Arcticreef Postat 16 juni 2007 Postat 16 juni 2007 Vad är det häftigaste ni fått med som fripassagerare i er LS? Har läst på Reef Central om en kille som fått en muräna med i LS. Mantisräkor verkar ju inte vara helt ovanliga. Själv har jag (hittills) bara fått med snäckor, krabbor och abalones i min LS. Citera
petrol Postat 16 juni 2007 Postat 16 juni 2007 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=12281 Själv har jag fått med en Salarias fasciatus.Tvärr så hoppade den första kvällen, hade nog inte klarat sig ialla fall.. Citera
Guest Putt Postat 16 juni 2007 Postat 16 juni 2007 Det var inte illa. Hur klarar de resan då det oftast sker flytt utan vatten? Citera
teggner Postat 16 juni 2007 Postat 16 juni 2007 hört att det är folk som har fått bläckfiskar. det är power Citera
Forsberg Postat 16 juni 2007 Postat 16 juni 2007 Tyvärr inget så spännande som fisk , men däremot eremiter sniglar ormstjärnor och koraller och naken sniglar.MvhMagnus Citera
daniel_i_malmö Postat 28 juli 2007 Postat 28 juli 2007 En tryckare och en putsarfisk. Vid samma inköp. Tyvärr så transporterade jag stenen torrt så tryckaren var död och putsarfisken mycket medtagen efter att ha simmat i bara några millimeter vatten i transportlådan så den dog (försvann) i akvariet. Finns nån bild på stackarna i min dåååååligt uppdaterade projekttråd. Citera
a.nilson Postat 28 juli 2007 Postat 28 juli 2007 vad var det för tryckare? sitter o funderar på vad som kan tänkas behövas för att ha en bläckis i ett kar. Citera
Draedon Postat 28 juli 2007 Postat 28 juli 2007 vad var det för tryckare? sitter o funderar på vad som kan tänkas behövas för att ha en bläckis i ett kar.Mycket kunskap och ett rymningssäkert akvarium är två bra saker att ha. Citera
aerie Postat 28 juli 2007 Postat 28 juli 2007 Kanske inte räknas då det snarare är en korall-passagerare När jag köpte Norbergs m.confusa så packade vi den bara i en frigolitlåda utan vatten. Kör hem till Karlskrona, åker och fikar med flickvännen och börjar sedan packa upp... börjar då med denna lådan och upptäcker direkt att det ligger en grön clowngoby mitt på korallen. Jäkla retligt att man inte upptäckte det när man packade ner den tyckte jag, synd på en söt fisk och böjer mig ner för att ta bort den. Fiskar är duktiga överlevare ibland, den sprattlar till lite så jag slänger i den i akvariet fort som skjutton... klarade sig fint trots ungefär 6 timmar ur vattnet. Önskar att fiskarna som envisas med att hoppa ur karet kunde överleva lika länge... då kanske man hade en chans att hinna få tillbaka dem i karet. Citera
Draedon Postat 28 juli 2007 Postat 28 juli 2007 Man har ju hört om folk som har plockat upp fiskar som torkat fast i parketten och ändå överlevt. Hade inte Stig gjort något i den stilen? Citera
judas Postat 28 juli 2007 Postat 28 juli 2007 Jag köpte 2 gula kirurger av en kompis. De tappade han ut på asfalten utanför mig. Han knackade på min dörr m fiskarna i händerna. Han sprang in & kastade ner dem i akvariet. De överlevde (inkoppning är överreklamerat:skrattar:). Kanske inget att rekommendera. Citera
stigigemla Postat 28 juli 2007 Postat 28 juli 2007 Off topic men jag kan inte låta bli. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=13258 Citera
greger Postat 28 juli 2007 Postat 28 juli 2007 mmmm, Stig - nu behövs bara att du kan utspisa 2000 akvarister med 2 fiskar och ett bröd, så är det ett lysande start för ny karriär Citera
papi Postat 28 juli 2007 Postat 28 juli 2007 En kolloni sjöpung, det kanske inte är ovanligt men coola varelser iaf Citera
salt_viktor Postat 23 oktober 2007 Postat 23 oktober 2007 har inte fått nåt än, kanske för att jag inte har nåt akvarie då , men vore kul att få nåt häftigt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.