Niclas Postat 22 december 2004 Postat 22 december 2004 GOD JUL SJÄLV OZZY! DU FÅ HÄLSA TILL HUSSE OXÅ!!
acuario Postat 6 januari 2005 Författare Postat 6 januari 2005 Min födelsedagspresent från min kära fru. Hon tyckte att jag behövde en bra möbel för att titta på karet. Den är lutningsbar och är kanonskön
metcrue Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 det är så när man börjar bli gammal, då behöver man en skön stol att vila ut i efter att man ansträngt sig med att mata fiskarna.
acuario Postat 12 januari 2005 Författare Postat 12 januari 2005 Daterar upp med en ny bild. Tyvärr så dog rostratusen helt plötsligt han åt och var pigg men han hade en svampinfektion på ena bröstfenan och tyvärr så lider paletten av detta nu men han ser betydligt bättre ut nu än för några dagar sedan. Gramman blev också infekterad men är helt kurant igen.
acuario Postat 13 januari 2005 Författare Postat 13 januari 2005 Det finns mer plats, dessutom kommer Mr tuskfish om några veckor och hjälper mig att bli av med en del så jag kan göra plats för nya koraller sen är det en del fraggar som kommer att växa så om 2 år kommer det vara tätt tätt tätt....
acuario Postat 13 januari 2005 Författare Postat 13 januari 2005 Har ett par bilder till. Det var länge sedan jag var så här nöjd med karet äntligen så ser jag klara förbättringar, Hoppas bara att det fortsätter i samma stil. Har bara sand i vänstra delen av karet pga att jag testar och ser om det vill växa kiselalger igen eller inte. Om det gör det så är det lättare att ta ur än om jag har hela bottenytan täckt. När kiselalgerna är helt borta så sandar jag resten. Vänster sidaMittenHöger
Addonic Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Wow, det var riktigt vackert... Välfyllt, vackra färger... Ett kar som verkligen man kan drägla framför...
Henrik Jonsson Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Förbannat snyggt!Har du tunzepumpen riktad rakt mot korallerna? (Jag äger själv en sedan några timmar och vet inte hur mycket man vågar blåsa på mot djuren.)
Joru Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Allt ser väldigt bra ut Jörgen. Liten fråga bara. Vad använder du som bakgrund? Mycket passande färg tycker jag. Måste få upp något liknande på mitt nya kar som levereras hem snart.MvhJohan
thomas5547 Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Jättefint! Fler bilder vill i alla fall jag se!
acuario Postat 14 januari 2005 Författare Postat 14 januari 2005 Allt ser väldigt bra ut Jörgen. Liten fråga bara. Vad använder du som bakgrund? Mycket passande färg tycker jag. Måste få upp något liknande på mitt nya kar som levereras hem snart.MvhJohan Valde ut en blå färg hos färghandlaren och rollade på den 3ggr
acuario Postat 14 januari 2005 Författare Postat 14 januari 2005 Förbannat snyggt! Har du tunzepumpen riktad rakt mot korallerna? (Jag äger själv en sedan några timmar och vet inte hur mycket man vågar blåsa på mot djuren.) Den är riktad mot inredningen så att acropororna får mycket strömt
metcrue Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Ser grymmt ut, kanske lite litet. Den blå fisken med gula fenor, vad är det för någon(inte paletten)?
Niclas Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Jag är klart imponerad av karet, kanonfint! Men jag är även imponerad o kanske lite störd på att man kan ta såna fina bilder med en kamera under 1000-lappen! Helt otroligt!
acuario Postat 14 januari 2005 Författare Postat 14 januari 2005 Ser grymmt ut, kanske lite litet. Den blå fisken med gula fenor, vad är det för någon(inte paletten)? Daniel! Du vet väl att storleken inte har någon betydelseMenar du xanthurumen.Den lilla lilla blågula fisken är en liten frökenfisk, Chrysiptera parasema. Den som jag har är mer gul än den variant som brukar finnas i affärerna. Kolla sidan 5 på denna tråddär finns det en bra bild på den.
Rekommenderade inlägg