Gå till innehåll

Coolaste "LS passageraren"?


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Vad är det häftigaste ni fått med som fripassagerare i er LS? Har läst på Reef Central om en kille som fått en muräna med i LS. Mantisräkor verkar ju inte vara helt ovanliga. Själv har jag (hittills) bara fått med snäckor, krabbor och abalones i min LS.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

En tryckare och en putsarfisk. Vid samma inköp. Tyvärr så transporterade jag stenen torrt så tryckaren var död och putsarfisken mycket medtagen efter att ha simmat i bara några millimeter vatten i transportlådan så den dog (försvann) i akvariet. Finns nån bild på stackarna i min dåååååligt uppdaterade projekttråd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte räknas då det snarare är en korall-passagerare ;)

När jag köpte Norbergs m.confusa så packade vi den bara i en frigolitlåda utan vatten. Kör hem till Karlskrona, åker och fikar med flickvännen och börjar sedan packa upp... börjar då med denna lådan och upptäcker direkt att det ligger en grön clowngoby mitt på korallen. Jäkla retligt att man inte upptäckte det när man packade ner den tyckte jag, synd på en söt fisk och böjer mig ner för att ta bort den. Fiskar är duktiga överlevare ibland, den sprattlar till lite så jag slänger i den i akvariet fort som skjutton... klarade sig fint trots ungefär 6 timmar ur vattnet. Önskar att fiskarna som envisas med att hoppa ur karet kunde överleva lika länge... då kanske man hade en chans att hinna få tillbaka dem i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte 2 gula kirurger av en kompis. De tappade han ut på asfalten utanför mig. Han knackade på min dörr m fiskarna i händerna. Han sprang in & kastade ner dem i akvariet. De överlevde (inkoppning är överreklamerat:skrattar:). Kanske inget att rekommendera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...