Gå till innehåll

Teggner's 140 liters AM Chromis


teggner

Rekommenderade inlägg

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Då var man tillbaks efter ett riktigt trevligt besök hos Trilobiten som visade upp sitt kanonkar

och var alldeles för givmild. Fick massvis med fina fraggar, xenia, någon slags kolafärgad stenkorall, sarcophyton och jättefina skivisar.

Tyckte jag såg ett bekant ansikte, missade er tydligen precis. Hade med en liten goodie-bag till er båda. Men det kommer fler gånger, jamenar mina koraller finns förhoppningsvis kvar ett tag till.

Haha jag tyckte jag såg dig på parkeringen men vågade inte skrika och fråga.

Men som sagt, det kommer fler tillfällen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

usch och blä, nu när man kommer hem så harju såklart den finaste skivisen slitit sig från gummisnodden och vandrat iväg någonstans i karet :( tror det kan vara mina stora turbosar som har gruffat ner den. sen är det något som har knaprat i sig det mesta av min fina xeniafragg, är bara en liten liten polyp kvar..får hoppas att den tar sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sarcophytonfraggen ser ut att må bra, den har slagit ut en massa med gröna polyper.

Sen så hittade på den fina gröna skivfraggen och la den i ett shotglas med nät över,

Vad är det?

Man lägger ner skivisfraggen i en burk av något slag med ca en centimeter sand eller småsten i botten och väntar på att den ska sätta sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Var på triton igår och fick med mig lite smått och gott. Lite levande sand, två stycken ocellaris, fyra blåbenade eremiter, några turbosar, en kalasfin euphyllia divisa tror jag att det var, samt en sten med lite xenialiknande små saker och en röd montiporabit. Just nu ligger clownerna och trycker i det ena hörnet hela tiden, men tror det blir bättre när ljuset kör igång och dom får utforska lite mer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har tyvärr inga bilder, farsan glömde kameran.

Jag knyckte ju den finaste euphyllian från visningskaret, hur läcker som helst :nöjd:

Sen tog vi en tripp till akvarielagret efteråt och såg en råhäftig boxfish som jag tror var näst intill fullvuxen med gigantiska kanintänder, annars var deras saltsortiment inte så mycket att hänga i julgranen. När åker du nästa gång? tror jag hakar på och köper resten av fiskbefolkningen då. Sen planerar jag på att sno den långnosade hökfisken på akvariehobby i veckan :$

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har såklart eremiterna hoppat på en av mina nya turbos, den ena käkar innehållet medans den andre vill ha ett mindre skal. En annan eremit har tagit ett skal som är 10 gånger större än skalet han hade tidigare, riktigt greedy.

Här kommer en bild på euphyllian som är tagen av en polare med mobilkamera.

post-2887-14468914773491_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...