en film men inte har något redigeringsverktyg på sin dator så finns det ett antal varianter på nätet att tillgå. Jag har just testat ett som heter JayCut. Hyfsat enkelt och inget för den som söker avancerade funktioner, men basen är fullt tillräcklig för att lägga in egen musik och övergångar tex.
-
- 12 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hejsan! Undrar om ni kan rekomendera något bra program för att klippa och klistra i digitalvideofilmer. Det program som var med kameran är inte specielt bra nämnligen. Har hört att nerovision ska vara bra men är det värt pengarna? Tacksam för svar hls Nelson
-
- 12 svar
- 857 visningar
-
-
Det är otroligt vad man kan ta för roliga bilder innanför hemmet. Och min gammla hjärnkorall som varit med nästan sedan början, och fått utstå alla mina misstag, ville också vara med.
-
-
- 12 svar
- 4,9k visningar
-
-
En bild som jag har som srivbordsunderlägg på datorn:-)
-
- 11 svar
- 5,8k visningar
-
-
Hejsan! Frågan har säkert varit uppe förut men jag skulle vilja ha åsikter angående gluggarna som står i rubriken. Jag kommer i veckan köpa någon av dessa två gluggar och jag har läst lite omdömmen på dessa två objektiv. Sigman ska tydligen ha knivskarp skärpa och vara gediget byggd medans Tamron ska kännas lite plastig. Det jag ska fotografera är kommande koraller och fiskar i mitt kar. Den kommer alltså enbart köpas för saltkaret. Priset diffar bara på några hundralappar till Tamrons fördel. Beslutsångest med andra ord. Vilken ska jag välja? Mvh Lucas
-
- 11 svar
- 2,6k visningar
-
-
Har köpt en Canon 700 D och vill köpa en bra Macro objektiv. Finns någon som är duktig vill ta bild på nära koraller polyp. Har ni något tips ? vilken är bäst. Sigma 70mm F2,8 Ex DG mACRO Canon EF - S60/2,8 Macro Tamron AF 90 mm / 2,8 Di Macro 1.1
-
- 11 svar
- 4k visningar
-
-
Canon EOS 5D Mark II och Canon PowerShot SX1 IS är två av de nya digitalkameramodeller som Canon snart släpper ut på marknaden. Dessa två kameror går att använda både till att fotografera högupplösta stillbilder och till att filma med full HD-video inspelning (1920x1080 Pixlar, 30 bilder/sek). Canon EOS 5D Mark II: Systemkamera med sensor i fullformat. 21 MegaPixel stillbildsupplösning. Canon PowerShot SX1 IS: Superzoom kamera motsvarande 28-560mm zoomomfång. 10 MegaPixel stillbildsupplösning.
-
- 10 svar
- 2,7k visningar
-
-
-
Mekade till en liten film snabbt, den streamas från photobucket i FLASH så det är ingen direkt tokbra kvalitet, men det går fort... Dave LÄNK
-
- 10 svar
- 1,1k visningar
-
-
En mans passion: http://youtube.com/watch?v=iJafBtRDTok Känns som det är dags för en uppgradering snart ... Enjoy
-
- 10 svar
- 988 visningar
-
-
Lite nya bilder på några Acroporor som börjar komma tillbaka efter en liten KH fadäs =) Blandat Australien och Bali.
-
-
- 10 svar
- 2,7k visningar
-
-
Tjenare. Tänkte höra hur intresset ligger i att skaffa ett UV-hus till de som har en Canon Eos 350D här på forumet. Jag ska själv skaffa ett och kommer beställa från Danmark där det finns en återförsäljare för ett nytt märke som heter Nimar. http://www.nimar.it Där kan ni se bilder på huset. Det som skiljer detta mot andra hus är framförallt priset. Ett Sea& Sea hus till 350D kostar ca 15.500:- Huset från Nimar kostar ca 6000:- inkl. port för 18/55 mm objektivet. Huset tillverkas i genomskinlig plast som många andra populära hus och möjliggör att man kan se om det skulle läcka till skillnad mot hus i tex aluminium. Alla kamerans funktioner kan manövreras utifrån. Jag…
-
- 9 svar
- 3,6k visningar
-