Trilobite Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 En plattmask kanske? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 2 november 2007 Författare Dela Postat 2 november 2007 mjo något liknande var det fast min är mycket rundare, ser ut som en stor rund vit pussmun, den har inget huvud och saknar antenner Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lakestream Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 ang. korallerna ser den bruna (bild 4) ut att kunna vara en porites kanske? Nästa möjligen en favia. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 2 november 2007 Författare Dela Postat 2 november 2007 jo kanske något åt det här hållet, fast det är svårt att se Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 3 november 2007 Dela Postat 3 november 2007 har tyvär ingen aning men är nyfiken på vad det kan va Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 3 november 2007 Dela Postat 3 november 2007 Jag är kass på koraller, det är svårt att se vilken sort det är när bilderna och individerna är små. Vilken typ av firrar tänker du ha i akvariumet, har du någon specifik art du SKA ha? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 3 november 2007 Författare Dela Postat 3 november 2007 Första inköpslistan ser nog ut såhär någonting.2st Gobiodon Okinawae, eller om jag får tag i den gröna Gobiodon atrangulatus2st Amphiprion Ocellaris1st Salarias Fasciatus1st Sandvändande sjöstjärna och kanske en Valencienna Puellaris.Några fler eremiter + några turbos. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 3 november 2007 Dela Postat 3 november 2007 Har du några tankar på vad du gör när du kommer till affären och de bara har clownerna inne? Väntar till de får hem rätt sorter eller köper något annat istället?Bra att tänka genom detta för att undvika inpulsköp! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 3 november 2007 Författare Dela Postat 3 november 2007 om dom inte har det jag vill ha inne så väntar jag, man kanske kan fråga om dom kan ta hem till nästa besök. tänkte köra runt till de tre affärerna som finns i stockholmstrakten och kika först, sen clownerna inhandlar jag nog i uppsala för där är dom odlade. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 3 november 2007 Dela Postat 3 november 2007 Låter sunt att vara beredd att vänta. Dock är det inte så lätt när man är så sugen och vill ha fisk i karet.Vad det gäller clowner brukar de flesta ha hemma odlade vilket jag tycker man ska köpa. Tror jag ska åka för akvariehobby i veckan för jag har förstått att Emanuell har fått lite fart på saltet nu! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 3 november 2007 Dela Postat 3 november 2007 Jag skulle verkligen inte köpt alla fiskar på samma gång. Nöj dig du med att köpa t.ex. enbart 2 clowner och en mindre städpatrull till att börja med. På så vi slipper du en större belastning på samma gång och samtidigt slipper du riskera hela fiskbeståndet om något skulle visa sig vara tokigt.JR i Täby är väl värt omvägen. Det är lite som ett vattenmuseum med gratis inträde... med den lilla nackdelen att det är svårt att komma därifrån utan att tömma plånboken i shoppen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 3 november 2007 Författare Dela Postat 3 november 2007 Jo jag borde ta det lugnt så att det inte smäller, men ja kommer säkert komma ut med massor av saker ändå som du säger. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 3 november 2007 Författare Dela Postat 3 november 2007 Låter sunt att vara beredd att vänta. Dock är det inte så lätt när man är så sugen och vill ha fisk i karet.Vad det gäller clowner brukar de flesta ha hemma odlade vilket jag tycker man ska köpa. Tror jag ska åka för akvariehobby i veckan för jag har förstått att Emanuell har fått lite fart på saltet nu!Jorå dom har fått in en heldel fisk och ganska mycket mjuk och några få stenkoraller, om inte uppsalaborna har shoppat upp allt :') Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 3 november 2007 Dela Postat 3 november 2007 Fortfarande 100ggr mer i Täby Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 3 november 2007 Dela Postat 3 november 2007 ...JR i Täby är väl värt omvägen. Det är lite som ett vattenmuseum med gratis inträde... med den lilla nackdelen att det är svårt att komma därifrån utan att tömma plånboken i shoppen Som stammis har jag blivit erbjuden ett förslag för att säkerställa att inte pengarna går åt till annnat än salt, direkt överföring från arbetsgivaren och in på deras konto! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 3 november 2007 Dela Postat 3 november 2007 Hehe... Kanske blir smidigast så. Det är ju ändå där de kommer hamna i slutändan. Jag kanske skulle be CSN göra samma sak. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 3 november 2007 Dela Postat 3 november 2007 Jag har en ocellaris upplagd för byte, men om den inte är bortbytt när du skall köpa fisk kan du få den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 3 november 2007 Dela Postat 3 november 2007 Gobiodon atrangulatus Kan du hitta på korallrevet i tälje...Dom kan även ha några okinawae kvar, däremot har de varit större åtgång på dom.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 3 november 2007 Författare Dela Postat 3 november 2007 Jag har en ocellaris upplagd för byte, men om den inte är bortbytt när du skall köpa fisk kan du få den.låter kanon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 6 november 2007 Författare Dela Postat 6 november 2007 Nu när jag kom hem och kikade karet så har den bruna korallen gått och slagit ut, på varje liten knopp som fanns förut sitter det nu en liten slags utslagen polyp.Skulle nästan tro att det är en Porites som Lakestream nämnde, polyperna ser ut ungefär såhär. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 12 november 2007 Författare Dela Postat 12 november 2007 Jag tror att jag fick syn på min eventuella mantis idag..Liten (ca 1cm) avlång brun sak som åkte snabbt omkring på botten så jag försökte håva upp den.Hade jäveln i håven men han smet.. Vet i vilken sten den är i nu men tar jag bort den så måste jag plocka ner hela högra sidan, känns tungt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 Om du vill ha tag i rackaren, gör så här:http://www.advancedaquarist.com/2006/10/tips Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 12 november 2007 Författare Dela Postat 12 november 2007 tack för tipset, men det jobbiga är ju att man inte vet om han är kvar i stenen eller inte.hrm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 Så sant!Att fånga in rackaren med pet-mjärde är nog att glömma. Den mantisen jag har hemma är en aning för smart för den typen av fällor. Oftast har dom en håla som hem, den kan ha flera utgångar men de har oftast ett "hem". Detta "hem" kan ha dörrar/snäckskal,stenar eller annat som flyttas då och då för behov eller pga att mantisen "sover". En del krabbor beter sig på samma sätt men har oftast endast en ingång till sina hem. Håll utkik efter spröt eller de karaktäristiska ögonen så kan du nog få syn på rackarn igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 12 november 2007 Författare Dela Postat 12 november 2007 får hålla mantisögonen öppna, så jävla besviken på mig själv att jag inte fick upp den.isåntfall hade jag kunnat ta med den ikväll och gett den som käk till din mantis, eller droppat den i triolobitens kar :$ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.