GustavF Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 Det var inte bara en borstmask då? Hur bred var den? Synliga ögon? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 12 november 2007 Författare Dela Postat 12 november 2007 den var inte så värst bred, men ca 1cm lång, jag försökte få en bra titt på den men det var rätt svårt. jag såg inga synliga klor så det kan ju ha varit en borstmask. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 Tyckte jag såg ett bekant ansikte, missade er tydligen precis. Hade med en liten goodie-bag till er båda. Men det kommer fler gånger, jamenar mina koraller finns förhoppningsvis kvar ett tag till.Imorgon är de bara till å slänga upp lite bilder =-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 12 november 2007 Författare Dela Postat 12 november 2007 Då var man tillbaks efter ett riktigt trevligt besök hos Trilobiten som visade upp sitt kanonkar och var alldeles för givmild. Fick massvis med fina fraggar, xenia, någon slags kolafärgad stenkorall, sarcophyton och jättefina skivisar.Tyckte jag såg ett bekant ansikte, missade er tydligen precis. Hade med en liten goodie-bag till er båda. Men det kommer fler gånger, jamenar mina koraller finns förhoppningsvis kvar ett tag till.Haha jag tyckte jag såg dig på parkeringen men vågade inte skrika och fråga.Men som sagt, det kommer fler tillfällen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dave Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 borstmaskar springer inte runt... De kruuuper! Gott att du fått mer fraggar, men du bör ha bort denna mantis, den kommer o focka upp hela ditt kar annars... Dave Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 Jag har haft borstisar som simmat, jag skojjar inte... de simmar grymt snabbt vissa arter. Hade tre stycken av samma art och dessa fick spel på natten och kunde simma av bara ....... ja ni förstår säkert. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dave Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 Aha, det har inte mina, men som sagt det finns en massa arter! Dave Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 12 november 2007 Författare Dela Postat 12 november 2007 borstmaskar springer inte runt... De kruuuper! Gott att du fått mer fraggar, men du bör ha bort denna mantis, den kommer o focka upp hela ditt kar annars... DaveJao, nu är jag igång känns det som..jo mantisen måste ryka på nått sätt.. hrmhrm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 14 november 2007 Författare Dela Postat 14 november 2007 usch och blä, nu när man kommer hem så harju såklart den finaste skivisen slitit sig från gummisnodden och vandrat iväg någonstans i karet tror det kan vara mina stora turbosar som har gruffat ner den. sen är det något som har knaprat i sig det mesta av min fina xeniafragg, är bara en liten liten polyp kvar..får hoppas att den tar sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 14 november 2007 Dela Postat 14 november 2007 ajaj - du kanske kan klämma fast den mellan ett par stenar kanske, eller prova som jag med en liten bytta med grus o sedan limma fast gruset på en sten när väl fraggen fastnat i det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 14 november 2007 Författare Dela Postat 14 november 2007 Jo, jag skulle ha lyssnat bättre på creme fraiche förslaget, men det får bli tills nästa gång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 17 november 2007 Dela Postat 17 november 2007 Jo, jag skulle ha lyssnat bättre på creme fraiche förslaget, men det får bli tills nästa gång.Vad är det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 17 november 2007 Författare Dela Postat 17 november 2007 Sarcophytonfraggen ser ut att må bra, den har slagit ut en massa med gröna polyper.Sen så hittade på den fina gröna skivfraggen och la den i ett shotglas med nät över, Vad är det?Man lägger ner skivisfraggen i en burk av något slag med ca en centimeter sand eller småsten i botten och väntar på att den ska sätta sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 2 december 2007 Författare Dela Postat 2 december 2007 Var på triton igår och fick med mig lite smått och gott. Lite levande sand, två stycken ocellaris, fyra blåbenade eremiter, några turbosar, en kalasfin euphyllia divisa tror jag att det var, samt en sten med lite xenialiknande små saker och en röd montiporabit. Just nu ligger clownerna och trycker i det ena hörnet hela tiden, men tror det blir bättre när ljuset kör igång och dom får utforska lite mer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 2 december 2007 Dela Postat 2 december 2007 Ååå köpte du clovner, du kunde ju fått min och Mattias småttingar. De hade säkert blivit ett finfint par =-)Du får haka på nästa gång vi åker till Triton, kanske kan slå samman en uppsala träff med en liten tripp.Har du några bilder att slänga upp? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 2 december 2007 Författare Dela Postat 2 december 2007 Har tyvärr inga bilder, farsan glömde kameran. Jag knyckte ju den finaste euphyllian från visningskaret, hur läcker som helst Sen tog vi en tripp till akvarielagret efteråt och såg en råhäftig boxfish som jag tror var näst intill fullvuxen med gigantiska kanintänder, annars var deras saltsortiment inte så mycket att hänga i julgranen. När åker du nästa gång? tror jag hakar på och köper resten av fiskbefolkningen då. Sen planerar jag på att sno den långnosade hökfisken på akvariehobby i veckan :$ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 2 december 2007 Dela Postat 2 december 2007 Blir ingen mer saltresa innan jag åker till Thailand, däremot blir de garanterat ett Triton besök i mitten av Januari. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 2 december 2007 Författare Dela Postat 2 december 2007 Ok, men räkna in mig då med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 2 december 2007 Författare Dela Postat 2 december 2007 Nu har såklart eremiterna hoppat på en av mina nya turbos, den ena käkar innehållet medans den andre vill ha ett mindre skal. En annan eremit har tagit ett skal som är 10 gånger större än skalet han hade tidigare, riktigt greedy. Här kommer en bild på euphyllian som är tagen av en polare med mobilkamera. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 3 december 2007 Dela Postat 3 december 2007 Snygg euphyllia! Men som sagt - min ocellaris då?Akvarielagrets koffertfisk är riktigt söt, men de har glasrosor i drivor i alla karen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 3 december 2007 Författare Dela Postat 3 december 2007 Snygg euphyllia! Men som sagt - min ocellaris då?får hoppas på att dom kan samsas tre.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 3 december 2007 Författare Dela Postat 3 december 2007 såg att jag hade fått en glasros på en inköpt korallsten.. kanyler finns det att köpa på apoteket? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 3 december 2007 Dela Postat 3 december 2007 kanyler finns det att köpa på apoteket?Nix. Du måste snacka med nån sjuksköterska eller så. Jag fick min från min tandläkare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 3 december 2007 Författare Dela Postat 3 december 2007 Jag slog en pling till mamman, hon hade alla möjliga storlekar på jobbet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 3 december 2007 Dela Postat 3 december 2007 Köp en pepparmintsräka, dom är guld värda. Triton hade ju 200st i lördags. Kolla om någon här på guiden ska dit så kanske du kan göra en beställning, dom kostar ca150:- st. Då behöver du inte bry dig om glasrosor i framtiden och utöver de har du en kille som äter matrester och skit på botten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.