Gå till innehåll

Teggner's 140 liters AM Chromis


teggner

Rekommenderade inlägg

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Första inköpslistan ser nog ut såhär någonting.

2st Gobiodon Okinawae, eller om jag får tag i den gröna Gobiodon atrangulatus

2st Amphiprion Ocellaris

1st Salarias Fasciatus

1st Sandvändande sjöstjärna

och kanske en Valencienna Puellaris.

Några fler eremiter + några turbos.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om dom inte har det jag vill ha inne så väntar jag, man kanske kan fråga om dom kan ta hem till nästa besök. tänkte köra runt till de tre affärerna som finns i stockholmstrakten och kika först, sen clownerna inhandlar jag nog i uppsala för där är dom odlade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter sunt att vara beredd att vänta. Dock är det inte så lätt när man är så sugen och vill ha fisk i karet.

Vad det gäller clowner brukar de flesta ha hemma odlade vilket jag tycker man ska köpa. Tror jag ska åka för akvariehobby i veckan för jag har förstått att Emanuell har fått lite fart på saltet nu!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle verkligen inte köpt alla fiskar på samma gång. Nöj dig du med att köpa t.ex. enbart 2 clowner och en mindre städpatrull till att börja med. På så vi slipper du en större belastning på samma gång och samtidigt slipper du riskera hela fiskbeståndet om något skulle visa sig vara tokigt.

JR i Täby är väl värt omvägen. Det är lite som ett vattenmuseum med gratis inträde... med den lilla nackdelen att det är svårt att komma därifrån utan att tömma plånboken i shoppen :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter sunt att vara beredd att vänta. Dock är det inte så lätt när man är så sugen och vill ha fisk i karet.

Vad det gäller clowner brukar de flesta ha hemma odlade vilket jag tycker man ska köpa. Tror jag ska åka för akvariehobby i veckan för jag har förstått att Emanuell har fått lite fart på saltet nu!

Jorå dom har fått in en heldel fisk och ganska mycket mjuk och några få stenkoraller, om inte uppsalaborna har shoppat upp allt :')

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

...

JR i Täby är väl värt omvägen. Det är lite som ett vattenmuseum med gratis inträde... med den lilla nackdelen att det är svårt att komma därifrån utan att tömma plånboken i shoppen :P

Som stammis har jag blivit erbjuden ett förslag för att säkerställa att inte pengarna går åt till annnat än salt, direkt överföring från arbetsgivaren och in på deras konto!;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när jag kom hem och kikade karet så har den bruna korallen gått och slagit ut,

på varje liten knopp som fanns förut sitter det nu en liten slags utslagen polyp.

Skulle nästan tro att det är en Porites som Lakestream nämnde, polyperna ser ut ungefär såhär.

PORPOR_6_PAR_08_04.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att jag fick syn på min eventuella mantis idag..

Liten (ca 1cm) avlång brun sak som åkte snabbt omkring på botten så jag försökte håva upp den.

Hade jäveln i håven men han smet.. Vet i vilken sten den är i nu men tar jag bort den så måste jag plocka ner hela högra sidan, känns tungt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så sant!

Att fånga in rackaren med pet-mjärde är nog att glömma. Den mantisen jag har hemma är en aning för smart för den typen av fällor. Oftast har dom en håla som hem, den kan ha flera utgångar men de har oftast ett "hem". Detta "hem" kan ha dörrar/snäckskal,stenar eller annat som flyttas då och då för behov eller pga att mantisen "sover".

En del krabbor beter sig på samma sätt men har oftast endast en ingång till sina hem. Håll utkik efter spröt eller de karaktäristiska ögonen så kan du nog få syn på rackarn igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...